بیانیه خانه مطبوعات خوزستان در دعوت از اقشار مختلف مردم و رسانه ها برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰

خانه مطبوعات خوزستان برای دعوت از اقشار مختلف مردم و رسانه ها در انتخابات بیانیه صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو ، خانه مطبوعات خوزستان برای دعوت از اقشار مختلف مردم و رسانه ها در انتخابات بیانیه صادر کرد. در متن این بیانیه آمده است :

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به عموم مردم در خصوص حضور در انتخابات فرمودند:
انتخابات در یک روز انجام می‌شود اما اثر آن تا چند سال باقی می‌ماند بنابراین با شرکت در انتخابات که متعلق به خود شما است، از خداوند برای رأی دادن به کسی که شایسته این مسئولیت است کمک بخواهید.

در هر جامعه ای، سلیقه های گوناگون وجود دارد. با این حال گروه ها باید با وجود اختلاف سلیقه ها و تعدد آرا در برابر منافع مشترک خود (ملی – مذهبی) وحدت کلمه داشته باشند و از تفرقه و اختلاف به شدت بپرهیزند.

آنان باید تنها برای رضای خدا و ادای تکلیف الهی به عرصه رقابت قدم بگذارند. پس پیروز شدن یا ناکامی در انتخابات برایشان تفاوتی نمی کند؛ زیرا در هر دو حالت، به تکلیف خود عمل کرده اند.

شرکت در انتخابات نه فقط یک وظیفه اجتماعی و ملی است، بلکه یک وظیفه شرعی و الهی نیز به شمار می آید که هر شخص واجدشرایط باید آن را با شوق و به وقت به انجام برساند و از این طریق موجبات سربلندی و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم آورد.

رسانه ها به عنوان رکن چهار دموکراسی نقش مهمی در افزایش سطح آگاهی و تحلیل و تشویق مردم به انتخاب اصلح در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شورای شهر و روستا دارد.

درانتخابات، حضور و مشارکت مردم از یک سو و انتخاب فرد اصلح از سویی دیگر بسیار مهم است، رسانه اگر هوشیارانه عمل کند، می‌تواند ضمن بسترسازی برای افزایش مشارکت، در تبیین شاخص‌های یک انتخاب خوب هم حرکتی عالمانه را شکل دهند.

رسانه‌ها باید ضمن توجه به نکات مثبت موجود در جامعه امید را به مردم تزریق و بسترهای لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

خانه مطبوعات خوزستان در همین راستا از عموم مردم و رسانه ها دعوت می کند تا با حضور حداکثری در انتخابات سیلی محکمی بر چهره استکبار به ویژه آمریکا و اسرائیل بزنند و بار دیگر نقش موثر خود را در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری با حضور هرچه تمام تر و همراهی در انتخاب اصلح یاری کنند.

خانه مطبوعات خوزستان

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا