بستری ۱۲ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان ابوذر اهواز

بیشترین میزان مبتلایان به بیماری کرونا در خوزستان سنین ۳۰ تا ۳۹ سال است.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در حوزه بهداشت و درمان خوزستان در برنامه سلامت خونه شبکه خوزستان گفت: ۵۶ درصد سوش غالب بیماری کرونا ویروس جهش یافته انگلیسی می‌باشد.بستری ۱۲ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان ابوذر اهواز

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: بیشترین میزان مبتلایان در استان سنین ۳۰ تا ۳۹ می باشد و تعداد سنین ۱۵ تا ۲۹ سال نیز درگیری این بیماری شده اند.

وی ادامه داد : در بیمارستان ابوذر به عنوان قطب درمان بیماری های کودکان نیز سه کودک بر اثر کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه و ۹ کودک در بخش عادی این بیمارستان بستری می‌باشند و دو کودک نیز بر اثر این بیماری جان باخته اند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در حوزه بهداشت و درمان خوزستان بیان کرد: بنا بر بررسی‌ها. ویروس کرونا در فضای آزاد بیش از ۲۰ دقیقه زنده نمی‌ماند و از این رو از شهروندان عزیز درخواست می‌شود علاوه بر زدن ماسک و شستن دست‌ها تهویه مناسب را مد نظر داشته باشند و در محل کار و یا منزل پنجره‌ها را باز گذاشته تا هوای مناسب جابجا شود.

دکتر ابول نژادیان از افزایش تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌های گلستان و رازی خبر داد و گفت: بیمارستان‌های رازی، امیرالمومنین، فاطمه زهرا، امام خمینی و سینا به طور مستقیم و بیمارستان گلستان به عنوان بیمارستان پشتیبان بیمارستان رازی به طور غیر مستقیم بیماران کرونایی پذیرش می‌کنند.

وی افزود: ۶۰ مرکز ۱۶ گانه آماده گرفتن تست از شهروندان می‌باشد و مسافران طبق مصوب ستاد کرونا برای سفر نیاز به انجام تست و گواهی سلامت می باشند و از خروج مسافران دارای بیماری کرونا جلوگیری و امکان انجام بررسی نمونه های ویروس جهش یافته کرونا در استان فراهم می باشد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در حوزه بهداشت و درمان خوزستان از ارسال محموله جدید واکسن کرونا به استان در هفته آینده خبر داد و ادامه داد: با ورود این محوله علاوه بر کادر‌های درمانی، بیماران خاص نیز واکسینه می‌شوند و در هفته قبل نیز واکسینه جانبازان بالای ۵۰ درصد، نخاعی و شیایی شروع شده است.

۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا