آئین تقدیر از خبرنگاران به همت سپاه ولیعصر(عج) و بسیج رسانه استان خوزستان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو؛ آیین تقدیر از خبرنگاران خوزستانی با حضور جمعی از فرماندهان سپاه، بسیج رسانه ، مدیران کانون های شهرستان ها و اصحاب رسانه خوزستان به همت سپاه حضرت ولی عصر(عج) و بسیج رسانه در اهواز برگزار شد.

جانشین فرماندهی سپاه خوزستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و سایر شهدای رسانه در زمینه اهمیت و جایگاه رسانه گفت: رسانه ها همواره در راستای انعکاس رویدادهای مهم در سراسر جهان نقش برجسته ای دارند اما سختی و مشکلات این حرفه نیز در نوع خود مثال زدنی است.

سرتیپ دوم پاسدار مسعود فلاحی افزود: خبرنگاری نه یک شغل بلکه عشق و علاقه است و خبرنگاران ما در تمامی عرصه‌ها، عشق حسینی دارند و اگر این روایتگری ارزشمند نبود بی شک دشمنان مهمترین رویدادهای فرهنگی جهان نظیر اربعین را سانسور می کردند اما تلاش و مجاهدت رسانه ها، ارزش‌های واقعی کار عاشقان حسینی، مواکب و خدمت‌ رسان اهل بیت(ع) را برجسته کرد.

وی یاد و خاطره شهدای خبرنگار غزه را گرامیداشت و بیان کرد: نقش شهدای خبرنگار در به تصویر کشیدن جنایت های رژیم صهیونیستی و مظلومیت فلسطین در ماه های اخیر بسیار ارزشمند بوده و بی شک این مسیر به دست سایر رسانه ها ادامه دارد و هیچگاه حقانیت و مظلومیت کودکان معصوم غزه را نمی توان پنهان کرد.

جانشین فرمانده سپاه خوزستان گفت: ایام اربعین حسینی ، موکب داری ، مشایه اباعبدالله الحسین و طریق الحسین نیز از جمله فرهنگ هایی است که به واسطه انعکاس مستمر و گسترده رسانه ها به این جایگاه ارزشمند رسیده است.

وی تصریح کرد: فرهنگ های غنی ایران اسلامی و به خصوص خوزستان شهیدپرور به دلیل روایتگری ارزشمند رسانه ها در تاریخ به ثبت رسیده و این جایگاه و نقش سرنوشت ساز رسانه را بیش از گذشته نمایان می سازد.

سرتیپ دوم پاسدار فلاحی اظهار کرد: همچنین روز جهانی قدس از دیگر رویدادهای مهم تاریخ است که با روایتگری رسانه ها جهانی شده است در حالی که دشمن به دنبال آن بود که وحشی گری ها و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را کمرنگ و سانسور کند اما شهدای رسانه با نثار جان خود مظلومیت مردم فلسطین را جهانی کردند.

وی ادامه داد: دشمن در سال های اخیر در فضای مجازی تلاش کرد تا ضد فرهنگ را به جوانان ما القا کند ، اما رسانه‌های بیدار جامعه اسلامی با آگاهی بخشی به جوانان و نسل های جدید، آن ها را تا اندازه زیادی از فضای مجازی به حقیقی انتقال داده و همچنان نیاز است در این زمینه تلاش کنند.

همچنین نماینده ولی فقیه در سپاه خوزستان با اشاره به نقش موثر رسانه در جوامع جهانی گفت: جهان امروز گرفتار جنگ شناختی و ادراکی است ، دنیای استکبار با غول های رسانه ای خود سبک زندگی غربی را به عنوان سبک زندگی جذاب معرفی کرده و آنچه را که در جنگ سخت و نیمه سخت نتوانست محقق سازد از طریق جنگ شناختی دنبال می کند.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا رستگار بیان کرد: اکنون دانشجویان غربی شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دهند و این یعنی پیام محور مقاومت و مظلومیت فلسطین به خوبی و به درستی به گوش جهانیان رسیده است.

وی افزود: امروز سیاست های دنیای استکبار برای معرفی چهره موجه از رژیم جنایتکار صهیونیستی و سانسور کشتار زنان و کودکان مظلوم در غزه به دست رسانه های بیدار جهان اسلام شکست خورده و انتظار می رود سایر رسانه های داخلی و خارجی نیز در معرفی چهره واقعی رژیم صهیونیستی جنایتکار و به تصویر کشیدن مظلومیت مردم غزه بیشتر تلاش کنند.

در آئین قدردانی از رسانه های خوزستان جمعی از خبرنگاران برای دقایقی به موضوع سختی کار رسانه، اهمیت و جایگاه رسانه ها در جامعه و مشکلات و مطالبات خود پرداختند و در پایان نیز با حضور جمعی از فرماندهان سپاه ، بسیج رسانه ، نماینده ولی فقیه در سپاه استان ، نمایندگان خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با لوح تقدیر از خانواده شهید احمد رستگار و شهدای خبرنگار دوران دفاع مقدس و تعدادی از خبرنگاران و عکاسان استان و عضو بسیج رسانه خوزستان تجلیل شد.

همچنین در حاشیه این آئین از پوسترهای دومین جشنواره جام رسانه امید ، پوستر اولین رویداد رسانه ای بانوان به عنوان حریم رسالت(طنین) ، مستند “لشکر چهلم” که گوشه ای از ابراز ارادت سبزپوشان سپاه به محضر اباعبدالله الحسین(ع) است و پوستر نهمین جشنواره ابوذر استان خوزستان رونمایی شد.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا