فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان اقدامات این مجموعه برای انجام پیاده روی اربعین در ۲ مرز چذابه و شلمچه را تشریح کرد

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو؛ سردار سرتیپ حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با حضور در ویژه برنامه اربعین سیمای خوزستان در خصوص اقدامات برای اربعین در ۲ مرز چذابه و شلمچه گفت: سپاه و مجموعه بسیج همانطور که در همه ماموریت‌ها در کنار مردم هستند، در ایام اربعین نیز خدمت رسانی ویژه ای انجام دادند. سرتیپ شاهوار پور اضافه کرد: در زمینه خدمت رسانی در توقفگاه خودروها، بسیجیان برای حفاظت فعال هستند، زیرا ظرفیت خودرویی بالا است و نزدیک به ۵۰ هزار خودرو در ۲ پایانه توقف کردند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان یادآور شد: مراقبت از خودرو‌ها و نظم دهی به مجموعه خودرو‌هایی که ایستاده‌اند ۲۴ ساعته از سوی گروه‌های بسیج سازندگی مراقبت می‌شوند و با رضایت کامل زائران خودرو‌ها را در توقفگاه‌ها می‌گذراند. سرتیپ شاهوار پور در خصوص زیر ساخت و آسفالت توقفگاه خودرو‌ها نیز گفت: این اقدام به کمک شهرداری و مجموعه استانداری صورت پذیرفت؛ با توجه به اینکه امسال عزم خوبی برای توسعه پارکینگ‌ها صورت گرفت و بسیج سازندگی در این جهت اقدامات خوبی انجام داد. به گفته او در چذابه بیش از ۳۰ هزار متر آسفالت انجام شده و سامانه مانیتورینگی نیز پیش بینی شده که همه توقفگاه در رصد است و پایش تصویری می‌شود.

سردار حسن شاهوار پور گفت : حمل امکانات از جمله آب و دیگر نیازمندی‌ها در ۲ پایانه به کمک سازمان عتبات عالیات و موکب داران و خودرو‌های سنگین این اقدام در حال انجام است و شرکت‌های اتوبوسرانی سپاه در زمان‌های اوج تردد زوار کمک رسانی می‌کنند که برای اسکان آنها نیز جایگاه مشخصی پیش بینی شده است. او همچنین گفت: بیش از ۲۱۵ سرویس بهداشتی در همه جای پایانه‌ها پیش بینی شده که بخشی از آنها به صورت سیار است و به آن سوی مرز انتقال داده شدند. 

سرتیپ پاسدار حسن شاهوار پور همچنین با اشاره به احداث بیش از ده هزار مترمربع سایبان توسط گروه های جهادی گفت : روند بازگشت زوار به ویژه اتباع خارجی از مرز چذابه تا روزهای بعد از اربعین نیز ادامه دارد و بسیجیان به آنان خدمات رسانی می کنند. وی همچنین با اشاره به نصب مه پاش در مسیر تردد زوار اربعین گفت: اتوبوس هایی نیز برای حمل و نقل زوار اربعین در مرزهای خوزستان در نظر  گرفته شده است و این عملیات تا بازگشت کامل زائران اربعین ادامه خواهد داشت

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا