آغاز پویش نهال کاری ایران سرسبز در خوزستان

حمید میرعلایی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از آغاز پویش نهال کاری ایران سرسبز در خوزستان همزمان با سراسر کشور خبر داد .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ،حمید میرعلایی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان اظهار کرد : در راستای برنامه سراسری و ملی پویش نهال کاری ایران سرسبز همزمان با سراسر کشور روز چهارشنبه 8 دی ماه با حضور مسئولین اداره کل و جوامع محلی در منطقه خسرج مساحتی حدود 20 هکتار کاشت نهال انجام شد .

میرعلایی بیان کرد : قرار است از امروز به نیت هر شهید هزار اصله نهال با مشارکت مردم و سایر دستگاه ها غرص کنیم تا در آینده شاهد ایرانی سرسبز باشیم . و همزمان با این برنامه در سایر مناطق استان کاشت نهال در حال انجام است .

وی گفت : امسال در پی این قضیه در هفت کانون بحرانی منطقه بالغ بر بیش از هزار هکتار نهال کاری داریم ، قریب به هزار و 200 هکتار مدیریت روان آب و کنترل سیلاب ها را داریم و حدود 5 هزار هکتار مراقبت ، نگهداری و آبیاری از نهال کاری سنوات قبلی در اختیار است .

این مقام مسئول افزود : مقرر شد با 15 دهیار منطقه نشستی برگزار شود و تفاهم نامه امضا کنیم که تامین نهال ، وسایل اطفاء حریق و غرص نهال از جانب اداره کل منابع طبیعی خوزستان و نهال کاری، نگهداری و مراقبت از آن ها به جوامع محلی سپرده شود تا این پویش ادامه داشته باشد .

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا