شکوفه های نهال فولاد اکسین در بهار انقلاب اسلامی

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو: فولاد اکسین خوزستان در طول فعالیت صنعتی خود همواره به عنوان واحد نمونه استانی و کشوری در زمینه استاندارد معرفی شد.

 مطابق با چهل و پنجمین طلیعه انقلاب اسلامی ایران در سالروز این پیروزی، اکنون صنعت فولاد کشور با شکوفایی فولاد اکسین به بار نشسته و تولید ناخالص ملی کشور را دستخوش تغییرات مثبت کرده است. پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغازی بود بر تنگ نظری کشورهای غربی و تحریم های ظالمانه که در نهایت اقتصاد کشور را هدف دسیسه های طمعکارانه قرار داد. تمامی توطئه ها بر این مدار طراحی شده بود که با فلج کردن اقتصاد کشور، راهی برای خودکفایی در صنایع باقی نماند و انقلاب اسلامی ایران که بر پایه شعار رهایی از غرب و شرق و استقلال ملی رقم خورده بود؛ در همان نطفه خفه شود.


امپراطوری های غرب و شرق غافل از اینکه همت صنعت گران استوارتر از برآوردهای پوچ و اندیشه شوم اتاق های فکر تحریم قادر است هر ناممکنی را ممکن سازد نه تنها رشد تولید را حفط نکرد بلکه به آن سرعت مضاعف بخشید.
در استان خوزستان فولاد اکسین که زاییده انقلاب اسلامی و فرزند انقلاب، یکی از دستاوردهای صنعت کشور در رشد و توسعه تولید ناخالص ملی است.


این شرکت با هدف تکمیل حلقه گمشده زنجیره تامین صنایع نیازمند به ورق های عریض فولادی و عملیات حرارتی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی و ماشین سازی و رفع نیاز محصولات استراتژیک صنعت کشور در سال ۱۳۸۴ به ثبت رسید و در سال ۱۳۸۸ با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا، تولید انبوه خود را آغاز کرده است و امروزه با تولید محصولات خاص در زمینه ابعاد و خواص مورد نظر مشتریان تولید دارد.


شرکت فولاد اکسین خوزستان در طول فعالیت صنعتی خود همواره به عنوان واحد نمونه استانی و کشوری در زمینه استاندارد معرفی شده بر این اساس امسال نیز تندیس و لوح واحد نمونه استاندارد در سطح استانی را از آن خود کرده که این مهم نشان می دهد با تلاش و کوشش کارکنان سختکوش و برنامه های مدون مدیران تولیدات صنعتی شرکت فولاد اکسین خوزستان مورد مطالبه شرکت های بزرگ داخلی و خارجی بوده و رقابت پذیر بودن محصولاتش موید قدرت این شرکت در صنعت فولاد کشور است.


شرکت فولاد اکسین خوزستان دستاورد صنعتی است که ابتدای انقلاب رویید و اکنون با قرار گرفتن در بین ۱۰۰ شرکت برتر سال ۱۴۰۲ به اوج بالندگی خود و همزمان موفق به اخذ گواهینامه بین المللی استاندارد ۱۷۰۲۵:۲۰۱۷ ISO/IEC شد. این استاندارد با عنوان “الزامات عمومی احراز صلاحیت آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون” در موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی به ثبت رسیده است.
دریافت این گواهینامه یک رویکرد راهبردی در جهت درک نیاز‌ها و انتظارات ذینفعان کلیدی شرکت از قبیل وزارت نفت، مشتریان مخازن تحت فشار و محصولات مرتبط با صنایع دریایی و همچنین اهمیت اهداف صادراتی می باشد.
قابل ذکر است که مراجع اعتبار دهنده ای که صلاحیت آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون را تعیین می کنند آن را مبنای اعتبار‌دهی خود قرار داده‌ و با توجه به اهمیت این استاندارد و مشکلات تحریمی در روند دریافت آن با بی‌تاثیر کردن تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، شرکت فولاد اکسین خوزستان موفق به ثبت و صدور این گواهینامه شد.


این شرکت با انجام تعمیرات برنامه ریزی شده و اجرای دقیق و منسجم آن در کنار تولید حساب شده به وسیله نیروهای باتجربه، امکان رسیدن به بلوغ سازمانی در بخش فرآیندی را فراهم کرده است که نتیجه آن ثبت ۲۷ روز تولید بدون توقف در هشت ماه ابتدایی سالجاری و افزایش آماده به کاری عملیاتی تا ۹۵ درصد، یک رکورد کم نظیر در تاریخ شرکت فولاد اکسین خوزستان بوده است. این دستاورد در حالی به دست آمده که بخش عمده تولیدات شرکت فولاد اکسین خوزستان را، ورق‌های سری API و آلیاژی به خود اختصاص داده است که در شرایط سنگین نوردی تولید می شوند.


برنامه های تولیدی این شرکت موثر در اقتصاد خوزستان بر پایه توجه به نیروی انسانی، افزایش راندمان و تحقیق و توسعه بوده است که این امر موجب شد امسال نیز شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان شرکت برتر استانی در حوزه تحقیقاتی و فناوری (تحقیق و توسعه) از سوی مسئولان ذیربط معرفی شود.
بسیاری از کارکنان، متخصصان و مدیران این شرکت فارغ التحصیل دانشگاه های مرجع و علمی هستند و از سطح دانش فنی بالایی برخوردارند. بنابر اظهار مدیرعامل این شرکت یکی از دلایل موفقیت های شرکت فولاد اکسین در رکوردشکنی ها و کسب عناوین مختلف و رتبه های برتر ملی، ارتباط بسیار خوب این مجموعه با دانشگاه و بهره گیری از توان و پتانسیل نیروهای متخصص و به کارگیری نخبگان در بدنه شرکت است.


اما در نهایت کلیه تلاش ها در شرکت فولاد اکسین به تولید ثروت منجر می شود از این رو این شرکت به دلیل ارزش افزوده بسیار بالای تولید ورق های فولادی API و آلیاژی، سودآوری چشم‌گیری در سال‌ رشد تولید و مهار تورم ثبت کرده است که از زمان تاسیس تاکنون بی سابقه و فوق العاده بوده است. سود ده ماهه سال جاری تا پایان دی ماه با روند افزایشی، به ۴۵ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۱ هزار میلیارد ریال رشد داشته است.


تلاش مجموعه شرکت فولاد اکسین خوزستان در جهت رشد تولید ملی علاوه بر کمک به اقتصاد کشور موجبات شکوفایی اقتصادی محلی را نیز پدید آورده است و این شرکت به صورت مستقیم هزاران خانوار را از سود تولیدات خود بهره مند می سازد. توجه ویژه برنامه ریزان کلان اقتصاد کشور به این بنگاه تولیدی اقتصادی در استان خوزستان بی شک نتایج دوچندانی در توسعه ملی و محلی خواهد داشت که نمی توان از سهم آن در سفره مردم بومی چشم پوشی کرد؛ برابر با آنچه که می تواند در چهل و پنجمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی شعار استقلال در زمینه تولید را به منصه ظهور برساند.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا