شکست بمباران در مقابل آهنین مردان راه‌آهن جنوب

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو ؛ سالروز بمباران ایستگاه اهواز در تاریخ ۲۷ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ را پاس می داریم، یاد تمامی آهنین مردان و زنان خانواده راه‌آهن جنوب را که هر بار با تحمل بمباران و حمله وحشیانه ارتش بعثی عراق با رشادت‌ها و ازجان‌گذشتگی به دشمن ثابت کردند که موشک در مقابل این خانواده آهنین همچون نسیمی کم توان در مقابل درخت تناور و باشکوه اراده و ایمان است.

با آغاز جنگ تحمیلی، راه‌آهن جنوب به‌علت موقعیت ویژه جغرافیایی و استراتژیک در صف اول دفاع در حوزه کاری خود قرار گرفت. راه‌آهن جنوب به‌دلیل خدمات بسیار تأثیرگذار و استراتژیک در ایام دفاع مقدس در تمامی ابعاد از جمله جابه‌جایی تسلیحات ،جابه‌جایی نیروهای نظامی ،جابجایی مجروحین و پیکر مطهر شهدا و ادوات جنگی مورد نیاز و پشتیبانی جبهه ها همواره در خدمت و خط مقدم جنگ تحمیلی بود.


که این مهم همچون تیغ در چشم ارتش بعث عراق باعث درد بر تمام پیکره این ارتش گشت و بارها برای نابودی و از کار انداختن راه‌آهن جنوب عملیات‌های مختلفی انجام داد که هر بار با رشادت و ایستادگی آهنین مردان این مجموعه در کمال ناباوری ارتش دشمن دوباره در کوتاه‌ترین زمان ممکن خسارات جبران و این مجموعه عملیاتی گشته و جز ناامیدی برای دشمنان حاصلی نگذاشته است.

یکی از این عملیات‌های بزدلانه و غیرانسانی بمباران وحشیانه ۲۷ دی ماه سال ۱۳۶۵ بود که در ساعت ۱۷:۱۵ به‌صورت بمباران هوایی به ۱۴ نقطه ایستگاه راه آهن اهواز با هدف از کار انداختن و ایجاد ترس در دل کارکنان این مجموعه صورت گرفت که منجر به شهادت ۱۳ نفر از کارمندان ۴ نفر از خانواده های معزز ایشان و مجروح و جانباز شدن ۹ نفر از پرسنل و خانواده راه‌آهن جنوب شد.
این عملیات برخلاف برآوردهای دشمن خدشه‌ای در روند خدمت‌رسانی راه‌آهن و روحیه جهادی این اداره کل وارد نکرد و این مجموعه تا پایان جنگ همچون سربازی بی‌ادعا با تمام توان به خدمت ادامه داد و اکنون بعد از گذشت سال‌ها با افتخار به دوران سربازی خود ، می‌بالد و عزیزان ازدست‌رفته این مجموعه را ماندگار واقعی تاریخ می‌داند درحالی‌که ما در گذر زمان در حال رفتنیم.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا