در سال ۱۴۰۲ بیش از چهل رکورد تولید در فولاد خوزستان جابجا شد

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو ؛ امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، از چالش‌های مختلف صنعت فولاد سخن گفت و اظهار داشت: در یک‌سال گذشته بیش از ۱۲۰۰ قانون و دستورالعمل مختلف داشتیم. به عبارتی ساده‌تر روزانه چهار دستورالعمل صادر شد.

در کنار اینها، افزایش شدید هزینه‌ها اتفاق افتاد ، افزایشی که متناسب با درآمد نبود ، مهم‌ترین چالش، تامین سنگ آهن است، با توجه به موقعیت جغرافیایی فولاد خوزستان و فاصله با معادن کشور، هزینه‌های تامین سنگ آهن این شرکت، به مراتب بیشتر از دیگر فولادسازان کشور است ، میزان ذخایر سنگ آهن کشور ۳.۳ میلیارد تن است ، با احتساب این میزان برای افق ۱۴۱۰، صنعت فولاد با کسری ۳۸ میلیون تنی سنگ آهن مواجه است.

به منظور جبران کسری سنگ آهن اقداماتی نظیر: تملک معادن سنگ آهن، صدور گواهی کشف بلوک شماره ۳ آباده و جازموریان، صدور جواز تاسیس ۲.۵ میلیون تُن گندله و ۲.۵ میلیون تُن کنسانتره شرکت سیمیدکو، بررسی معادن و پتانسیل‌های معدنی در خارج از کشور، ثبت ۵ محدوده در کشور و حتی ورود به معادن غیر فلزی مانند آهک و دولومیت انجام‌ شده است.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا