بیمه زائران اربعین تا چه زمانی فعال است؟

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: اعتبار بیمه زائرین از ۱۰۰ کیلومتری مرز‌های زمینی در شهر‌های نجف کربلا کاظمین سامرا و طریق الحسین علیه السلام و ۴۸ ساعت پس از بازگشت است.

به گزارش بصیرت نو خوزستان | محمدامین یاقوت مدیرکل حج و زیارت خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعتبار بیمه زائرین از ۱۰۰ کیلومتری مرز‌های زمینی در شهر‌های نجف کربلا کاظمین سامرا و طریق الحسین علیه السلام و ۴۸ ساعت پس از بازگشت است.

وی با اشاره به رفع نواقص و اختلال سامانه سماح افزود: از صبح امروز این سامانه برای ثبت نام زائران اربعین حسینی(ع) فعال شده است.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان با اشاره به اینکه از صبح امروز تاکنون بیش از هشت هزار ثبت نام از سوی خوزستانی‌ها در سامانه سماح انجام شده است، گفت: در مجموع بیش از ۹۰ هزار خوزستانی برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین در این سامانه نام نویسی کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت همه کارگزاران زیارتی استان خوزستان در طریق الحسین مرز‌ها و شهر‌های مختلف گفت: ممهور شدن گذرنامه‌ها در عراق(درج مهر در گذرنامه)، کسب اخبار و اطلاعات از صدا و سیما و مراکز و مبادی معتبر خبری، پرهیز از اخبار غیر موثق و شایعات احتمالی و به خصوص عدم بازنشر آن‌ها و تهیه ارز از بانک‌ها و مبادی قانونی و رسمی و معتبر از جمله مواردی است که زوار باید در نظر داشته باشند.

یاقوت با تاکید بر مراقبت‌های بهداشتی سلامت و ایمنی تصریح کرد: زوار رفتار کریمانه و در خور شأن زائر ایرانی و کشور عزیزمان ایران در طول سفر اربعین  و  حتی المقدور سفری کوتاه داشته باشند.

 

منبع:فارس

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا