جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان : عدم تناسب اعتبارات با ظرفیت بسیج سازندگی

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان عدم تناسب اعتبارات با ظرفیت بسیج سازندگی را از اشکالات حوزه کاری اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، سردار نعمت اله باقری عصر چهارشنیه (۲۴ اسفند) در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای گروه های جهادی سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان ( شکوه هجرت ) و طلایه داران اقتصاد مقاومتی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال 89 بحث اقتصاد مقاومتی را پیش کشیدند ،در خصوص تحریم هایی که امروز دشمنان ما برعلیه نظام جمهوری اسلامی ایران پیاده سازی می کنند و فشارهایی که برعلیه مردم ما در حوزه معیشت و اقتصاد وارد می کنند فرمودند اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای آن است.

وی افزود: بسیاری از افرادی که در حوزه اقتصاد تحصیل کرده بودند براین مسئله خرده گرفتند و نظرشان این بود چیزی که مطرح می شود یک شعار سیاسی بیش نیست که نمی تواند چاره ساز تحریم ها باشد و نمی تواند زیرساخت را در حوزه تولید ایجاد کند اما امروز شاهد هستیم مجموعه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی در کنار مجموعه دولت پای کار شعار مقام معظم رهبری آمدند و نتیجه آن چیزی است که در نمایشگاه بین المللی اهواز مشاهده می کنید .

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: با پشتیبانی هایی که از سال 89 تا کنون در حوزه وام های خوداشتغالی و کارگاه های کوچک زود بازده در استان خوزستان اتفاق افتاد ، بیش از دو هزار کارگاه کوچک اقتصاد مقاومتی فعال شده که چهار هزار نفر بصورت مستقیم در این حوزه اشتغال دارند .

سردار باقری یکی از مشکلات تولیدات خانگی و اقتصاد مقاومتی که امروز با ان مواجه هستند را مسئله بازار خواند و عنوان کرد: بهترین راه در حوزه بازاریابی را ارائه تولیدات در نمایشگاه بین المللی دیدیم که بر مردم و خریداران عمده عرضه کنیم تا یکی از مشکلات اساسی آنها را حل کنیم .

وی افزود : قصد داریم سال آینده برنامه ریزی کنیم تا تولیدات اقتصاد مقاومتی را بصورت فصلی دراین محل به نمایش بگذاریم .

به گفته وی ؛ بیش از 340 غرفه از استان خوزستان و 16 استان سراسر کشور با تولیدات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در خصوص اشکالات حوزه کاری اقتصاد مقاومتی در خوزستان بیان کرد : یکی از موضوعات و منابعی که تامین کننده کارگاه های اقتصاد مقاومتی می باشد ماده 16 است که متاسفانه به موقع اجرا نمی شود ؛ امسال علیرغم اینکه عدد خوبی به خوزستان اختصاص داده شد اما دی ماه اعتبار به استان آمد و با توجه به اینکه اواخر فروردین ماه سال مالی به پایان می رسد نمی تواند آنطوری که شایسته و بایسته است از آن استفاده کرد .

سردار باقری عدم تناسب اعتبارات با ظرفیت بسیج سازندگی را مشکل دیگر خواند و اظهار کرد : امروز در خوزستان شاهد هستیم برخی نهادهایی که ظرفیت ندارند از ظرفیت بسیج سازندگی در حوزه اشتغال زایی استفاده می کنند و اعتباری که به آنها واگذار می شود نسبت به اعتبارات واگذار شده به بسیج سازندگی با ظرفیت بسیار عظیمی که دارد تناسب و همخوانی ندارد، در واقع اعتبارات بسیج سازندگی محدود است .

وی با اشاره به اینکه گرفتن مجوز از دیگر مشکلات غرفه داران است عنوان کرد: امروز گرفتن برند و مجوز برای این تولیدات دارای یک بروکراسی بسیار قوی است که در حوزه فروش تولید کنندگان را دچار مشکل کرده و باعث بی انگیزگی آنها شده است ، با توجه به اینکه این تولیدات بصورت محدود در منازل و مکان های بسیار کوچک تولید می شود نیاز دارند در بازار ارائه شوند که مجموعه هایی مثل دانشگاه علوم پزشکی ، قضا و دارو و … باید در دادن مجوز کمک کنند و از شما به عنوان شخصی که در این حوزه در خوزستان مسئولیت دارید خواهش داریم این مشکل را حل کنید .

خبرنگار: معصومه مجدم

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا