رئیس سازمان بسیج سازندگی خوزستان : ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی

رئیس سازمان بسیج سازندگی خوزستان از ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی و کمپ تبصره 16 توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، سرهنگ سید اسلام موسوی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای گروه های جهادی سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان ( شکوه هجرت ) و طلایه داران اقتصاد مقاومتی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضرت آقا سال 79 دستور تشکیل بسیج سازندگی یعنی ظرفیت هایی که در جامعه وجود دارند ولی مغفول مانده اند را صادر و خواسته های سازمان را در 9 ماده معرفی کرد که در نهایت 17 اردیبهشت ماه سازمان بسیج سازندگی تشکیل شد .

وی درخصوص اقدامات بسیج سازندگی در خوزستان  بیان کرد : این سازمان چند قرارگاه از جمله قرارگاه های محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و قرارگاه جهادی را تشکیل داده است .

رئیس سازمان بسیج سازندگی خوزستان گفت : آسفالت روستاهای محروم، آبرسانی به روستاها که طی بیش از 40 سال 33 درصد آبرسانی انجام شده و توسط بسیج سازندگی پس از گذشت یکسال از شروع آبرسانی 23 درصد انجام شد ، ساخت 700 خانه برای کمیته امداد که هفته گذشته 408 خانه توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد از جمله اقدامات در حوزه قرارگاه محرومیت زدایی است .

سرهنگ موسوی با اشاره به قرارگاه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد : پرداخت وام های خانگی کم بهره 7 ساله تا سقف 150 میلیون تومان برای تولید خانگی به منظور حل مسائل اقتصادی و اشتغال در سطح کشور در حال انجام است که طی دو الی سه سال اینده ثمرات آن دیده خواهد شد ؛ همچنین پس از پرداخت وام ها به افراد در زمینه ای ککه تخصص دارند آموزش های لازم داده میشود و مجوز آنها توسط سازمان در سامانه بارگزاری می شود و اکنون به دنبال برند شدن این تولیدکنندگان هستیم.

وی پنل خورشیدی را اقدام دیگر بسیج سازندگی خواند و اظهار کرد : در بحث پنل خورشیدی 27 شرکت دست به دست هم داده اند و  با برخی شرکت ها قرارداد بسته ایم در صورتی که مقابل ما ایستادند تا قیمت را بالا ببرند اما ما کوتاه نیامده و قیمتی اعلام کردیم تا پنل ها نصب و به روستاها خدمات داده شود؛ با نصب پنل خورشیدی برق و انرژی پاک تولید و وارد مدار برق رسانی می شود ، کنتور برعکس میزند و به جای دریافت پول پرداخت انجام می دهد در واقع به جز اینکه برق شما تامین می شود برای خانواده ها درآمدزایی هم دارد در این راستا با پنج وزارتخانه تفاهم نامه بسته ایم تا برق تولیدی را خریداری کنند در واقع از همان ابتدای کار خیال مردم راحت خواهد بود .

رئیس سازمان بسیج سازندگی خوزستان با اشاره به وجود 3 هزار گروه جهادی 15 تا 25 نفره خاطرنشان کرد : اقدامات انجام شده توسط گروه های جهادی به استاندار توضیح داده شد و درخواست داشتیم تا معاون عمرانی ، شهرداری و دهیاری را مکلف کند که با بسیج سازندگی تفاهم نامه امضا کنند و اگر این انجام شود چند اتفاق خوب خواهد افتاد از جمله اینکه 25 درصد مبلغی که پیمانکار برداشت میکند برای انجام کار، برداشت نخواهد شد و بسیج سازندگی نیز به مقدار مبلغ موجود پول اضافه خواهد کرد و کار را کیفی انجام می دهد .

سرهنگ موسوی با بیان اینکه گروه های جهادی را متخصص بار می آوریم تصریح کرد : هزار نفر نیرو در 6 قرارگاه پهنه ای و 6 نقطه از استان برای مثال شوش، دزفول، اندیمشک، کرخه و شوش با محوریت دزفول – ایذه ، رامهرمز، هفتگل و باغملک با محوریت ایذه – آبادان، خرمشهر و شادگان با محوریت آبادان حضور پیدا کرده و بصورت جهادی و رایگان ارائه خدمات می کنند .

به گفته وی؛ بسیج سازندگی خوزستان را 12 نفر تشکیل می دهند که به اندازه تمام مدیرکل های استان کار می کنند و برای رشد جامعه حاضر به ارائه مدل کارکردمان هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خوزستان عنوان کرد : در قانون فعلی آمده همه می توانند و مجاز هستند با بسیج سازندگی تفاهم نامه داشته باشند اما در قانون جدید به دنبال آن هستیم که ملزم به انجام این کار شوند ؛ درمجلس اکثرا موافق این طرح هستند بجز چند نفر که مقابل ما ایستاده اند به همین خاطر مطالبه گری نیاز است .

سرهنگ موسوی ایجاد دهکده های اقتصاد مقاومتی را از دیگر اقدامات این سازمان خواند و بیان کرد : در این دهکده کاشت خیار، نخلستان، بلدرچین و سایر موضوعات راه اندازی شده و قادر هستیم در پنج شهر دیگر این طرح را انجام دهیم ؛ در کنار این دهکده کمپ تبصره 16 احداث شده که صاحبین این کمپ ها تجربه اعتیاد نداشته اند ، معتادین متجاهر آنجا مشغول به کار هستند و زمانی که خارج می شوند با کسب درآمد و هنر همراه است .

وی افزود : کاشت 1600 درخت و واکاوی 400 هزار درخت در سال گذشته از اقدامات سازمان می باشد که طی تفاهم نامه ای با منابع طبیعی انجام شده است .

خبرنگار : معصومه مجدم

 

 

 

 

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا