آغاز به کار سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در خوزستان

سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار عصر روز سه شنبه 4 بهمن ماه در سینما اکسین اهواز آغاز به کار کرد .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، زهره طاهری دبیر سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در جمع خبرنگاران اظهار کرد : جشنواره عمار براساس اولویت های مردمی شکل گرفته است و با توجه به اتفاقاتی که در کشور رخ داده و ظلم رسانه ای که به زن انقلاب اسلامی شد ، شعار امسال جشنواره را ” زن قهرمان، ایران قوی” انتخاب کرده ایم .

طاهری بیان کرد : در شب دوم جشنواره به موضوع زن قهرمان پرداخت می شود و از زنان قهرمان خوزستان که چهره های علمی ، نخبه ، کارآفرین و جهادی هستند دعوت کرده ایم تا حضور پیدا کرده و تجربه های خود را مطرح کنند .

وی درپاسخ به این سوال که آیا جشنواره عمار سکوی پرتابی برای مستندسازان بوده است ، عنوان کرد : قطعا به همین صورت است به هر حال انگیزه و امیدی وجود داشته ، وقتی بدانند جایگاهی دارند که آثارشان دیده شود تلاششان را بیشتر می کنند و  در جشنواره عمار فیلم سازان  کارگردان هایی را می بینیم که روزهای اول با امکانات کم و آثار ضعیف شروع به کار کرده اند و به واسطه همین جشنواره، امروز آثار خیلی بهتری به نمایش می گذارند و حرفه ای شده اند .

دبیر سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در خصوص تقابل میان این جشنواره با جشنواره فجر گفت : نمی توان گفت تقابل هست ولی جشنواره مردمی عمار با جشنواره فجر تفاوت هایی دارد و نقطه مزیت جشنواره عمار نسبت به جشنواره فجر مردمی بودن آن است .

طاهری در خصوص مردمی بودن جشنواره عمار اظهار داشت : تمام دست اندرکاران جشنواره فیلم عمار و کسانی که برای جشنواره زحمت کشیده اند همگی از دل مردم هستند و خیلی از آنها با هزینه های ناچیز یا حتی بصورت جهادی کار می کنند ، از طرفی مردم را می بینید که به خواسته خود حضور پیدا کرده اند پس تعریف مردمی بودن غیر از این چه می تواند باشد .

وی در پاسخ به اینکه چرا بعد از سیزده سال هنوز این جشنواره نتوانسته فراگیر باشد بیان کرد : قطعا باید قدم های کوچک برداشته شود تا به قدم های بزرگ رسید . اگر جشنواره عمار را در دوره های اول ، دوم و سوم ببینید و با جشنواره امروز مقایسه کنید می بینید آن طیفی که می گویید بیشتر از قبل در جشنواره حضور پیدا می کنند و هر سال این مسئله که به سمت یک قطب باشد کمتر می شود که این راه در سال های آتی بیشتر گشوده خواهد شد زیرا هدف جشنواره عمار این است که اگر دو قطبی در جامعه وجود دارد شکسته شود .

دبیر سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت : رهبر انقلاب فرموده اند : باید از ظرفیت های مردمی استفاده شود و جشنواره عمار را در استفاده از ظرفیت های مردمی یک نمونه دانسته اند .

طاهری تصریح کرد: جشنواره عمار از 4 بهمن ماه به مدت چهار روز از ساعت 18 لغایت 22 فعالیت دارد که از ساعت ابتدایی تا  21 اکران فیلم ها و مستند ها در سالن های شماره یک ، شماره دو و شماره سه سینما اکسین اهواز صورت می پذیرد و پس از آن به فراخور آن شب نشست تخصصی برگزار می شود. .

وی افزود :امسال در این جشنواره حدودا 40 اثر اکران می شود که از این تعداد 4 اثر مربوط به خوزستان است .

دبیر سیزدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار گفت :دهمزمان با اکران فیلم ها در سینما اکسین اهواز، در سایر شهرستان های خوزستان نیز فیلم ها به صورت جهادی توسط مردم اکران می شود و از همه با کمال میل دعوت می کنیم تا در این جشنواره حضور پیدا کنند .

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا