از سوی مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌ها انجام شد؛ اجرای موفق هزار و 500 عملیات سرچاهی و درون‌چاهی در مناطق نفتخیز جنوب

 مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از انجام و ارائه خدمات فنی۱۴۹۷ عملیات سرچاهی و درون‌چاهی و ۱۹۹۰ عملیات تعمیراتی در ۷ ماهه اول امسال خبر داد.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مناطق نفتخیز جنوب ، مهندس یونس عباسی‌لرکی گفت: در ۷ ماهه اول سال جاری ۱۰۰۸ مورد خدمات سرچاهی و ۴۸۹ عملیات درون‌چاهی بنا به درخواست شرکت‌های بهره‌برداری کارون، مارون، آغاجاری، گچساران و مسجدسلیمان و دکل‌های حفاری/تعمیراتی و همچنین شرکت نفت و گاز اروندان طبق موافقت‌نامه با مناطق نفتخیز جنوب با موفقیت به انجام رسیده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۴ عملیات در زمره سرویس ویژه و عملیات ترمیمی بدون نیاز به حضور دکل (Rigless) قرار داشته که ضمن نگهداشت و استمرار تولید پایدار عملاً سبب جلوگیری از تعمیر چاه بوسیله دکل شده و صرفه‌جویی قابل توجهی را به دنبال داشته است.

مهندس عباسی‌لرکی ادامه داد: در همین دوره زمانی ۱۵۲۴ مورد عملیات تعمیراتی بر روی تجهیزات سرچاهی و ۴۶۶ مورد عملیات تعمیراتی درون‌چاهی با رعایت کلیه دستورالعمل‌های HSE و به روش ایمن و بدون حادثه در شرایط خاص همه‌گیری بیماری کرونا انجام شد.

وی ادامه داد: علاوه بر انجام وظایف محوله سازمانی در گستره‌ای افزون بر ۷۰ هزار کیلومتر مربع در جغرافیای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ارائه خدمات مورد تقاضا به شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب، تعویض و تکمیل تاج چاه شماره ۳ تنگ بیجار و جلوگیری از افت روزانه بیش از یک میلیون متر مکعب گاز و در طرح ۲۸ مخزن چاه‌های مارون ۱۹۸ و مارون ۲۰۲ نیز از فعالیت‌های خدمات فنی این مدیریت بوده است.

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا