برگزاری جشنواره اهواز همدل با هدف آموزش شهروندی / برای آموزش نیازمند تولیدات هستیم

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز گفت : برای اینکه فرهنگ شهروندی شهرمان را بهتر کنیم ابتدا باید در حوزه آموزش کار کنیم و برای آموزش ، نیازمند تولیدات هستیم به همین منظور جشنواره اهواز همدل را با هدف آموزش شهروندی برنامه ریزی کرده ایم .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، حجت الاسلام حمید رعیتی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز ظهر یکشنبه 2 بهمن ما در نشست خبری جشنواره اهواز همدل اظهار کرد : یکی از حلقه های مفقوده ی شهر اهواز در موضوعات مختلف بخصوص در حوزه شهروندی ، بحث آموزش است یعنی اگر می خواهیم فرآیندی را اصلاح کنیم ابتدا باید آموزش داده باشیم بعد از شهروند انتظار و خواسته ای داشته باشیم .

رعیتی عنوان کرد : اگر بخواهیم آموزش بدهیم نیازمند تولیدات هستیم زیرا اکنون مدل های آموزش متفاوت شده و تنها بصورت دیداری و حضوری نیست ، همچنین از عرصه هنر در بحث آموزش بسیار استفاده می شود .

وی افزود : مقام معظم رهبری در چند دیدار مختلف با موضوعات و اقشار مختلف استفاده از هنر را در کارها توصیه کرده اند .

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز گفت : برای اینکه فرهنگ شهروندی شهرمان را بهتر کنیم ابتدا باید در حوزه آموزش کار کنیم و برای آموزش ، نیازمند تولیدات هستیم به همین منظور جشنواره اهواز همدل را با هدف آموزش شهروندی برنامه ریزی کرده ایم .

رعیتی اظهار داشت : برنامه ای با عنوان اهواز در افق 1405 (اهواز شهر همدلی)  نوشته شده است لذا عنوان این جشنواره را با این نام در نظر گرفته ایم و سعی داریم در رویدادهایی که در حوزه های مختلف برگزار می شود بیشتر از این شعار استفاده کنیم تا آن را به شهروندان بشناسانیم .

وی با اشاره به اینکه شرکت در جشنواره برای عموم آزاد است افزود : جشنواره با موضوع شهروندی و در قالب های مختلف برگزار می شود تا هنرمندان و مردم تولید اثر کرده و در این جشنواره شرکت کنند .آثار برتر این جشنواره حائز امتیاز می شوند و به آنها جوایزی تعلق می گیرد همچنین آثار برتر با نام شخص تولید کننده در برنامه های آموزشی استفاده می شود .

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز گفت : قصد داریم در کنار جشنواره کارگاه هایی برگزار کنیم تا افرادی که شرکت می کنند به واسطه اساتیدی که حضور پیدا می کنند سطح خود را ارتقاء دهند .

محسن صباغی دبیر جشنواره اهواز همدل در ادامه بیان کرد : جشنواره اهواز همدل، نخستین جشنواره با محور موضوعاتی شهروندی اجتماعی است که در ده محور ، 4 قالب اصلی پوستر، عکس، گزارش خبری ویدیویی ، موشن گرافی و انیمیشن و یک قالب جنبی عکاسی با موبایل برگزار می شود .

صباغی عنوان کرد : از آنجایی که 4 بخش تخصصی بیشتر هنرمندان را درگیر می کند به همین منظور بخش جنبی را در نظر گرفته ایم که هر شهروند می تواند در این بخش 10 اثر را ارسال کند و در بخش های تخصصی تنها 7 اثر قابل ارسال می باشد .

وی افزود : هویت شهری، زیباسازی شهری، حفظ محیط زیست، آموزش شهروندی، جلوگیری از‌ تکدی‌گری، بازیافت، حمل و تفکیک زباله، مشارکت در اداره شهر، استفاده از حمل و نقل عمومی، حفظ اموال عمومی و آپارتمان‌ نشینی و حقوق همسایه محورهای این جشنواره می باشند .

دبیر جشنواره اهواز همدل با اشاره به اینکه برای داوری آثار از هنرمندان توانمند استان که وجهه ملی دارند استفاده می شود، خاطرنشان کرد : به نفرات اول تا سوم بخش موشن و انیمیشن به ترتیب ۸، ۷ و ۶ میلیون تومان به همراه تندیس و لوح تقدیر، در سایر بخش‌ها به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۶، ۵ و ۴ میلیون تومان، به ۵ نفر برتر در بخش عکاسی با موبایل هر کدام یک میلیون و 500 هزار تومان به همراه تندیس و لوح تقدیر و اگر اثری شایسته تقدیر شد مبلغ یک میلیون تومان اهدا می‌شود.

صباغی آخرین مهلت ارسال آثار را 25 بهمن ماه اعلام کرد و اظهار داشت : علاقمندان می توانند جهت ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت جشنواره به نشانی www.ahvazhamdel.ir مراجعه کنند .

وی در پایان اضافه کرد : اختتامیه جشنواره همزمان با نمایشگاه آثار در نیمه اول اسفندماه برگزار می شود .

خبرنگار : معصومه مجدم

 

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا