برگزاری همایش حمل و نقل به میزبانی شهرداری اهواز

همایش حمل و نقل با شعار اهواز ایمن و هوشمند شنبه 3 دی ماه به میزبانی شهرداری اهواز در سالن همایش های گیت بوستان برگزار شد .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان  ، رضا امینی شهردار اهواز ضمن گرامیداشت روز حمل و نقل در این همایش اظهار کرد : در مدیریت شهری همکاری خوبی بین بخش های مختلف برقرار شده است و برنامه ریزی های انجام شده آینده خوبی را برای اهواز نوید می دهد که امیدوارم رضایت شهروندان را به دنبال داشته باشد .

امینی عنوان کرد : کارهای زیرساختی و طرح های نیمه تمام باقی مانده از سال های گذشته طی چند ماه اخیر در حال پیگیری است که در این خصوص می توان به تقاطع غیر همسطح دانشگاه شهید چمران اهواز و میدان شهید بندر در حوزه حمل و نقل شهری اشاره کرد .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سه پل شهر اهواز ا نیاز به تعریض دارند خاطرنشان کرد : پل های دغاغله و لشکر از جمله این ها هستند . همچنین احداث رم پل های کارون باید تکمیل شوند که سه پل در اولویت قرار گرفته است .

وی افزود : روشنایی شهر اهواز از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود به همین منظور شهرداری تعداد یک هزار و 250 پایه برق تهیه کرده تا با همکاری شرکت توزیع برق تجهیز شوند که از نظر زیبایی و روشنایی سطح شهر را تقویت خواهند کرد .

شهردار اهواز گفت : هوشمندسازی شهر اهواز نیاز به تقویت دارد در همین راستا نصب دوربین های ثبت تخلف و وقایع با ظرفیت حداقل دو برابری در حال افزایش می باشند اما هرچه در این زمینه کار شود ولی قوانین رعایت نشود، تاثیری نخواهد داشت . از آنجایی که امار تصادفات در اهواز خوب نیست باید فعالیت های فرهنگی صورت گیرد و به سمتی برویم که مردم علی الخصوص جوانان همراهی بیشتری در این بخش داشته باشند .

امینی بیان کرد : با همکاری سازمان فاوا چند نرم افزار در حوزه حمل و نقل ساخته شده است که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول اظهار داشت : پارکینگ های سطح شهر باید بیشتر رسیدگی شود و امیدواریم به جز پارکینگ طالقانی با همکاری بخش خصوصی بتوانیم این تعداد را افزایش دهیم .
وی افزود : در حوزه حمل و نقل عمومی 129 دستگاه اتوبوس خریداری شده است که 18 دستگاه وارد شده و 29 دستگاه از طریق ایران خودرو دیزل آماده شده است . همچنین وزارت کشور قول 71 دستگاه اتوبوس دیگر به شهر اهواز را داده است.
شهردار اهواز در خصوص ناوگان تاکسیرانی گفت : مقرر شده است حدود 2 هزار دستگاه به اهواز اختصاص یابد که امیدواریم با مشارکت رانندگان بتوانیم نوسازی ناوگان تاکسیرانی را انجام دهیم .

امینی عنوان کرد : یک هزار و 50 میلیارد تومان از عوارض آلایندگی به اهواز اختصاص یافته است که شورای شهر 18 پروژه را در اولویت اجرا قرار داده است . مبلغ 400 میلیارد تومان به پروژه تقاطع غیر همسطح ال 400 میدان شهید بندر و دانشگاه شهید چمران، 300 میلیارد تومان برای آسفالت، 300 میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و 50 میلیارد تومان برای فضای سبز در نظر گرفته شده است که مابقی اعتبارات از طریق شهرداری به ان افزوده می شود .

نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ، اولویت شورای شهر اهواز

در ادامه سیاوش محمودی رئیس شورای شهر اهواز گفت : یکی از مسائل جدی که در مدیریت شهری اهواز این است که در ادوار گذشته نگاه علمی و کارشناسی به آن کمتر بوده و این بدان خاطر است که طرح جامع شهری اهواز با گذشت 17 سال هنوز بروز رسانی نشده است بنابراین نگاه به حمل و نقل در شهر باید عوض شود و یک نگاه علمی صورت پذیرد .

محمودی بیان کرد : آموزش و فرهنگ سازی یکی از مشکلات جدی حوزه حمل و نقل شهر اهواز است که کمتر به آن توجه شده و نیازمند آن است نه تنها شهرداری بلکه مجموعه های مختلف از جمله رسانه ها، رسانه های ملی و دستگاه های مختلف به بحث فرهنگ سازی در این زمینه بپردازند و اقدامات تازه ای انجام دهند .

این مقام مسئول با بیان اینکه حمل و نقل یک حوزه زیرساخت دارد تصریح کرد : اقداماتی در این دوره شروع شده است و برنامه های جدی در این حوزه داریم . همانطور که طول یکسال گذشته نشان داده ایم یکی از اولویت های ما نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است که تا کنون حدود 129 دستگاه اتوبوس خریداری کرده ایم و طی مراحل مختلف به اهواز می آیند .
وی افزود : نگاه مدیریت شهری در این دوره در حوزه حمل و نقل یک نگاه متفاوت است و انشالله بتوانیم با یک نگاه علمی و کارشناسی اتفاقات خوبی را برای این حوزه رقم بزنیم .

رونمایی از پرداخت برخط کرایه تاکسی در اهواز

مدیرعامل تاکسیرانی اهواز گفت : امروز مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل را برگزار کرده ایم و تلاش داریم تا در دوره مدیریت شهری جدید با کمک مسئولین بتوانیم در حوزه حمل نقل و حمل و نقل عمومی اتفاقات خوبی را رقم بزنیم .

صفی خانی عنوان کرد : با حمایت های دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور از حمل و نقل عمومی ، در حوزه تاکسیرانی اقدامات خوبی صورت گرفته است . از جمله آن در مصوبه عالی شورای ترافیک در کشور که مهرماه برگزار شد با توجه به گزارشی که از وضعیت بغرنج حمل و نقل عمومی اهواز در حوزه تاکسیرانی ارائه شد، مقرر گردید 100 دستگاه تاکسی به شهرداری اهواز واگذار شود .

این مقام مسئول اظهار داشت : اکنون یک هزار و 945 دستگاه تاکسی در اهواز موجود می باشد که از این تعداد حدود 88 دستگاه فرسوده می باشند و عمر بالای 10 سال دارند . به همین منظور از دستگاه های اختصاص یافته به اهواز حواله 15 تاکسی صادر شده که تا ده روز آینده وارد شهر می شوند و 35 دستگاه دیگر نهایت تا یک ماه آینده به اهواز اختصاص داده خواهد شد همچنین در تلاش هستیم مبالغ 50 دستگاه دیگر را واریز کنیم که تا پایان سال به شهر اهواز اختصاص یابند .

وی ساماندهی خدمات رفاهی را یکی از دغدغه های رانندگان تاکسی خواند و تصریح کرد : در همین راستا اپیلیکیشنی طراحی کرده ایم تا رانندگان تاکسی بتوانند براساس خدماتی که روی اپ ارائه می شود از خدماتی همچون روغن، لاستیک، لوازم یدکی و … استفاده کنند .

مدیرعامل تاکسیرانی اهواز گفت : پرداخت کرایه تاکسی اقدام دیگری است که امروز بصورت پایلوت و نمادین در یکی از خطوط شهری اهواز رونمایی می شود زیرا پرداخت پول خرد، نداشتن مابقی کرایه از دغدغه های رانندگان و مسافرین بوده است و امروز پرداخت برخط کرایه از طریق گوشی های هوشمند انجام می شود و شهروندان می توانند از طریق برنامه بازار یا گوگل برای نصب اپلیکیشن اهواز اقدام نمایند و بدون هیچ دغدغه ای کرایه ی خود را پرداخت کنند .

صفی خانی بیان کرد : نوسازی ناوگان تاکسیرانی یکی از مطالبات ما است که از رسانه ها تقاضا داریم در این راستا حمایت کنند . متاسفانه طی ده سال گذشته در اهواز 220 دستگاه نوسازی ناوگان داشته ایم که اگر بخواهیم موضوع را ریشه یابی و آسیب شناسی کنیم به عدم کمک بانکها  سهمیه می رسیم در صورتی که توسط وزارت کشور به خوبی به اهواز اختصاص داده شده است . از همه مسئولینی که تاکنون با ما همکاری داشته اند مجدانه قدردانی می نمایم و از همه می خواهیم به مسئولیت های اجتماعی خود پایبند باشند و کمک کنند زیرا شهر به همه تعلق دارد و وضعیت حمل و نقل عمومی در اهواز بحرانی است که باید با کمک همه دستگاه ها و افراد ذیربط درست شود .

در پایان همایش از فعالان برتر این عرصه قدردانی شد.

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا