افتتاح مرکز ترک اعتیاد در لالی

رئیس مرکز بهداشت شهرستان لالی از افتتاح مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لالی؛ چهارشنبه ۹ تیرماه سال جاری بمناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر ( ۵ لغایت ۱۱ تیرماه ) مرکز ترک اعتیاد با کد ۱۴۸۰۰ با حضور گودرز ترکی زاده فرماندار لالی، فاطمه اباذری رئیس مرکز بهداشت شهرستان و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

در حاشیه این برنامه رئیس مرکز بهداشت شهرستان لالی گفت: عدم درمان افسردگی و چشم پوشی کردن از آن بعد از ترک اعتیاد باعث قوت گرفتن آن می شود به همین جهت لازم است که این علائم در زمان ترک اعتیاد مرتبا” توسط متخصصین مرکز ترک اعتیاد بررسی شود و ابتلای به افسردگی به سرعت تشخیص داده می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از بیماران در زمانی که دچار افسردگی می شوند و توانایی کنترل احساسات و تصمیم گیری صحیح را ندارد به همین جهت لازم است که کادر روان درمانی مرکز بستری ترک اعتیاد توجه خاص به حالات روحی بیمار داشته باشند و به بیمار کمک کنند تا در مسیر صحیح گام بردارد.

اباذری به نقش رسانه ها در پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: نقش رسانه ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار مهم و اثر گذار است.

معاون بهداشتی مرکز بهداشت در پایان عنوان داشت: کنترل و پایش دستورالعمل های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گندزدایی روزانه تمامی سطوح تماس، استفاده از وسایل شخصی و تاکید بر استفاده از ماسک و دستکش و رعایت بهداشت فردی برای کنترل و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ از مواردی بود که در این برنامه بر آن تاکید شد.

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا