مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان؛ اشتغال قهرمانان قانون است

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : اشتغال قهرمانان قانون است و خوشبختانه در استان خوزستان ظرفیت های اشتغال زایی بسیار خوبی وجود دارد که ارگان های دولتی و شرکت های خصوصی می توانند این قهرمانان را جذب کنند از معاون اقتصادی استانداری درخواست دارم با تاکید ویژه این موضوع را پیگیری کنند .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در آیین تجلیل از قهرمانان ورزشی، مربیان و داوران در مسابقات آسیایی و جهانی که صبح امروز (9آذر) در اهواز برگزار شد اظهار کرد : در مورد اهمیت ورزش بارها و بارها گفته شده است و خوشبختانه خوزستان همیشه پرچم دار افتخارآفرینی در میادین مختلف آسیایی، جهانی، بین المللی و المپیک بوده است .

بنی تمیم ضمن تشکر از زحمات و تلاش های ورزشکاران، داوران و مربیان عنوان کرد : ما تنها از مدال آوران آسیایی و جهانی در سال 1400 و هشت ماه 1401 تقدیر می کنیم که طبیعتا تعداد قهرمانان در میادین بین المللی بسیار بیشتر از عزیزانی است که امروز شرف حضور دارند .

وی افزود : امروز از 83 ورزشکار ( 19 خانم و 64 آقا) ، 25 مربی (3 خانم و 22 اقا) و 9 داور (یک بانو و 8 آقا) در 20 رشته ورزشی کشتی، جانبازان و معلولین، کم بینایان و نابینایان، بدنسازی و پرورش اندام، فوتسال ، فوتبال، شنا، قایقرانی، تیراندازی، بولینگ و بیلیارد، تکواندو، هندبال، شطرنج، وزنه برداری ، تنیس روی میز، شنا، دوچرخه سواری، کاراته و کوهنوردی تجلیل به عمل خواهد آمد .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه تعداد مدال های رقابت های جهانی سال 1401 نسبت به سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است تصریح کرد : سال 1400 در مسابقات جهانی 8 مدال طلا ، 6 مدال نقره و 5 مدال برنز و در رقابت های آسیایی 10 مدال طلا، 9 مدال نقره و 4 برنز کسب کرده ایم که خوشبختانه این تعداد در 8 ماه امسال به 11 طلا، 5 نقره و 8 برنز در مسابقات جهانی و 18 طلا ، 16 نقره و 8 برنز در بازی های اسیایی افزایش یافته است که اینها حاصل زحمات و تلاش های تک تک ورزشکاران خصوصا مربیان سازنده ما در شهرستان ها می باشد .

بنی تمیم اظهار داشت : خداروشکر با همت و کار شبانه روزی تمام همکارانم در اداره کل ورزش و جوانان ،ادرات شهرستان، همچنین نگاه عدالت محور و توجه ویژه بخصوص به نقاط محروم استان توانستیم 6 باب استخر سرپوشیده در شهرستان های هندیجان، باغملک، رامشیر، شوش ، صفی آباد دزفول و سوسنگر را مجدد فعال کنیم و این پروژه ها حائز اهمیت هستند زیرا استخرها علاوه بر فعالیت های ورزشی، قابلیت درمانی هم دارند و متاسفانه تعداد قابل توجهی از پروژه ها نیمه فعال رها شده بود .

وی افزود : خوشبختانه در این مدت اندک توانستیم مجددا استخرهای زیادی در سطح استان از جمله استخر کوی طلاب اهواز، دو استخر در شوشتر ، استخر شادگان و استخر گتوند را به چرخه ی خدمات وارد کنیم که اکنون مورد استفاده مردم قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : با همه محدودیت هایی که داشتیم و داریم این نوید را می دهیم که استادیوم شهید مجدیان دزفول بعد از سالها ، انشالله تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید . همچنین از ابتدای سال تا کنون 15 روکش چمن مصنوعی را افتتاح کردیم که تعداد چمن های مصنوعی استان به 65 روکش رسید و اینها غیر از چمن مصنوعی هایی است که شهرداری ها و سایر ارگان ها راه اندازی می کنند .

بنی تمیم با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر 50 پروژه ورزشی را افتتاح کرده ایم عنوان کرد : تا پایان سال 9 پروژه ورزشی که عمده آنها استخرهای نیمه کاره می باشد از طریق ماده 27 به بخش خصوصی واگذار می شود که به طور مستقیم برای 50 نفر ایجاد اشتغال خواهد شد و حدود 100 میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی به ورزش استان کمک می شود .

وی افزود : با توجه به اینکه اشتغال قهرمانان قانون است و خوشبختانه در استان خوزستان ظرفیت های اشتغال زایی بسیار خوبی وجود دارد که ارگان های دولتی و شرکت های خصوصی می توانند این قهرمانان را جذب کنند از معاون اقتصادی استانداری درخواست دارم با تاکید ویژه این موضوع را پیگیری کنند .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : طبق مصوبه شورای ورزش مقرر شد از ظرفیت شرکت ها در تیم داری ورزش قهرمانی استفاده شود امیدواریم شرکت ها پای کار بیایند و جلسه نهایی آن گرفته شود . از طرفی تاکیدات معاون اقتصادی استانداری خوزستان و سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان می تواند ورزش استان را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

بنی تمیم اظهار داشت : برای اولین بار مدال های جهانی بزرگسالان، امید، جوانان، نوجوانان، نونهالان و مربیان و داوران اعزامی را طی یک فرایند کارشناسی کرده و بصورت قانون درآوردیم که از اداره کل ورزش به یادگار بماند و سالهای آتی مدیران ورزش استان بتوانند از این الگو استفاده کرده و در حد توان و امکانات جوایز قهرمانان را پرداخت کنند .

در پایان از مدال آوران، مربیان و داوران آسیایی و جهانی تجلیل شد .

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا