شرکت های دولتی و خصوصی خوزستان در حوزه ورزش میدان داری کنند

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : در استان خوزستان کم شرکت وجود ندارد که در هیچ جای کشور به این کیفیت و تعداد شرکت های متعدد نفتی، فولادی و منتصب مجموعه کشاورزی وجود ندارد . لذا باید کمک کنند و زمینه را برای کارمندان، کارگران و خانواده های آنها فراهم کنند علاوه بر آن به بیرون هم سرویس دهند و این یک مطالبه است که همه ما باید از مجموعه های دولتی و خصوصی بخواهیم در حوزه ورزش میدان داری و کمک کنند . فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : مسئله اشتغال بسیار مهم است و از معاون اقتصادی استانداری درخواس

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در آیین تجلیل از قهرمانان، مربیان و داوران مسابقات آسیایی و جهانی گفت : جامعه ورزشی خوزستان 565 شهید والامقام تقدیم این آب و خاک کرده است البته همه رزمنده های ما ورزشکار هستند زیرا یکی از مولفه های رزمندگی و حضور در نیروهای مسلح ، ورزشکار بودن است تا از نظر توانایی جسمی آمادگی لازم را داشته باشد .

سردار شاهوارپور با بیان اینکه انشالله تجلیل از افتخارآفرینان ادامه پیدا کند تصریح کرد : یکی از موضوعاتی که امروز بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد جوان بودن جمعیت است . جوانی یکی از مولفه های پیشرفت، توسعه و اقتدار است یعنی جامعه که جوان باشد زیرساخت همه تلاش ها و فعالیت ها در تمامی حوزه ها نمایان خواهد شد . جوانان برای پیشرفت و پیشبرد اهداف جامعه نقش اصلی و محوری را دارند لذا همین باعث شده در بین جوانان ما طالبین ورزش و حضور در عرصه های ورزشی کم نباشد .

وی افزود : بیش از 200 هزار طالب ورزش در استان خوزستان است که در باشگاه ها و هیات های مختلف در حال تلاش و فعالیت هستند .

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : یک رقابت سنگین بین خواهران و برادران برای ورزش وجود دارد و بیش از هزار هیات ورزشی در استان فعالیت می کنند که تعداد کمی نیست، البته اینها به برکت ایجاد زیرساخت هایی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، نظام مقدس جمهوری اسلامی بر این حوزه متمرکز شده است .

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه ما طالبین ورزش را داریم خاطرنشان کرد : اینها نیاز به زیرساخت دارند لذا در حوزه زیرساخت تمرکز شده و کارهای خوبی صورت گرفته است . در مجموعه بسیج و سپاه در خوزستان بیش از 185 سالن ورزشی شامل 30 سالن هزار متری ساخته شده و 155 سالن 400 متری در حال بهره برداری است که عمده آنها در مناطق محروم، حاشیه و روستایی می باشد .

وی افزود : یکی از اولویت های ما داشتن زمین ورزشی برای سربازان طالب ورزش است و پرسنل ما در طول هفته 3 روز باید ورزش کنند که از جامعه همچین توقعی است که به ورزش اهمیت دهد زیرا زیرساخت سلامت است .

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : ورزشکاران خوزستان از ابتدای سال تاکنون 42 مدال رنگارنگ به ملت ایران هدیه داده اند که کار خیلی مهمی است و مایه افتخار می باشد که در رقابت های سالم ما نشاط، جوانی و امید را به رخ دیگران کشیدیم.

سردار شاهوارپور عنوان کرد : زمانی که خواهران و برادران ما به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به مسابقات بین المللی می روند، منش و بزرگی ملت ایران را به دنیا نشان می دهند که ما ملتی بانشاط، فعال و سرزنده هستیم و الحمدالله روند روبه رشدی در مدال آوری و اهمیت به زیرساخت های ورزش می بینیم ، توقع این است که کار همچنان ادامه پیدا کند .

وی با بیان اینکه قهرمان باید پهلوان هم باشد خاطرنشان کرد : در فرهنگ بسیج به این تاکید داریم که شخصیت یک قهرمان باید بازخورد بیرونی داشته باشد یعنی دیگران از نسیم وجود این قهرمان که توانسته در مقطعی سکوی بین المللی را کسب کند و پرچم جمهوری اسلامی را بالا ببرد بهره مند شوند زیرا این شخص دیگر برای خود نیست بلکه برای یک جامعه است و دیگران او را الگو قرار می دهند .

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : ما باید ورزش را به عنوان الگویی که می تواند در زندگی افراد تاثیر گذار باشد نگاه کنیم نه اینکه با نگاه دعوا ، درگیری ، آزار و اذیت مردم بازو کلفت کنیم . نگاه ورزشکار و قهرمان در فرهنگ ما این است که دستگیر ضعیفان باشد .

سردار شاهوارپور با بیان اینکه استان ما استان بزرگی است و روحیه ورزشی و ورزشکاری همواره وجود داشته است تصریح کرد: طی دهه های گذشته تلاش هیا خوبی برای پیشرفت ورزش انجام شده است ولی در تب و تاب تغییرات دولت ها و مدیریت ها متاسفانه مواقعی به خصوص در حوزه آنچه که داریم مورد بی مهری قرار می گیرد .

وی افزود : در استان خوزستان کم شرکت وجود ندارد که در هیچ جای کشور به این کیفیت و تعداد شرکت های متعدد نفتی، فولادی و منتصب مجموعه کشاورزی وجود ندارد . لذا باید کمک کنند و زمینه را برای کارمندان، کارگران و خانواده های آنها فراهم کنند علاوه بر آن به بیرون هم سرویس دهند و این یک مطالبه است که همه ما باید از مجموعه های دولتی و خصوصی بخواهیم در حوزه ورزش میدان داری و کمک کنند .

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : مسئله اشتغال بسیار مهم است و از معاون اقتصادی استانداری درخواست دارم پیشنهاد آن را به شورای تامین بیاورند تا مصوب کنیم و ابلاغ حاکمیتی شود که برای همه شرکت ها سهمیه بندی صورت گیرد و افرادی که مشکل اشتغال دارند مجموعه ها موظف باشند آنها را به کار بگیرند.

سردار شاهوارپور اظهار داشت : استان خوزستان در حوزه نیازمندی های تجهیزات ورزش فقیر است . شرکت های تولیدی به ویژه سرمایه گذارهای بخش خصوصی در زمینه تولید لباس تا تجهیزات ورزشی سرمایه گذاری کنند و خود ورزشکاران این کار را انجام دهند به جای اینکه نیازمندی ها را از دور دست یا حتی خارج از کشور بیاوریم که این اقدام باعث اشتغال و تولید بومی می شود .

وی افزود : بخشی از متولیان تربیت جامعه و نسل اینده ورزشکاران هستند که باید کمک کنید استان خوزستان در حوزه پیشتازی تربیت نسل نوجوان و جوان در همه عرصه ها به ویژه عرصه مدال آوری سرآمد شود .

خبرتگار : معصومه مجدم

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا