معاون اول رئیس جمهور:  دولت خسارت خانه های تخریب شده برای آوار برداری اطراف متروپل را پرداخت می‌کند 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تخریب خانه های اطراف ساختمان متروپل، گفت: دولت خسارت خانه هایی که لازم است برای دسترسی آواربرداری تخریب شوند یا آسیب ببیند را جبران می کند.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان,معاون اول رییس جمهور ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع)، این حادثه دلخراش را به خانواده های جانباختگان، مردم خرمشهر و‌آبادان که از این لحاظ جریحه دار شدند تسلیت گفت.

مخبر دزفولی بیان کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه رئیس جمهور در بسیج امکانات و رسیدگی به موضوع تاکید کرد و وزیر کشور و امدادگرانی که تجربه حادثه پلاسکو را داشتند به آبادان اعزام شدند.

این مقام مسیول عنوان کرد: استاندار خوزستان از ساعات اولیه حادثه تا کنون در محل حادثه حضور داشتند و تمامی امکانات را در محل بسیج کردند.

وی افزود: امید است بتوانیم این موضوع را سریع تر پایان دهیم هرچند که کار پیچیده، سخت و زمانبر است، خصوصا زمانی که جان انسان ها در میان است و باید با دقت عمل شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: بنظر می‌رسد فساد گسترده ای بین سازنده ساختمان، پیمانکار، مالک و دستگاه هایی که مجوز داده اند بوده وجود دارد که باید به سرعت پیگیری شود به طوری که بازدارنده باشد و‌ هیچ‌جای کشور کسی جرات نکند از این کارها انجام دهد.

مخبر دزفولی تصریح کرد: حسب دستور مقام معظم رهبری که از ابتدا پیگیر این حادثه بودند، باید به شکلی عمل کنیم که تکرار نشود و ظاهرا در آبادان و خرمشهر از همین سازنده ساخت و سازهایی وجود دارد که محل خطر است و باید به سرعت رسیدگی شود.

این مقام مسیول عنوان کرد: عاملین چه مقصر باشند و چه قاصر باید برخورد شود، اینکه کسی بخواهد این‌چنین مال نامشروع به جان مردم جمع آوری کند اصلا قابل قبول نیست.

معاون اول رئیس جمهور گفت: خانه هایی که لازم است برای دسترسی آواربرداری تخریب شوند یا آسیب ببیند دولت جبران می کند.

وی با بیان اینکه با عاملین این حادثه باید با جدیت برخورد شود، ادامه داد: دولت ۲ مورد را اولویت قرار داده که این حادثه را به اتمام برساند و به وضعیت خانواده‌های جانباختگان رسیدگی کند.

مخبر دزفولی اظهار داشت: از مردم عزیز، ولایتمدار، دلسوز و انقلابی آبادان و خرمشهر خواهشمندیم کمک گنند تا بتوانیم حادثه را زودتر به اتمام برسانیم و تاکنون از همکاری مردم صمیمانه تشکر می کنم.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا