میزان درآمدهای مالیاتی از نفت پیشی گرفت

مدیرکل امورمالیاتی خوزستان گفت : با توجه به اینکه به دلایل تحریم نفت فروش نمی رود اکنون میزان درآمدهای مالیاتی از نفت پیشی گرفته است و در قانون بودجه مالیات جایگزین نفت شده است .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان، دکتر فرشید علاسوند مدیرکل امورمالیاتی خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد اظهار کرد : خداوند در قرآن کریم به 118 مورد سوگند خورده است که یکی از آن سوگند به قلم و آن چیزی که می نویسد است .

علاسوند با بیان اینکه وقتی در مورد سوگند صحبت می کنیم یعنی دو هدف را دنبال می کنیم تصریح کرد : برای قسم خوردن دو شاخص مهم را بررسی می کنیم یک تاکید بر مطلب و دیگر تاکید بر عظمت و بزرگی موضوع است .

این مقام مسئول عنوان کرد : ما وظیفه داریم در اجرای قوانین و مقررات نسبت به محاسبه، مطالبه و وصول مالیات ها اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی ما این است تا ارزش افزوده را مطالبه کرده و به شهرداری ها بدهیم خاطرنشان کرد : وظیفه ما محاسبه، مطالبه ، وصول و توزیع عوارض آلایندگی و ارزش افزوده بر اساس قانون می باشد که حکم قانون نیز شاخص جمعیت می باشد .

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت : 9 درصد ارزش افزوده مطالبه می کنیم که 4 درصد مالیات ، 4 درصد ارزش افزوده و یک درصد بودجه سلامت است .

علاسوند بیان کرد : هر ماه عوارض آلایندگی به تشخیص سازمان محیط زیست از واحد های تولیدی آلوده کننده محیط زیست فارغ از اینکه صادرات داشته یا نداشته باشند دریافت می شود .

این مقام مسئول اظهار داشت : بر اساس شاخص جمعیت 90 درصد مبلغی که مطالبه می کنیم به نسبت جمعیت بین شهرداری ها توزیع می کنیم و 10 درصد را به حساب وجوه خاص در وزارت کشور واریز می کنیم تا به صلاح دیدشان در جاهایی که شرایط خاص دارند و قانون حکم می کند پول هزینه شود .

وی افزود : عوارض الایندگی شاخصی دارد که سه اداره کل ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان محیط زیست و اداره کل امورمالیاتی در کمیته هایی که دارند بر اساس غلظتی که آلاینده ها ایجاد می کنند عوارض آلایندگی را با ضرایب بین شهرستان ها توزیع می کنند .

مدیرکل امورمالیاتی خوزستان با بیان اینکه وظیفه بنده نظارت بر شهرداری نمی باشد گفت : در قالب مسئولیت اجتماعی وظیفه خود می دانم اگر بر اساس مبالغ واریزی از مالیات خدماتی به شهر داده شود ، ماه بعد عوارض بیشتری از شرکتهای آلاینده دریافت کرده و در اختیار قرار دهم تا خدمات بیشتری را به عنوان خدمات شهری در جامعه شاهد باشم .

علاسوند در خصوص اقدام دیگر در حوزه مسئولیت اجتماعی عنوان کرد : شرکت هایی مثل دیجی کالا، ایرانسل، فروشگاه های زنجیره ای و .. هستند که در خوزستان فعالیت دارند ولی به دلیل تمرکز حساب اصلی آن ها در تهران عوارضی به خوزستان پرداخت نمی کنند که ما سهم خوزستان را مطالبه کرده و پیگیر این قضیه هستیم. همچنین شرکت ملی گاز ایران که تقریبا مرکز اصلی فعالیت آن در خوزستان می باشد تنها 8 میلیارد حق عوارض و آلایندگی به خوزستان پرداخت می کرد که از نظر ما قابل قبول نبود و در نشست های مختلف این قضیه را مطرح کردیم تا اینکه شهریورماه امسال سهم جدید خوزستان از این شرکت هزار و 867 میلیارد ریال اعلام و به استان پرداخت شد .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : در مطالبه مالیات اولویت اصلی ما مطالبه مالیات عملکرد است ولی همزمان مطالبه ارزش افزوده جز مسئولیت های اجتماعی ما می باشد زیرا تا مالیات ارزش افزوده را مطالبه نکنید نمی توانید مالیات عملکرد را مطالبه کنید .

وی افزود : اکنون مالیات هوشمند سازی شده و از ممیز محوری به سمت داده محوری رفته است و حساب ها و تراکنش های بانکی را معیار مطالبه مالیات قرار میگیرد.

مدیرکل امورمالیاتی خوزستان گفت : از ابتدای فروردین ماه تا پایان مهر ماه مبلغ 58 هزار میلیارد ریال به شهرداری ها پرداخت شده است و به دهیاری ها، عشایر و فاقد دهیاری ها نیز مبلغ 865 میلیارد ریال نیز اختصاص یافت .

علاسوند با اشاره به اینکه بخاطر شرایط تحریم نفت فروش نمی رود تصریح کرد : میزان درآمدهای مالیاتی از نفت پیشی گرفته است و میزان درآمدهای مالیاتی که در قانون بودجه مشخص شده از مبلغ نفت بیشتر شده است به طوری که درآمدهای مالیاتی 526 هزار میلیارد ریال و درآمدهای نفتی 381 میلیارد ریال می باشد. در واقع در قانون بودجه مالیات جایگزین نفت شده است .

وی در پایان افزود : خوزستان رتبه 27 کسب مالیات در کشور را به خود اختصاص داده است .

خبرنگار : معصومه مجدم

 

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا