بازدید حجت الاسلام موسوی فرد به همراه جمعی از شیوخ طوایف از سدهای خوزستان

حجت الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان به همراه جمعی از شیوخ طوایف روز شنبه 26 تیرماه از سدهای کرخه و دز بازدید کردند .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیرت نو، حجت الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد : در خصوص مسائلی که از مدت ها قبل تا الان در استان وجود دارد بنده به محله ها، روستا ها و شهرهای گوناگون رفته و صحبت ها و صداهای مردم را شنیده و دردهای آن ها را از نزدیک دیده ام .

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد : رفیع ، هویزه، سوسنگرد، حمیدیه، گمبوعه و … از جمله مناطقی بود که سرزدم تا صدای مردم پایین دست را بشنوم .

وی افزود : مسئله ای که ما به دنبال آن هستیم این است که بتوانیم از بالادست به خصوص از سید سیمره آب رها سازی کنیم .

این مقام مسئول با اشاره به صحبت هایشان با حجت الاسلام رئیسی گفت : از ایشان درخواست کردم که یک تیم از طرف ایشان به استان اعزام شود تا درد مردم را از نزدیک بشنوند . مسئله بعد که مطالبه آن را داشتم جبران خسارت مردم است و این را نیز یاداور شدم که هنوز بخش قابل توجهی از خسارت سال 98 مردم باقی مانده است ، هم خسارت آن زمان را در نظر داشته باشند و هم خسارت فعلی .

حجت الاسلام موسوی فرد عنوان کرد : حجت الاسلام رئیسی در جریان جبران خسارت مردم گفت اگر این دولت مصوب کرد ، اگر نه در اولین وقت ممکن کارگروهی حضور پیدا کرده و برآورد خسارت می کنند .

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد : طی بازدیدی که به همراه مردم از سد های کرخه و دز داشتیم و با توجه به اعلام مسئولین آبی که در کف قرار گرفته بیش از این قابل رها کردن نیست مگر آبی از بالا دست رها شود .

وی افزود : روز گذشته جلسه ستاد بحران با حضور نمایندگان هیئت دولت تشکیل شد و قرار شد مصوبات آن در روز یکشنبه در هیئت دولت مصوب شود .

این مقام مسئول اظهار کرد : در کل استان آنهایی که احشامشان در حال تلف شدند است ، زراعت آن ها نیازمند آب است همه باید دست به دست هم بدهیم تا این مشکلات حل شود و از مردم خواهشمندم که اولا این فکر را نکنیم که فقط خودمان هستیم و ثانیا اینکه اکنون دولت ها در حال جا به جا شدن هستند طبیعتا در این دست به دست ها قدری مشکلات ایجاد می شود .

حجت الاسلام موسوی فرد با اشاره به اینکه این مشکلات اکنون وجود دارد گفت : بنده در کنار همه مسئولین که می دوند و تلاش می کنند نیز تلاش می کنم که آب از بالادست رها شود و در اختیار مردم قرار گیرد .

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: بنده قول جبران خسارت را نمی دهم اما قول پیگیری آن را می دهم اما الان این بازدید برای ما آب نمی شود و چیزی که الان ضروری است تا اتفاق بیفتد این است که مسئولین بزرگوار به هر طریق ممکنی به مردم پایین دست اب برسانند چون احشام مردم نیاز به آب دارند و با وجود اینکه سه روز آب رها شده است اما هنوز به مردم پایین دست نرسیده است .

وی در ادامه افزود : مسئولینی که در بالادست سد ها قرار گرفته اند خواهش دارم خودمان را جای این مردم بگذاریم که چه میشد و قرار نیست برای بالا دست آب برداشته شود و به پایین دست نرسد .

حجت الاسلام موسوی فرد اظهار داشت : این یک آزمون الهی است و هرکسی به سهم خودش تلاش کند تا اینکه آب بیشتری رها شود و این سهمی که اکنون در اختیار مردم قرار گرفته سهم ماه اینده است .

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد : مردم را دریابیم ، مردم خوزستان خوب و ولایتمدار هستند و در این بین حتی کسی که تنها مایملکش یک گاومیش بود آن را هم از دست داد . بنابراین باید مدیریت شود و برنامه ریزی شده کار کنیم تا در آینده نه چندان دور به سمت مکانیزه کردن آب برویم ، تا کی باید از این منابع بصورت سنتی استفاده شود و این موضوع اگر مدیریت شود قطعا اتفاق می افتد .

 

 

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا