با کاربست دستگاه حفاری 38 فتح شرکت ملی حفاری و در همکاری با شرکت (OEID) / نخستین حلقه چاه در پروژه طرح توسعه میدان نفتی اهواز 1 و 4 حفر و تکمیل شد

در راستای قرارداد همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم (OEID) ، عملیات حفر و تکمیل نخستین حلقه چاه در پروژه طرح توسعه میدان نفتی اهواز 1 و 4 با کاربست دستگاه حفاری 38 فتح انجام و چاه شماره - 172 آماده بهره برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران محمد خاوری نژاد مدیر پروژه حفاری در میدان اهواز 1 و 4 در شرکت ملی حفاری ایران روز سه شنبه (15 تیرماه 1400) در این باره گفت: تکمیل این چاه در نتیجه هم افزایی و همکاری میان متخصصان دو شرکت، بر اساس برنامه پیش بینی شده به اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه میدان نفتی اهواز 1 و 4 در قالب طرح توسعه 28 مخزن در مناطق نفتخیز جنوب با مشارکت شرکت های OEID و NIDC در دست اجرا قرار دارد، افزود: دکل حفاری 38 فتح که از دستگاه های حفاری سنگین خشکی (توان 2000 اسب بخار) ناوگان شرکت است پس از ترخیص از روی چاه پیش گفته در حال اسپاد روی لوکیشن جدید برای شروع حفاری یک حلقه توسعه ای در این موقعیت است.

خاوری نژاد با این توضیح که ملی حفاری با هدف شتاب بخشی در اجرای این پروژه، اختصاص چهار دستگاه حفاری را در برنامه دارد، اظهار کرد: مقدمات جابجایی دکل حفاری 34 فتح نیز که هم اکنون در منطقه عملیاتی گچساران استقرار دارد، فراهم و این دکل به زودی برای حفر سومین حلقه چاه در موقعیت میدان نفتی اهواز 1 و 4 مستقر می شود.

مدیر پروژه حفاری در میدان اهواز 1 و 4 در شرکت ملی حفاری ایران گفت: مدت زمان اجرای پروژه طرح توسعه این میدان که اولین تجربه همکاری مشترک میان این شرکت و شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم محسوب می شود، 24 ماه برآورد شده است.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا