رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: تشریح فعالیت های بهداشتی درمانی در مرز چذابه

دکتر سرمست در حاشیه بازدید از مرز چذابه در گفتگو با وب‌دا خوزستان به تشریح فعالیت‌های بهداشتی درمانی در پایانه مرزی چذابه پرداخت.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش وب دا خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه فرآیند درمانی در سه سطح تعریف شده، گفت: بیماران در گام اول مراجعه به درمانگاه مرزی چذابه، خدمات را در محل درمانگاه دریافت و بصورت سرپایی درمان می‌شوند؛ در گام بعدی در صورت نیاز به خدمات بیشتر به اورژانس بیمارستان طریق القدس بستان ارجاع می‌شوند و در مرحله سوم در صورت نیاز به خدمات تخصصی و فوق تخصصی بیشتر به بیمارستان شهدای نفت سوسنگرد و یا سایر بیمارستان‌ها اعزام خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: بیمارستان نفت سوسنگرد و اورژانس بیمارستان طریق القدس بستان تا پایان فرآیند اربعین جهت ارائه خدمات درمانی به زوار، در آماده باش کامل هستند.
سرمست به امکانات درمانی موجود در مرز چذابه اشاره کرد و گفت: بیمارستان ۶۰ تختخوابی صحرایی ارتش و درمانگاه‌های سپاه پاسداران و سازمان تامین اجتماعی استان نیز همگام با دانشگاه علوم پزشکی اهواز مشغول ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین هستند.
وی افزود: سازمان اورژانس کشور و اورژانس استان خوزستان با استقرار ۴۵ دستگاه آمبولانس، ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۳ فروند بالگرد، ۵ دستگاه موتورلانس و یک فروند هواپیمای بال ثابت جهت ارائه خدمات اورژانسی به زائران در مرز مستقر هستند.
سرمست با اشاره به حضور ۳۰۰ نیرو شامل پزشک، پرستار، داروساز، تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی و کارشناسان بهداشت در مرز چذابه اظهار داشت: دانشگاه با استقرار درمانگاه، داروخانه، آزمایشگاه و مجموعه اتاق سرد جهت درمان گرمازدگی آماده ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی است.
وی در پایان به اشاره به اینکه یک دستگاه اتوبوس درمانگاه سیار دندانپزشکی نیز جهت ارائه خدمات اورژانسی دندانپزشکی به زوار در مرز چذابه مستقر گردیده، گفت: فرآیند عملیات درمانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ۱۲ شهریورماه در مرز چذابه شروع و تا پایان مراسم اربعین خواهد داشت.
مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا