نخستین نشست تازه‌های جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل در خوزستان برگزار شد

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان خوزستان از برگزاری نخستین نشست علمی تازه‌های جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل خبر داد.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان، مجتبی طحان اظهار کرد: نخستین نشست علمی برخط با موضوع «ایمنی نجاتگران در مواجهه با خطرات آتش‌سوزی باتری‌های لیتیوم یونی در خودروهای هیبریدی» با مشارکت ۲١۰ نفر از مربیان، امدادگران و اعضای هلال احمر سراسر کشور برگزار شد.
او گفت: در این نشست که با محوریت تازه‌های جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل در سامانه آموزش همگانی جمعیت هلال احمر اجرا شد، رضا بهرامی از مربیان برجسته کشور به ارائه مطالبی درباره باطری‌های لیتیوم‌یونی در خودروهای هیبریدی پرداخت.
سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان خوزستان ادامه داد: تفاوت محسوس در خودروهای مدرن و جدید، ضرورت آشنایی امدادگران و نجاتگران درگیر در حوادث جاده‌ای را با خطرات موجود در آنها، دوچندان می‌کند.
طحان افزود: این مخاطرات به ویژه در استان‌های دارای مناطق آزاد که خودروهای روز دنیا در جاده‌های آنها در حال تردد هستند، جدی‌تر قلمداد می‌شود و نجاتگران پایگاه‌های امدادی باید با خطرات شناخته‌شده خودروهای موجود آشنا شوند.
او بیان کرد: ایمنی امدادگران و نجاتگران در مواجهه با مخاطرات به عنوان نخستین وظیفه آنها محسوب می‌شود و مجموعه‌های امدادی باید در مسیر شناخت این مخاطرات، اقدامات جدی و اساسی انجام دهند تا شاهد صدمات و لطمات به این قشر فداکار نباشیم.
بر اساس این گزارش، رضا بهرامی، مدرس وبینار، مطالبی را درباره آشنایی با باطری‌های لیتیوم یونی و مخاطرات آن، آتش‌سوزی باتری‌های لیتیوم یونی، چگونگی مواجهه امدادگران با خودروهای حامل این باطری‌ها و اطفای آتش‌سوزی آنها مطرح کرد.
مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا