مسئول بازرسی فنی شرکت گاز خوزستان خبرداد: استمرار عملیات نشت یابی از شبکه های گازرسانی و تاسیسات

با بکارگیری نیروهای با انگیزه و استفاده از بروزترین تجهیزات، عملیات نشت یابی از شبکه های گازرسانی و تاسیسات بصورت دوره ای (دو نوبت در سال) در سطح استان انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خوزستان، محسن پزشکیان مسئول بازرسی فنی این شرکت در خصوص میزان نشت یابی از شبکه و تاسیسات گفت: هر ساله بیش از ۴٧٠٠٠ کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه به همراه بیش از ٢ میلیون انشعاب تجاری و خانگی و حدود ٢٢ هزار شیر و حوضچه نشت یابی می‌شود.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته طبق برنامه تعداد ۴٠۴ ایستگاه تقلیل فشار و اندازه گیری (CGS,TBS,DRS) در استان خوزستان تحت عملیات نشت یابی قرار گرفت و از ابتدای سال تا کنون همچنان نشت یابی ایستگاه های گازرسانی مطابق با برنامه زمانبندی در حال انجام می‌باشد.

محسن پزشکیان تصریح کرد: نشتی های زیر زمینی شناسایی شده در سامانه نشت یابی ثبت و بلافاصله توسط همکاران بهره بردار نسبت به رفع آن اقدام می‌گردد.

مسئول بازرسی فنی اظهار داشت: این عملیات با تدابیر و تاکید مدیرعامل محترم گاز استان خوزستان و همت و پیگیری مدیریت بهره برداری بدست آمده است که در این خصوص از تمامی ارکان تاثیر گذار و همکاران مرتبط سپاسگزارم.

پزشکیان درخصوص اهمیت نشت یابی گفت: نشت یابی اهمیت بسزایی دارد، به نحوی که کوتاهی و غفلت از آن می تواند خسارات فراوان و جبران ناپذیری داشته باشد. در همین راستا امور بازرسی فنی با توجه به شرایط آب و هوایی، طول عمر شبکه و تعداد نشت های پیدا شده در سال‌های قبل در هر منطقه جهت نشت‌یابی سالیانه یک برنامه مدون، مطابق با استانداردهای شرکت ملی گاز تنظیم نموده و کنترل دوره‌ای از تاسیسات با بهره گیری از پیشرفته ترین دستگاه های نشت یاب لیزری و استقرار نرم افزار سیستم مدیریت برخط نشت یابی بر پایه GIS انجام می پذیرد. این سیستم قابلیت ردیابی اپراتورهای نشت یاب، ثبت و ارسال آنلاین نشت ها، نواقص شناسایی شده، نمایش آمار کلی، ذخیره سازی اطلاعات و تهیه گزارش های تحلیلی را دارا می باشد.

مسئول امور بازرسی فنی گاز خوزستان در پایان گفت: ما طبق وظیفه و رسالتی که داریم، هرساله تاسیسات زیرزمینی و روزمینی را نشت‌یابی می‌کنیم، اما در مواردی ممکن است تاسیسات توسط سازمان های دیگر در حین کار و یا به دلیل حفاری و برخورد یا تصادف با علمک منجر به نشت گاز شوند. از مشترکین محترم درخواست دارد در صورت ملاحظه چنین مواردی با شماره امداد گاز ۱۹۴ تماس حاصل فرمایند.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا