با اعتماد به دانش و خلاقیت جوانان متخصص؛ صرفه جویی 6 میلیارد تومانی با بازسازی بیرینگ های ایرهیتر در نیروگاه رامین اهواز

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اشاره به دانش و تجربه ارزشمند همکاران خود، از آمادگی این نیروگاه جهت ارائه خدمات فنی-مهندسی به سایر صنایع خبر داد.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش  روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز ، خلیل محمدی مدیرعامل این نیروگاه این اقدام تخصصی را گوشه ای از دانش و تجربه ارزشمند متخصصان جوان این نیروگاه 1850 مگاواتی در صنعت نیروگاهی دانست و از اعلام آمادگی نیروگاه رامین جهت همکاری و ارائه خدمات فنی-مهندسی به سایر نیروگاهها و صنایع کشور خبر داد.

وی گفت : تحریمهای سالهای اخیر و تامین قطعات حساس  و مهم نیروگاهی از بازارهای خارجی یکی از بزرگترین چالشهای ما طی سالهای اخیر بوده که با اعتماد و تکیه بر توانمندی همکاران خود توانستیم این تهدید را به فرصتی ارزشمند جهت خلق ایده ها و بروز خلاقیت ها در این نیروگاه بزرگ تبدیل کنیم.

محمدی ضمن تقدیر از دانش و تجربه ارزشمند متخصصان نیروگاه بویژه همکاران بخش تعمیرات بویلر و مبدلهای حرارتی و تراشکاری اذعان داشت: سیکل تولید واحدهای نیروگاه رامین دارای ساختاری پیچیده ای می باشد و عملکرد کوچکترین تحهیز نیز می تواند در فرآیند تولید برق اثرگزار باشد. وی گفت : بویلرهای این نیروگاه از نوع فوق بحرانی بوده و عملکرد ایرهیترهای این بویلرها نقش مهمی در بازیابی حرارتی دود خروجی از کوره و استفاده از آن جهت بهبود فرآیند احتراق مشعل های بویلر ایفا می کنند. وی به نقش آفرینی ۱۲ درصدی راندمان بویلر توسط ایرهیترها اشاره نمود و افزود: بیرینگ های ایرهیترها نیز دارای متریال و ساختاری حساس بوده که بدلیل کارکرد مداوم دچار خوردگی ها و خستگی سطحی بر روی المان های بیرینگ شده بودند که این چالش عملکرد ایرهیترهای بویلر و نهایتاً تولید بخار مورد نیاز جهت چرخش توربین ها را دچار مشکل کرده بود. محمدی گفت: دانش و تکنولوژی ساخت این بیرینگها در انحصار کشورهای خارجی می باشد و خرسندیم با تکیه بر توانمندی متخصصان جوان خود اقدام به بازسازی 4 عدد بیرینگ طی ۱۶ روز با هزینه 5 میلیون تومانی شدیم.وی صرفه جویی حاصل شده از عدم خرید این بیرینگ ها را حدود 6 میلیارد تومان برآورد  نمود.

مدیرعامل نیروگاه رامین به تشریح این عملیات تخصصی پرداخت و  گفت: پس از بررسی های فنی و تحقیقات مهندسی ،  بازسازی 2 عدد بیرینگ تراست و 2 عدد بیرینگ راهنما را در دستور کار خود قرار دادیم. وی گفت :  بیرینگ های تراست از نوع بشکه ای تک ردیفه با وزن 1500 کیلو گرم وظیفه تحمل محوری ناشی از نیروی وزن 150 تنی تجهیز و نیروی شعاعی ناشی پدیده گریز از مرکز به واسطه چرخش ایرهیتر را به عهده دارند . محمدی اظهار داشت : این بیرینگ ها نیز وظیفه تنظیم کننده شافت ایرهیتر که نیروی گریز از مرکز ناشی از چرخش بدان وارد می شود را بر عهده دارند و هم اکنون پس از بازسازی در محل مورد نظر نصب و مورد استفاده قرار گرفتند.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا