رئیس شعبه تامین اجتماعی شهرستان گتوند : 50 درصد از جمعیت شهرستان گتوند تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند

بصیرت نو خوزستان: به گزارشروابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان خوزستان ؛ رئیس و اعضاء شورای شهر شهرستان گتوند با رئیس شعبه تامین اجتماعی این شهرستان دیدار کردند . نوذر نژاد احمدی رئیس شعبه تامین اجتماعی گتوند ضمن خیر مقدم و ارائه گزارش در خصوص عملکرد این شعبه گفت : این دیدار در راستای تعامل و آشنایی بیشتر رئیس و اعضاء شورای شهر با خدمات حضوری و غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت و موضوعاتی از قبیل افزایش غیر متعارف دستمزد و مزایای مشمول ، کد حق بیمه در ماه های منتهی به بازنشستگی به منظور بهره مندی از مستمری بازنشستگی و کوتاه تر کردن زمان رسیدگی به درخواست های بازنشستگی عادی و سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گرفت.

نژاد احمدی در پاسخ به سوال ذبیح اله جهانبخش رئیس شورای شهر در خصوص افزایش دستمزد و کوتاه شدن  زمان بازنشستگی سخت و زیان آور  اظهار داشت : در کارگاه های مشمول قانون کار و تامین اجتماعی مشمول کمک دولت ، افزایش دستمزد و مزایای مشمول حق بیمه می بایست مطابق با افزایش دستمزد سالیانه طبق قانون کار انجام گیرد لذا افزایش غیر متعارف دستمزد (بیش از افزایش سالیانه اعلام شده توسط دولت) مبنای قانونی ندارد .

وی گفت : بازنشستگی عادی زمان بر نمی باشد و به محض ارائه درخواست بازنشستگی از طریق سامانه خدمات غیر حضوری توسط بیمه شده و وصول لیست حق بیمه ماه مربوطه،حکم بازنشستگی صادر می گردد و در خصوص مشاغل سخت و زیان آور ،پرونده مربوطه ذاتاً زمان بر می باشد و بیمه شده می بایست این مراحل را طی کند چرا که لازمه آن تایید سوابق و مشاغل مورد ادعای بیمه شده توسط مراکز ، شرکت ها ، ادارات و کمیته های تخصصی و … می باشد ، لذا چاره ای جز سیر مراحل قانونی نیست.

نژاد احمدی در انتها افزود : شعبه تامین اجتماعی گتوند در سال 1376 تاسیس و با  26 هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی ،  7 هزار  مستمری بگیراصلی و تبعی ،  50 درصد از جمعیت شهرستان گتوند را تحت پوشش خود دارد .

در پایان جهانبخش به همراه گودرز شاپوری و حسین رضائی اعضاء شورای شهر ضمن تقدیر و تشکر از  نژاد احمدی و کارکنان شعبه ، برای کلیه کارکنان خدوم سازمان آرزوی سلامتی و موفقیت کردند .

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا