پایداری انتقال گاز با تعمیرات اگزاست توربین های تأسیسات شهید مصطفوی در منطقه یک عملیات انتقال گاز

تعویض اگزاست های توربین Rolls-Royse در تأسیسات شهید دستیاری و مصطفوی در منطقه یک عملیات انتقال گاز با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو به نقل از روابط عمومی منطقه یک عملیات انتقال گاز، ابوالفضل ظهیری مدیر منطقه یک بیان داشت: تعمیرات اگزاست توربین های Rolls-Royse در تأسیسات شهید دستیاری و مصطفوی 55 روز زودتر از برنامه زمانبندی موجب جلوگیری از هدررفت گاز و کنترل انرژی گردید.
ظهیری با اعلام این خبر گفت: با عنایت به درخواست واحد عملیات تأسیسات، جداسازی و جابجایی اگزاست های توربین های تأسیسات مذکور در دستور کار واحد منطقه قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت پایداری انتقال گاز و همچنین آمادگی کامل تأسیسات برای فصل سرما اظهار داشت: دستیابی به نتایج مطلوب در حوزه شاخصهای بهره وری و استمرار تولید، مستلزم نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده همه تجهیزات از جمله اگزاستهای توربین Rolls-Royse است که واحد عملیات تأسیسات منطقه ضمن بررسی از اگزاست واحد HP-B تأسیسات شهید مصطفوی متوجه از بین رفتن سایلنسرهای اگزاست ]یکی از علتهای پایین آمدن راندمان توربین[ شدند که پس از بررسی مجدد، مقرر گردید به منظور صرفه جویی در هزینه های مربوطه، اگزاست تأسیسات شهید دستیاری با اگزاست معیوب تعویض گردد.

مدیر منطقه یک در ادامه افزود: واحد مهندسی منطقه به عنوان قلب تپنده سیستم با برنامه ریزی مدون و اجرای پروژه های متعدد نقش حیاتی در موفقیت سازمان دارد، که با برگزاری مناقصه پیمان سپاری به روش قراردادی، با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر پشتیبانی و استفاده از توان شرکتهای داخلی، پیمانکار اجرای پروژه را انتخاب نمود.

ابوالفضل ظهیری در پایان ضمن تشکر از عوامل اجرایی بیان داشت: انجام این پروژه، با رعایت کلیه دستورالعملهای ایمنی و پروتکلهای بهداشتی، 55 روز زودتر از برنامه زمانبندی با موفقیت به پایان رسید و توربین در مدار پایداری قرار گرفت که این مهم با توجه به حساسیت و عملیاتی بودن تأسیسات شهید مصطفوی موجب صرفه جویی قابل توجه و جلوگیری از هدر رفت گاز شد.

شایان ذکر است تأسیسات شهید مصطفوی یکی از تأسیسات مهم منطقه یک عملیات انتقال گاز است که دارای واحدهای توربینی از نوع Rolls-Royse مدل Avon1533 و انجینی از نوع Wartsila است که گاز دریافتی از NGL400 شرکت نفت را برای تغذیه خوراک پتروشیمی مارون ارسال میکند.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا