عملکرد موفق شورای پایایی شبکه برق خوزستان در کاهش خاموشی های تابستان

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور با اشاره به عبور موفقیت آمیز از تابستان 1400 و عملکرد موفق شورای پایایی در این گذر، اظهار داشت: از نکات قابل توجه در عبور موفقیت آمیز از تابستان 1400 و کمتر بودن خاموشی ها در خوزستان نسبت به سایراستان ها، فعالیت مضاعف شورای پایایی منطقه ای شبکه برق خوزستان برای هماهنگی در حفظ شبکه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، کیومرث زمانی در حاشیه بیست و دومین جلسه شورای پایایی شبکه برق منطقه ای خوزستان که با حضور شرکت های تولید، انتقال و توزیع برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در شرکت برق منطقه ای خوزستان تشکیل شد، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شورای پایایی منطقه ای شبکه برق خوزستان بیش از120 مصوبه در راستای هماهنگی و پیگیری مشکلات صنعت برق اخذ و تصمیمات مهمی جهت عبور از پیک بار 1400 و مشکلات ناشی از خشکسالی و کمبود تولید برق داشته که اجرایی نمودن همین مصوبات و همکاری های مجموعه صنعت برق، باعث عبور موفقیت آمیز از پیک تابستان شده است.

وی افزود: از جمله این مصوبات می توان به الزام نیروگاه های مشترکین به تولید و تزریق برق مازاد خود به شبکه سراسری به میزان 900 مگاوات، جلب همکاری مشترکین صنعتی بخصوص صنایع فلزی و سیمانی و محدود نمودن آنها در ساعات پیک بار جهت کاهش یا صفر نمودن خاموشی های خانگی، پیگیری منظم شناسایی و جمع آوری مراکز غیرمجاز رمز ارزها و تعامل با رسانه ها و مردم برای کاهش مصرف برق، اشاره کرد.

معاون برنامه یزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان ادامه داد: در شبکه تحت پوشش ما تنها 10 درصد نسبت به متوسط مناطق دیگر کشور محدودیت و خاموشی برنامه ریزی شده شهری اعمال شد که با اجرایی نمودن مصوبات شورای پایایی، این محدودیت ها نیز در خوزستان به صفر رسید و این حاصل کار شبانه روزی اعضای شورای پایایی منطقه ای استان و پایش لحظه ای شبکه بود.

زمانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اعلام کمبود گاز در زمستان توسط مراجع مربوطه، بیان کرد: در صورت اعمال محدودیت به گاز مصرفی نیروگاه های برق، این مساله  می تواند سبب کمبود تولید برق به دلیل کاهش فشار گاز و محدودیت های احتمالی آن در زمستان پیش رو بخصوص در روزهای سرد سال شود.

وی افزود: با توجه به این موضوع از هم اکنون برنامه های لازم جهت گذر از زمستان 1400 انجام و مقرر شده است طی برگزاری جلسات منظم شورای پایایی مساله استفاده نیروگاه ها از سوخت دوم و میزان تاب آوری آنها در کار با این سوخت ها بررسی و آسیب شناسی شده و راهکارهای مناسب جهت برون رفت از موضوع توسط  متولیان امر تولید برق اندیشیده شود.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور تصریح کرد: همکاری مشترکین بزرگ صنعتی که مصرف انرژی بالایی دارند نیز می بایست در زمستان جلب تا با کاهش مصرف همراهی لازم را برای گذر از زمستان داشته باشند.

وی گفت: هرگز در کشور ما بدون همکاری مردم و هم افزایی بخش های مختلف توفیقی حاصل نشده که عبور از پیک سال جاری نیز از این موضوع مستثنی نبوده و لازم است از مردم و مشترکین صنعتی که همکاری ویژه در مدیریت مصرف برق داشته اند از طرف جامعه صنعت برق منطقه خوزستان صمیمانه قدردانی نماییم.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور با تقدیر و تشکر از کلیه مدیران و کارکنان شرکت های تحت پوشش صنعت برق جنوب غرب کشور، گفت: کلیه بازیگران صنعت برق باید با همدلی و همکاری مشکلات را حل و فصل کنند تا زمستان پیش رو مانند تابستانی که گذشت برق پایداری برای مشترکین تامین شود

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا