بهینه سازی و راه اندازی سیستم اطفاء حریق در نیروگاه رامین اهواز

رئیس اداره ایمنی بهداشت و محیط زیست نیروگاه رامین اهواز از بهینه سازی و راه اندازی مجدد سیستم اطفاء حریق در واحد شماره ۶ این نیروگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو به نقل از روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز ، ویدا صادقی دهکردی رئیس اداره ایمنی بهداشت و محیط زیست نیروگاه رامین اهواز گفت:  سیستم اطفاء حریق ترانس واحد ۶ این نیروگاه با پیگیری‌های مکرر و مشارکت تیمی بخش‌های مختلف فنی نیروگاه و استفاده از ظرفیت و توان داخلی متخصصان تعمیراتی و بهره برداری و واحد ایمنی و آتش نشانی پس از بهینه سازی و تست نهایی راه اندازی شد.

ویدا صادقی دهکردی غیر فعال بودن، گرفتگی و فرسودگی مسیر‌های آب، افشانک‌ها و گیت والو‌های سیستم اطفاء حریق را از جمله چالش‌های سیستم ترانس واحد مذکور برشمرد و افزود: در صورت ایجاد مشکل برای ترانس واحد‌ها قادر به کنترل و اطفاء حریق در ترانس‌ها نبودیم.

وی از جمله اقدامات انجام گرفته برای رفع این مشکل را سرویس و نصب ۴۴ عدد افشانک روی سیستم اطفاء حریق ترانس‌ها، تعویض ۵۹ متر لوله، نصب ۴ عدد درین روی رینگ‌های اطفاء حریق، رنگ آمیزی ۲۳۰ متر لوله عنوان کرد و بیان داشت: پس از پایان بهینه سازی این مجموعه، تست فشاردار کردن رینگ و پاشش افشانک‌ها بر روی ترانس واحد مذکور انجام شد.

رئیس اداره ایمنی بهداشت و محیط زیست نیروگاه رامین اهواز برآیند این اقدام را ایجاد یک سیستم اطفاء و کنترل حریق کاملاً ایمن و مطمئن، حل مشکلات بهره برداری از سیستم، مدیریت بهینه در نحوه نگهداری و بهره برداری عنوان و تصریح کرد: عملیات مذکور طی مدت زمان ۳۵ روز اجرایی شده است.

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا