بسیج رسانه خوزستان پیشگام در فعالیت های فرهنگی و رسانه ای است

با توجه به رسالت خبرنگاران و مشکلات بسیاری که در سطح شهرستان ها وجود دارد ، انتظار داریم که ادارات ارشاد شهرستان ها نسبت به این موضوع اهتمام کافی داشته باشند

به گزارش  پایگاه خبری بصیرت نو، سجاد بهمئی رئیس بسیج رسانه استان خوزستان اظهار کرد: بسیج رسانه خوزستان در راستای رسالت خود در حوزه جذب، آموزش و توسعه بسیج و جذب حداکثری اصحاب رسانه برنامه های متنوعی از جمله جشنواره ها، مسابقات فرهنگی و رسانه ای را در دستور کار خود قرار دارد.

وی با بیان اینکه یکی از این جشنواره ها به مناسبت دهه فجر1399 و با عنوان بهترین تیتر و عکس با توجه به فراخوانی که انجام شد و حضور فعال اصحاب رسانه برگزار شد که در راستای آن دبیرخانه جشنواره 45 تیتر و 62 عکس دریافت و برای داوری به استان ایلام ارسال کرد.

بهمئی خاطر نشان کرد: از میان آثار داوری شده در قالب عکس محمد آهنگر رتبه اول را کسب کرد و با توجه به اینکه این جشنواره به صورت کشوری برگزار شده بود، خانم ملیکا پودینه از شهرستان زابل نیز حائز رتبه دوم و عارف زبیدی رتبه سوم را کسب کردند.

وی ادامه داد: در بخش تیتر نیز هوشنگ نوبخت رتبه اول ، فاضل حیدری رتبه دوم و حاتم شرفی رتبه سوم را کسب کردند.

جشنواره رسانه ای انتخاب اصلح نیز اشاره کرد و گفت: در این جشنواره که به پیشنهاد جانشین فرمانده سپاه استان  با همکاری خانه مطبوعات و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان برگزار شد، در بخش های عکس، خبر و گزارش در مجموع 92 اثر به دبیرخانه جشواره ارسال شد.

وی تصریح کرد: بعد از داوری در بخش عکس محمد آهنگر و کورش صالحی به صورت مشترک حائز رتبه اول شدند و همچنین ایراندخت کاشانی و آینا قطبی به ترتیب دوم و سوم و امین کاووسی مقام شایسته تقدیر را کسب کردند.

بهمئی ادامه داد: در بخش خبر این جشنواره خانم پریسا زنگنه منش رتبه نخست، مریم فدایی دوم و معصومه صالحی مقام سوم و همچنین در در بخش گزارش حدیث کریمی اول ، مریم نیایش دوم و روح‌الله پورطالب سوم و معصومه صالحی شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: از اولویت نهادهای رسانه ای استان  حمایت از رسانه ها در سطح شهرستان است و براین اساس باید خبرنگاران شهرستانی بیش از پیش حمایت شوند.

رئیس بسیج رسانه خاطر نشان کرد: امروز با توجه به اینکه در حوزه رسانه و در سطح شهرستان ها نهادهای رسانه ای از جمله خانه مطبوعات نداریم و کانون های بسیج رسانه در حال راه اندازی هستند، خبرنگاران شهرستانی انتظار توجه بیشتری از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها را  دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به رسالت خبرنگاران و مشکلات بسیاری که در سطح شهرستان ها وجود دارد ، انتظار داریم که ادارات ارشاد شهرستان ها نسبت به این موضوع اهتمام کافی داشته باشند.

رئیس بسیج رسانه استان خوزستان با بیان اینکه امروز مسئله اصلی حوزه رسانه معیشت و بیمه است ، بیان کرد: این چیزی نیست که در اهواز حل شود بلکه نیاز به مطالبه گری در سطح ملی و مجلس است که باید همه همکاران در این راستا پیگیری کنند.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا