لوازم گاز سوز باید مجهز به ترموکوبل باشند

رییس ایمنی بهداشت و محیط زیست گاز خوزستان گفت: لوازم گاز سوز باید مجهز به ترموکوبل باشند

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خوزستان، زری میدانی رییس ایمنی بهداشت و محیط زیست (HSE) این شرکت گفت: ترموکوپل وسیله ای ایمنی و ضروری برای وسایل گازسوز است که در هنگام قطع و وصل جریان گاز، از انتشار گاز و خطر انفجار و آتشسوزی جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه افزود: از ترموکوپل برای ایمن سازی وسایل گازسوز در جاهایی که شعله گاز به دلایلی (از جمله وزش باد یا سرریز شدن غذا و…) خاموش می شود، برای قطع کردن گاز و جلوگیری از انتشار آن استفاده می گردد.

رییس HSE با اشاره به این نکته که هنگام خرید اجاق گاز، سماور یا بخاری گازی، آن دسته از محصولاتی را خریداری نمایید که دارای ترموکوپل هستند گفت: از خریدن وسایل گازسوز بدون ترموکوپل خودداری کنید، زیرا ترموکوپل جریان گاز را هنگام خاموش شدن وسیله گازسوز به علت وزش باد یا قطع موقتی گاز کاملا قطع می کند و از انتشار گاز در منزل جلوگیری می نماید. استفاده از وسایل بدون ترموکوپل می تواند موجب خسارات جبران ناپذیری شود.

زری میدانی در پایان بیان نمود: اگر ناگزیر به استفاده از وسایل گازسوز بدون ترموکوپل هستید، لازم است از قرار دادن آنها در مسیر وزش باد که منجر به خاموش شدن آنها می شود، خودداری نمایید. همچنین مراقب باشید هنگام قطع جریان گاز، شیر وسیله گازسوز را در حالت بسته قرار دهید.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا