مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان خبرداد: انعقاد تفاهم نامه‌ای برای احداث و نوسازی مدارس خوزستان

قرارگاه جهادگران مدرسه ساز برای تعمیر و نوسازی مدارس خوزستان با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل نوسازی مدارس و سازمان بسیج سازندگی استان فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو، سرهنگ زبیدی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: در جهت کمک و همکاری با آموزش و پرورش برای اجرایی شدن پروژه‌های نوسازی مدارس این تفاهم نامه امضا شد.

سرهنگ زبیدی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۶ مدرسه توسط این قرارگاه در دست ساخت هستند و مقرر شد تا بازسازی، رنگ آمیزی و تعمیر ۵۰ مدرسه دیگر هم در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲۶۰ مدرسه توسط جهادگران مدرسه ساز در سراسر استان نوسازی شدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز متشکل از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، سازمان بسیج سازندگی استان، خیران مدرسه ساز و گروه‌های جهادی است.

علی قربانی افزود: در جریان وقوع سیل ۹۸ خوزستان و زلزله مسجدسلیمان در همین سال، همکاری خوبی بین اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان و سازمان بسیج سازندگی استان برای ساخت و تعمیر مدرسه در این مناطق شکل گرفت.

وی گفت: همچنین در طرح ریشه کن کردن مدارس سنگی نیز این سازمان به صورت مشارکتی با این سازمان برای ساخت ۲۰ مدرسه جایگزین مدارس سنگی همکاری دارد.

قربانی ادامه داد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان همچنین با سازمان بسیج سازندگی در ساخت ۴۲ مدرسه همکاری داشته که با انعقاد این تفاهم نامه ۱۰ پروژه دیگر به تعداد مدارس قبلی اضافه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: مشارکت با این سازمان برای ساخت مدرسه در مناطق محروم و حاشیه بسیار بهتر از استان‌های دیگر در حال انجام است.

خوزستان رتبه نخست کشور مشارکت خیران مدرسه ساز را در ساخت مدرسه دارد.

در ۲ سال گذشته اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با کمک خیران ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس در استان ساخته است که در کشور نوعی رکورد مدرسه‌سازی بوده است.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا