از سوی شرکت ملی حفاری ایران برای سال 1400 تخصیص یافت افزون بر ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و روزآمدی دکل ها وتجهیزات حفاری

از سوی شرکت ملی حفاری ایران افزون بر ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای بازسازی و روزآمدی دکل ها و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری در بخش های عملیاتی، خدمات فنی و تخصصی و لجستیکی این شرکت تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو،  شهرام شمی پور مدیر بازسازی و ارتقاء دستگاه ها و تجهیزات حفاری و خدمات جنبی شرکت روز شنبه (11 اردیبهشت) در این باره گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت به روز رسانی و ارتقاء توان تجهیزات و ماشین آلات با تخصیص این اعتبار و هماهنگی با مدیریت امور مهندسی نسبت به برگزاری مناقصات و انعقاد قرارداد بازسازی بیش از ۲۲۰ تجهیز مربوط به دکل های حفاری، خدمات فنی، ترابری ، خدمات ویژه، ابزار در گردش و ایمنی، بهداشت و محیط زیست اقدام می شود.
وی افزود: این تجهیزات شامل پمپ های سیال، دستگاه ‌های دراورکس، انواع ابزار نمودارگیری، پمپ تراک های سیمانزنی و اسید زنی، کامیون های کشنده، کرن، پاوریونیت های لوله گذاری، دستگاه ‌های مولد هوای تنفسی، انواع ژنراتور، آچار هوا، مجموعه‌ های فوران گیر، سیستم مقابله با گاز هیدروژن سولفوره، مخازن پوشش دار ذخیره اسید، بونکر‌های حمل سیمان و دیگر ماشین آلات می باشد.

شمی پور با اشاره به نقش اساسی بازسازی و تعمیرات اساسی ناوگان حفاری و خدمات جانبی توضیح داد: این امر در جهت ارائه خدمات مطلوب به شرکت های متقاضی، کاهش ساعت توقف ناشی از نقض فنی ادوات و همچنین شتاب بخشی به تحقق برنامه ‌های سه ساله بازسازی بسیار ضروری و اثرگذار خواهد بود.

مدیر بازسازی و ارتقاء دستگاه ها و تجهیزات حفاری و خدمات جنبی شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ نیز این مدیریت همانند سایر مجموعه ها در راستای اهداف شرکت نسبت به حضور مستمر و موثر در افزایش تولید از مخازن هیدروکربوری و مشارکت در توسعه پروژه های میدان محور از طریق بازسازی و نوسازی ناوگان دستگاه های حفاری خدمات فنی، خدمات ویژه و سایر بخش‌ های پشتیبانی برنامه ریزی بلند مدت، اهتمام ویژه داشت.

وی گفت: این مدیریت در سال گذشته با بهره گیری از توانمندی ها و امکانات داخل شرکت و شناسایی و استفاده از توان بخش خصوصی در زمینه بازسازی، نوسازی و ارتقاء دستگاه ها و تجهیزات حفاری اقدام و مسئولیت خود را در ارائه خدمات مطلوب به کارفرماها، افزایش عمر مفید و صیانت از اموال و برگرداندن مجدد دستگاه ‌ها به چرخه عملیات ایفا و موجب صرفه ‌جویی مالی و جلوگیری از خروج ارز از کشور گردید.
شمی پور در پیوند با این مطلب به ایمن سازی پنج دستگاه حفاری و 17 تجهیز مربوط به دستگاه های حفاری در قالب قراردادهای سند بلاست و رنگ ‌آمیزی و سازندگی و جوشکاری با به کارگیری بیش از 35 هزار نفر ساعت را یادآور شد.

مدیر بازسازی و ارتقاء دستگاه ها و تجهیزات حفاری و خدمات جنبی شرکت ملی حفاری ایران تعمیرات اساسی یک دستگاه سویول، مجموعه بالابرنده، کرون بلاک، موتور های اصلی ، 18 دستگاه الک لرزان، دو دستگاه تانکر، یک دستگاه ایر هوست را از دیگر اقدامات این مدیریت برشمرد.
وی افزود: پشتیبانی از دستگاه های حفاری فعال با تامین و ارسال بیش از 10 هزار قلم کالا و تجهیزات به موقعیت های عملیاتی و سایر مدیریت ها به منظور بازسازی و تعمیرات فوری تجهیزات و جلوگیری از توقف عملیات حفاری و انعقاد قراردادهای بازسازی از دیگر اقدامات و فعالیت های این بخش در مدت پیش گفته به شمار می آید.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا