خوزستان به عنوان اولین استان در کشور وارد فاز دوم واکسیناسیون کرونا شد

افراد بالای ۸۰ سال و بیماران سرطانی آماده واکسیناسیون باشند

به گزارش بصیرت نو، دکتر فرهاد ابول نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد : با موافقت وزیر محترم بهداشت، از روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه خوزستان به عنوان اولین استان در کشور، وارد فاز دوم واکسیناسیون کرونا می شود و کار واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال آغاز خواهد شد.

وی افزود: در یک هفته آینده بالغ بر ۳۱ هزار نفر از افراد بالای ۸۰ سال حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور واکسینه میشوند.

ابول نژادیان گفت: همچنین ادامه فاز یک‌ واکسیناسیون بیماران خاص شامل بیماران دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی و ام اس در اهواز و سایر شهرستان های خوزستان در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد : در روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، واکسیناسیون آن دسته از بیماران سرطانی که در حال شیمی درمانی هستند و یا در یک سال اخیر سابقه شیمی درمانی داشته اند نیز آغاز میشود.

وی افزود : با این گروه از بیماران تماس گرفته میشود و برای واکسیناسیون از این عزیزان دعوت میشود. بیماران بدون هماهنگی به جایی مراجعه نکنند و منتظر تماس همکاران ما برای هماهنگی و دعوت باشند.

ابول نژادیان در پایان اظهار کرد : قطعا این آمادگی را در استان خوزستان داریم تا در صورت تخصیص واکسن، در ابعاد بزرگتری کار واکسیناسیون را انجام دهیم.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا