هزینه های اردوی راهیان نور به بازسازی شهر زلزله زده سی‌سخت اختصاص می یابد

سردار مطهری:
تمامی هزینه اعزام و اسکان راهیان نور کشور که با مشارکت های جهادی تامین می شود برای دو بخش بازسازی شهر سی سخت و ارتقاء سلامت در خوزستان اختصاص می یابد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور و فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه گفت : تمامی هزینه اعزام و اسکان راهیان نور کشور که با مشارکت های جهادی تامین می شود برای دو بخش بازسازی شهر سی سخت و ارتقاء سلامت در خوزستان اختصاص می یابد.

سردار عباس مطهری در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد گفت :این ظرفیت با ساماندهی گروه های جهادی سپاه پاسداران در شهر سی سخت و با مشارکت دیگر ادارات نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای بازسازی عملی می‌شود.

وی در بازدید از منازل برخی فرهنگیان در سی سخت نیز گفت :۸۰۰ گروه جهادی فرهنگیان در کشور فعال هستند که فعالیت آنها در قالب بازسازی “هر گروه جهادی یک ساختمان مسکونی مربوط به فرهنگیان”ساماندهی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور افزود : فعالیت گروه‌های جهادی از ۲۷ اسفند برای مشارکت در ساخت منازل آغاز می‌شود .

وی در این بازدید با تعدادی از گروه‌های مختلف مردم و در ادامه از منازل برخی فرهنگیان دیدن و با آنها گفتگو کرد. جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: مناطق مختلف شهر سی سخت به ۹ منطقه تبدیل شده و کار آواربرداری آن در حال انجام است.

سرهنگ مثنوی گفت :در نقاطی از شهر اردوگاه اسکان سپاه راه اندازی و آماده اسکان موقت شهروندان زلزله زده است. مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: منازل بیش از ۲۷۰ فرهنگی شاغل و بازنشسته از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده است. هادی زارع پور گفت: با پیگیری انجام شده از سوی اداره کل تعاون وزارت آموزش و پرورش تسهیلاتی به فرهنگیانی که منازل آنها تخریب شده پرداخت می‌شود…

وی گفت: پیگیری لازم برای تهیه کانکس نیز در حال انجام است. آقای گودرزی از فرهنگیان بازنشسته هم گفت :ساختمان مسکونی ما به کلی تخریب شده و در کنار آن در شرایط سخت در چادر زندگی می کنیم .

شفاهی فرهنگی دیگر سی سختی هم گفت: زندگی در چادر در شرایط سخت به ویژه برف و باران دشوار و به لحاظ مسائل بهداشتی هم شرایط مطلوبی ندارد و نیازمند اسکانی مناسب هستیم.

ملایی فرهنگی بازنشسته که ساختمانهای خود و سه فرزندش تخریب شد گفت :هم اکنون ۳ خانوار آواره شده که تسریع در بازسازی از خواسته‌های اصلی ماست.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان هم گفت :بسته های معیشتی ،غذای گرم و برخی اقلام مورد نیاز زلزله زدگان توزیع شد.
در این بازدید مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور از اردوگاه های آموزش و پرورش و سپاه بازدید و با گروه خادم الشهدا در یکی از مساجد سی سخت نیز دیدار کرد.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا