معاون آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد اجرای طرح “عید و هنر و داستان” ویژه دانش‌آموزان ابتدایی در ایام نوروز

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از اجرای طرح "عید و هنر و داستان" ویژه دانش آموزان ابتدایی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو، سیده فرانک موسوی ، اظهار کرد: دانش آموزان برحسب علایق خود می‌توانند یکی از فعالیت‌های هنری یا ادبی را در ایام نوروز انتخاب کنند. دانش آموزان در حوزه هنر می‌توانند در رشته‌های عکاسی، نقاشی و فیلم کوتاه و در فعالیت‌های ادبی نیز می‌توانند در رشته‌های داستان خوانی، داستان نویسی و داستان گویی فعالیت داشته باشند.

وی افزود: دانش آموزان و خانواده‌های آن ها برای انتخاب کتاب‌های دارای مجوزهای قانونی و متناسب با سن دانش آموزان، آزادی عمل دارند و در صورت انتخاب فعالیت داستان خوانی به هیچ عنوان نباید مجبور به خرید کتاب خاصی شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: مدیران مدارس و روسای مناطق از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها، به ویژه کانون‌های پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه مساجد و مراکز شهرداری‌ها و یا افراد خیر با رعایت کامل قوانین و مقررات مربوطه، برای تأمین کتاب های مناسب به صورت رایگان، برای دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار استفاده کنند.

وی گفت: با توجه به اهمیت تربیت تمام ساحتی و توجه به ساحت زیبایی شناختی و رشد فعالیت‌های هنری دانش آموزان و همچنین انس دانش آموزان با کتاب، ترویج فرهنگ مطالعه و تقویت مهارت‌های نوشتن و خلاقیت و مهارت‌های گفتاری و ابراز وجود و انتقال غیرمستقیم پیام‌های تربیتی از طریق داستان؛ فعالیت‌های “عید و هنر و داستان” دانش آموزان در رسانه‌ها و صدا و سیما انعکاس خواهد یافت.

موسوی در پایان بیان کرد: فعالیت‌ تمامی دانش آموزان در گروه‌های کلاسی شبکه شاد، کلاس های درس حضوری، فعالیت های فوق برنامه و دربرنامه های ویژه مدرسه ارائه می شود. همچنین از این آثار دانش‌آموزی، نمایشگاه‌های مجازی در هفته معلم به صورت مدرسه‌ای در شبکه شاد و در سایت مناطق و نواحی برگزار می‌شود.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا