دستیابی به رکورد تولید گندم و چغندر قند در کشور و استمرار رتبه نخست خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان خبر داد؛

دستیابی به رکورد تولید گندم و چغندر قند در کشور و استمرار رتبه نخست خوزستان


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از دستیابی به رکورد تولید گندم و چغندر قند در کشور و استمرار رتبه نخست خوزستان در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان “محمد راضی جلالی” معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در راستای دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم از رتبه نخست استان در تولید گندم و چغندر قند و استمرار این رکورد در کشور خبر داد.

وی عنوان کرد: میزان خرید گندم از کشاورزان در سال ۱۳۹۹-۱۴٠٠(قبل از آغاز به کار دولت مردمی) یک میلیون و هشتاد هزار تن بوده که این میزان در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ به یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن رسید و در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، به میزان یک میلیون و هفتصد و بیست هزار تن افزایش پیدا کرد؛ به عبارتی میزان تولید گندم در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۵۹ درصد افزایش داشته است.

“راضی جلالی” تصریح کرد: فرایند برداشت گندم در سطح استان در حال انجام است و تا کنون یک میلیون و ۵۳۰ هزار تن محصول گندم از کشاورزان خریداری شده است.

“محمد راضی جلالی” در خصوص دستیابی به رکورد حمل بار محصول گندم در کشور گفت: با توجه به وقوع پدیده بارشی بی‌سابقه همزمان با بازه زمانی برداشت گندم، با بسیج همگانی دستگاه‌ها، نهادها و بخش خصوصی رکورد حمل بار محصول گندم به میزان تقریباً ۸۰۰ هزار تن در بازه زمانی ۸ روز، در کشور به استان خوزستان اختصاص یافت.

معاون اقتصادی استاندار در خصوص دستیابی به رکورد برداشت محصول چغندر قند بیان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با بیش از ۲۲ هزار هکتار سطح زیر کشت و تخمین تولید یک میلیون و سیصد هزار تن محصول چغندر قند، استان خوزستان در این زمینه نیز رکورددار تولید در کشور می‌باشد.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا