برگزاری اولین المپیادهای علمی و مهارتی آزاد کشور با هدف ترویج و توسعه فرهنگ مهارت آموزی درالبرز

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو ؛  سید اسماعیل سید اشرفی رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور در این زمینه گفت: کانون آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد کشور با همکاری مرکز ملی تربیت مربی و پژوهش فنی وحرفه ای در سطح ملی ، اولین المپیاد علمی و مهارتی آزاد کشور را با هدف ترویج و توسعه فرهنگ مهارت آموزی از ۲۳ تا ۲۸ دی ماه جاری در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور واقع در استان البرز برگزار خواهد کرد.
وی افزود: این المپیاد در دو بخش مسابقات مهارتی و مقالات علمی برگزارخواهد شد که بخش مقالات علمی در دو حوزه گیاهان دارویی و سلامت زیستن وحوزه بهداشت مراقبت وزیبایی اجرا و داوطلبان می‌توانند مقالات خودرا ازطریق پایگاه رسمی کانون ارسال نمایند.
رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: در بخش مسابقات مهارتی نیز در رشته های صنایع غذایی و آشپزی ، طراحی دوخت و صنایع پوشاک ، بهداشت و ایمنی ، فناوری اطلاعات و رباتیک ، مراقبت و زیبایی ، طلا و جواهر سازی ، صنایع دستی (شاخه دوخت های سنتی) شرکت کنندگان به رقابت خواهند پرداخت.
وی یادآور شد: در این رویداد ملی که برای اولین بار در سطح کشور خواهد بود ، عموم مدیران و مربیان آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای کشور ، فعالان حوزه های صنفی و خدماتی مرتبط با رشته های اشاره شده ، دانشجویان و دانش آموزان ، نخبگان دانشگاه های سراسر کشور می توانند در این مسابقات شرکت کنند.
سید اشرفی خاطر نشان کرد: شرایط سنی در این مسابقات آزاد است و همه کسانی که دارای توان علمی و مهارتی هستند می‌توانند شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از برگزاری این المپیاد ترویج و توسعه فرهنگ مهارت آموزی در کشور است گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، همه مسئولان اذعان دارند که کلید توسعه پایدار کشور و حل معضل اشتغال، مهارت آموزی و آموزش های فنی حرفه ای است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آموزش های فنی و حرفه ای باید توسعه یابد و ما به عنوان کسانی که رسالت آموزش های مهارتی کشور را در خانواده آموزش های فنی و حرفه‌ای چه در بخش خصوصی و چه دولتی برعهده داریم فرمایشات مقام معظم رهبری را اجرا خواهیم کرد و سخنان وی چراغ راهمان برای این کار است و این رویداد ملی که در قالب رقابت های سالم برگزار خواهد شد ، گامی بلند برای رسیدن به جایگاهی بالا در حوزه آموزش کشور است و ما بر این باور هستیم همانگونه که دانشگاه های نسل پنجم در دنیا پایه مهارتی را انتخاب کردند در کشور ما نیز باید این اتفاق بیفتد و شاهد رشد کشور و توسعه فناوری باشیم.
رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد: ما بر این باور هستیم که همه آموزش ها چه دانش محور و‌ چه مهارت محور برای تعالی جامعه لازم است ، اما آنچه که در کنار دانش موجب تعالی منابع انسانی کشور است توان مهارتی است ، بنابراین ما باید به عنوان کسانی که رسالت اجرای آموزش های مهارتی را داریم در این عرصه پیشگام باشیم و این اقدام اولین گام بزرگ ما خواهد بود.
وی افزود: برای ترغیب جوانان شایسته که هدف غایی ما پویایی و سلامت روانی آنها است، به دنبال این هستیم که جوانان کشور با داشتن شغل متناسب با توانایی های خود به جای اینکه سربار جامعه باشند پیشرو و لوکوموتیو حرکتی جامعه باشند ، لذا جوایز بسیار نفیسی در این مسابقات برای ایجادانگیزه آنان در نظر گرفته شده است.
سید اشرفی گفت: از ویژگی های بارز این المپیادملی این است که فرصتی بسیار مناسب و ایده آل برای دیده شدن و برندسازی شرکت کنندگان است تا بتوانند در مشاغل مورد نظر خود مشغول به کار شوند.
رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: حتی افراد شاغلی که در حوزه های تولیدی، صنفی وخدماتی هستند با شرکت در این مسابقات می‌توانند به توسعه‌ فردی و برند سازی خودشان کمک کنند ، زیرا رسانه های مختلف این رویداد را پوشش خبری خواهند داد و جوایز آنها در مقابل مقامات رسمی و بلند پایه کشور اهدا خواهند شد.
وی ادامه داد: کسانی که به مهارت های آموزشی علاقه مند هستند و مایلند تجارب خود را در اختیار دیگران بگذارند این عرصه فرصتی مغتنم است که خودشان را به جامعه مهارتی معرفی کنند تا از ظرفیت های آنها استفاده شود و بنده در اینجا از همه کسانی که در این زمینه توانایی دارند دعوت میکنم که حضور داشته باشند تا با قدرت بیشتری گام بردارند و معرفی جوانان شایسته و لایق از جمله اهداف ما می باشد.
سید اشرفی در پایان خاطر نشان کرد: افرادی که تمایل دارند در این رویداد شرکت کنند می‌توانند از طریق سایت رسمی کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای کشور به آدرس www.irankanon.ir وارد شوند و تا تاریخ ۲۰ دی ماه ثبت نام کنند ، تمام اطلاعات لازم در مورد کلیه رشته ها و حرفه ها و نحوه ثبت نام در این سایت می باشد.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا