استاندار خوزستان : آزادسازی خرمشهر و مقاومت دزفول را ملی تر کنیم

استاندار خوزستان گفت: هرچه کار ما مشارکتی باشد اثر گذاری آن بیشتر است پس باید کارهای و فعالیت های مردمی انجام دهیم تا با حضور افراد اثرگذاری بیشتر شود و بتوانیم آزادسازی خرمشهر و مقاومت دزفول را ملی تر کنیم.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان، علی اکبر حسینی محراب در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان که عصر چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه برگزار شد با بیان اینکه جهان باید طعم مکتب ائمه را بچشد تا بتواند به یاری امام زمان بیاید اظهار کرد: هنر یکی از مواردی است که می تواند این مسیر را نشان دهد و راه را باز کند، ما هنر را برای هنر نمی خواهیم بلکه برای تعالی، رشد و حرکت می خواهیم، انشاالله به کمک هنرمندان متعهد و دلسوز بتوانیم این مسیر را طی کنیم.

وی در خصوص برنامه های سوم و چهارم خرداد بیان کرد: هنرمندان باید خوش سلیقگی داشته باشند و روز آزادسازی خرمشهر و مقاومت دزفول را در یک قاب به تصویر بکشند زیرا هر دو از صحنه های به رخ کشیدن انقلاب است.

استاندار خوزستان گفت: سوم خرداد و فتح خرمشهر، فتح همه ی قله هایی بود که در مقابل دشمن داشتیم ، غربی و شرقی و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای ما به تصویر کشیده بودند که شهدا و فرماندهان ما توانستند این فتح الفتوح را انجام دهند و آن کلام تاریخی حضرت امام (ره) که خرمشهر را خدا آزاد کرد را رقم بزنند.

حسینی محراب عنوان کرد: هیچ عقل بشری فکر نمی کرد با آن تاسیسات و امکاناتی که عراقی ها ایجاد کردند خرمشهر فتح بشود و بزرگانی همچون حاج قاسم و حاج احمد کاظمی ها و همه سرداران شهید و سرداران فعلی بتوانند این فتح الفتوح را انجام دهند.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم تا تمام سختی هایی که خرمشهری ها و آبادانی ها کشیدند را به تصویر بکشیم، ادامه داد: این را باید به نسل فعلی، نسل آینده و همه جهان نشان دهیم، به هر جهت وقتی یک کوچه و خیابان به دستی بعثی ها فتح می شد در مقابل آن فتح خرمشهر که کلید همه فتح ها و پیروزی های بعدی بود اتفاق افتاد بنابراین باید تصویرسازی از خرمشهر صورت بگیرد.

استاندار خوزستان گفت: برای به تصویر کشیدن فتح خرمشهر و مقاومت دزفول تنها هنر نیست بلکه همه صحنه ها در همه زمینه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و هنری همه با هم می توانند این کار را انجام دهند و اگر تلاشمان کم بوده باید مضاعف کار کنیم تا این اتفاق رخ دهد.

حسینی محراب با بیان اینکه خرمشهری ها و آبادانی ها حق زیادی دارند که باید جانمان را هم در این راه بدهیم تصریح کرد: در جریان برنامه ها واژه ها مهم هستند و باید واژه ای مناسب به ان اختصاص دهیم تا ان اتفاقات را به خوبی بیان کند.

وی اضافه کرد: دزفول و خرمشهر یعنی همه ایران، این نیست که بگوییم اینها یک شهر هستند؛ دفاع، پیروزی، موشک، جنگ و بیت المقدس در یک شهر بود اما در آن کل ایران حضور داشتند، نه تنها ایران بلکه بچه های لبنان و عراق هم حضور داشتند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: خواهران و مادرانی که کنار کارون کارهای بزرگ و با عظمتی انجام دادند باید این روحیه لطیف تصویری ماندگار درست کند چون اخلاص همراه آن است حتما خداوند هم این را بزرگ می کند و به دلها راه می دهد.

حسینی محراب با بیان اینکه باید در جریان سوم و چهارم خرداد منشا یکسری تحولات و حرکت ها بشویم عنوان کرد: این کار با مراسم رسمی اتفاق نمی افتد و باید مراسم دلی باشد تا به دل بنشیند؛ اگر همه دانشجوها، طلبه، جوانان و نوجوانان را با این مسئله آشنا کنیم از طریق خودشان یا افرادی که تاثیرگذار هستند می توانیم خرمشهر و دزفول را دلی کنیم.

وی در خصوص برنامه های آزادسازی خرمشهر و مقاومت دزفول در سطح استان ادامه داد: باید تبلیغات استانی را آغاز کنیم و به سمت ان روزها پیش رویم، صدا و سیما باید هدف گذاری کند و از همین الان فیلم های مربوط به خرمشهر، آبادان و دزفول در تلویزیون خوزستان، شبکه های آی فیلم، مستند، قرآن و آنهایی که اثرگذاری دارند پخش شود.

به گفته وی؛ بیلبوردهای شهر باید رنگ و بوی سوم خرداد بگیرد و روابط عمومی ها فعال شوند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به خوزستان مبلغ 300 میلیارد تومان برای یادمان ها در نظر گرفته شد بیان کرد: یادمان ها نماد دفاع مقدس و شهیدان ما هستند بنابراین باید تکمیل و بازسازی شوند این حرکتی که اکنون کاروان ها انجام می دهند به کعبه دلشان ختم می شوند پس باید متناسب با آن برایشان امکانات بسازیم .

حسینی محراب با بیان اینکه ابادان و خرمشهر طرح توسعه دارد گفت: در سفرهای رئیس جمهور به این امر پرداخته شد و رقمی برابر با استان برای این دو شهر در نظر گرفته شد، تلاش می کنیم این را پیگیری کنیم تا قبل از سوم خرداد در دولت مصوب شودزیرا می تواند کارهای بزرگ را در خرمشهر و آبادان انجام دهد و اگر این اتفاق بیفتد جریان توسعه و پیشرفت خرمشهر و آبادان دنبال می شود.

وی افزود : ورزش را در این مناسبت ها نباید دست کم بگیریم و برای ملکه کردن سوم خرداد در زندگی جوانان، نوجوانان و دانشجوها باید برنامه های ورزشی در نظر بگیریم.

به گفته وی، هرچه کار ما مشارکتی باشد اثر گذاری آن بیشتر است پس باید کارهای و فعالیت های مردمی انجام دهیم تا با حضور افراد اثرگذاری بیشتر شود و بتوانیم آزادسازی خرمشهر و مقاومت دزفول را ملی تر کنیم.

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا