رئیس جمهور در دیدار با مردم شادگان:به بومی گزینی معتقد هستم

رئیس جمهور در دیدار با مردم شادگان گفت:من به بومی گزینی معتقد هستم ،من معتقد هستم وقتی در منطقه نیروی بومی وجود دارد نیاز به استفاده از نیروی غیربومی نیست

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان، آیت الله رییسی ظهر جمعه ۸ اردیبهشت ماه در جمع مردم شادگان با بیان اینکه بسیار مفتخرم که در جمع مردم غیور باوفا،پرتلاش، آگاه و با بصیرت شادگان هستم اظهار کرد: اینک که ماه مبارک رمضان، ماه عبودت و بندگی پروردگار به خاتمه رسیده و در آغاز سال نو شمسی قرار داریم و اغتشاشات و نا آرامی ها را پشت سر گذاشته ایم می توانیم بگوییم که مردم عزیز ما امتیاز بالایی در آزمون های مختلف به دست آوردند و سرافراز و سربلند ظاهر شدند.

وی افزود: به لطف خدا، مردم عزیز در این منطقه امتحان و آزمون بزرگ خودشان را در روز های بسیار سرنوشت ساز دفاع مقدس پس دادند و امتیاز بالایی در دفاع از کشور ، ناموس، انقلاب اسلامی و امنیت کسب کردند و شهدای بسیاری تقدیم کردند که یاد همه شهدا ،جانبازان، ایثارگران و جانبازی ها، ایثارها و گذشت ها را ارج می نهیم و گرامی می داریم؛ یاد مردان و زنانی که در این خطه مقابل دشمنان ایستادگی کردند،سرافرازی، افتخار و عزت را برای این سرزمین ثبت کردند.

رئیس جمهور عنوان کرد: خداوند متعال به پیامبرش می فرماید پیامبر ما ، ما تورا سربلند کردیم و ما نام تو را بلند آوازه نمودیم؛ شهدای ما هم بلند آوازه هستند وپرچمشان برافراشته است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه آثار و برکات خون مطهر شهدا کمرنگ یا بی رنگ نمی شود تصریح کرد: این خون مطهر شهدا است که همواره جهل زدایی و بصیرت افزایی میکند و آثار و برکات آن در جامعه هویدا است.

خوزستان در شجاعت ،شهادت ،شهامت و ایستادگی زبانزد است

وی با بیان اینکه خوزستان در شجاعت ،شهادت ،شهامت و ایستادگی زبانزد است، افزود: علاوه بر شهدا، فرهیختگانی که در این منطقه به احترام قرآن و کار فرهنگی انجام می دهند نیز نام آور هستند.

رئیس جمهور اظهار کرد: حافظان و قاریان قرآن و همچنین شاعران سرافرازی که برای اهل بیت و ارزش های انسانی اشعاری می سرایند و با شعرشان روشنگری و بصیرت آفرینی می کنند باعث افتخارند؛ این آثار ماندگار هستند و ممکن است شاعرانش در بین ما نباشند اما سروده های آنها به انسانیت و مضارب عالی زندگی انسان شکل می دهد و شخصیت انسان را می سازد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم به نون و القلم و ما یسطرون سوگند یاد کرده است گفت: آنچه مورد سوگند باری تعالی است هر مسطوره قلمی نیست بلکه آن مسطوری مورد سوگند خداوند متعال است که نجات بخش انسان ونسان ساز باشد،حیاط انسانی را تزیین کند و مظاهر عالی را در انسان رشد بدهد، این شعر و سروده ها مصداق همان سوگند باری تعالی است؛ این مسطور قلم ماندگار است، انسانهایی هستند که میروند اما کارشان می ماند مثل خون مطهر شهیدانی که خودشان نباشند اما بعد از چهل سال همواره نام انها، رشادت و شجاعت انها ماندگار است.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی امروز همه دهه هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این جامعه زندگی می کنند علی رغم همه فتنه ها، توطئه ها و دشمنی ها امروز راه خود را یافته اند و دوست و دشمن را خوب میشناسند.

به گفته وی؛ اینکه انسان چشم سرش کور باشد خیلی سخت است اما کسی که چشم دل نداشته باشد خیلی سخت تر است؛ اگر انسان بصیرت نداشته باشد، راه را نشناسد و دوست را از دشمن تشخیص ندهد خیلی سخت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه به لطف خدا امروز مردم ما بصیرت دارند و چشم دلشان روشن است اظهار کرد: مردم ما دشمن شناس هستند و به خوبی می توانند سره را از ناصره تشخیص دهند و نسبت به کسانی که می کوشند امیدها را تبدیل به یاس کنند شناخت کافی دارند، توطئه گری های آن ها را در نطفه خفه می کنند. این همان بصیرتی است که رهبر فرزانه انقلاب ما فرمودند امروز مردم و جوانان ها از آن بهره مند هستند این همان چیزی است که وجود مقدس حضرت عباس (ع) فرمودند از مهمترین صفات او آن است که نافذ البصیره است و بصیرت نافذی دارد در میانه ی همه ی تهدیدها راه را میشناسد و گم نمی کند.

مردم خوزستان دشمن را ناکام گذاشتند

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه خوزستان برای چندمین بار نشان داد که دشمن را خوب میشناسند و دشمن را ناکام گذاشتند بیان کرد: مردم شادگان ،مردم خوزستان و مردم عزیزمان در کشور برای چندمین بار در تاریخ انقلاب اسلامی دشمن را ناکام گذاشتند؛ این از ویژگی های مردمی است که با انقلاب شهدا و دفاع مقدس اشنایی دارند و این دوران و تجربیات ارزنده را گذرانده اند.

رئیس جمهور گفت: در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از دفاع مقدس در خوزستان و عموما در منطقه شادگان گام های خوبی برداشته شده است؛ همه تلاش کردند اما وضع موجود با وضع مطلوب فاصله دارد. تلاش دولت آن است که با کمک و مشارکت مردم فاصله ی وضع موجود را با وضع مطلوب کم کند. ما کمر همت بر آن بستیم که به طرف وضع مطلوب حرکت کنیم، تلاش بسیار شده حتما در هر کوی و برزنی جایگاه تلاش بعد از جنگ و دفاع مقدس روشن است. باید نعمت ها را یادآور شد اما معنای سخن آن است که باید نسبت به انچه انجام شده شاکر خدا بود و از همه پیشینیانی که زحمت کشیده اند تشکر کرد.

کارهای اساسی و مجاهدانه در شادگان جدی تر صورت گیرد

به گفته وی؛ در این منطقه باید کارهای اساسی و کارهای مجاهدانه جدی تری صورت بگیرد. وی با بیان اینکه امام جمعه مهم ترین مسیله این منطقه را مسیله ی امنیت عنوان کردند که بسیار حائز اهمیت است ادامه داد: امنیت مسیله مهمی است امروز امنیت یکی از نیاز های مهم نه برای این منطقه بلکه برای هر شهروندی است؛ امنیت مسیله ای است که باید نسبت به آن خداوند را شاکر بود و اگر زمینه های ناامنی وجود داشت نسبت به آن حساس بود تا از بین برود. هیچگونه زمینه ناامنی را نباید تحمل کرد چون تمام این تلاش هایی که در منطقه میشود برای آن است که مردم بتوانند با آرامش و آسایش زندگی اجتماعی و روزمره خودشان را داشته باشند لذا مسئله امنیت این منطقه یکی از مسایل اهم برای ما است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه امنیت از ضرورت های اجتناب ناپذیر است و ناامنی در این منطقه تحمل نخواهد شد اظهار کرد:مسئولین امنیتی موظف هستند هر کس بخواهد با هر انگیزه ای امنیت و آرامش مردم را به خطر بیندازد نباید به هیچ وجه اجازه داده شود و با هر گونه ناامنی و زمینه ناامنی باید برخورد شود؛ به نحوی که مردم ما جوان,زن ، دختر، پیر ، کودک، دانشجو و کاسب احساس کند محیطش هم امنیت روحی و روانی دارد و هم امنیت اخلاقی و اجتماعی و در این فضای امن زندگی کند.

انسجام و وحدت در خوزستان مثال زدنی است

رئیسی با تاکید بر اینکه انسجام و وحدت در خوزستان مثال زدنی است بیان کرد: امروز یک انسجامی از گویش های مختلف عرب، لر، بختیاری، ترک ، دزفولی، غیر دزفولی،شمال و جنوب خوزستان وجود دارد که باید قدردان آن بود و به هیچکس اجازه نداد که این وحدت و انسجام را مخدوش کند؛ این انسجام پشتوانه امنیت ملی ما ،پشتوانه توسعه یافتگی و پیشرفت کشور است

وی مسئله شغل و اشتغال عزتمندانه و محترمانه را موضوع سوم خواند و عنوان کرد: ظرفیتهایی که از این منطقه گفتند خیلی ارزشمند است و باید از آن استفاده کرد؛ لذا امروز از استاندار و فرماندار می خواهم با سرعت در روز شنبه یک کارگروه با مشارکت مسئولین صاحب نظر محلی فعال کنند، تمام ظرفیت های شهرستان را شمارش کنند و زمینه های اشتغال و به کارگیری نیروهای کارآمد این منطقه را مورد بررسی قرار دهند ، اگر امکان و حمایتی از ناحیه دولت لازم است این آمادگی وجود دارد و وظیفه ما است که این حمایت را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: باید شاهد این باشیم مسئله بیکاری که مردم را رنج میدهد در این منطقه سریعاً حل شود البته نمیگویم صد در صد ولی به میزان بسیاری کاهش پیدا کند و موضوع اشتغال و نگرانی دختر و پسر جوان را در این منطقه حل کنند.

به بومی گزینی معتقد هستم

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پیشنهاد من این است از مرکز،تهران و اطراف نیرو نیاورند و از نیروهای منطقه استفاده شود اظهار کرد: در استان هم اعلام کرده ام مدیران به حرف من توجه کنند و این حرف من را جدی بگیرند من به بومی گزینی معتقد هستم من معتقد هستم و وقتی در منطقه نیروی بومی وجود دارد نیاز به استفاده از نیروی غیربومی نیست مگر اینکه جایی یک تخصصی باشد که امکان تامین آن در منطقه وجود نداشته باشد، در این صورت باید نیرو از خارج منطقه بیاید از دانشگاه و مرکز علمی کمک کند که این حرف قابل قبولی است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه امام جمعه فرمودند اینجا تالاب، نخیلات، سر زمینهای حاصلخیز و دسترسی به آب وجود دارد گفت: این دسترسی به امکانات و ظرفیتها می تواند تولیدات و تجاری‌سازی تولیدات در منطقه را رقم بزند و جوانان در این منطقه احساس آرامش کنند یعنی این مسئله ما است و من نمیگویم این مسیله رد بشود.

وی اضافه کرد: دختر، پسر و جوانان عزیز در منطقه شادگان، بنا دولت بر این است از کنار مسائل عبور نکند و ما در دل مسئله می رویم تا مسئله را حل کنیم حتی اگر حرف درست شود.

رئیس جمهور مسیله دیگر خانواده ها را مسکن خواند و عنوان کرد: باید از ابتدا در هر سال یک میلیون مسکن ایجاد میشدو این حرف من نیست بلکه امر کشور است که در مجلس نیز قانون شد و از هر دولتی باشد باید این کار انجام شود؛ دولت های گذشته باید یک میلیون مسکن را ایجاد می کردند و اگر انجام می دادند امروز بحران مسکن نمی داشتیم یعنی اگر سالی ۲۰۰ هزار مسکن نهایت ۳۰۰ هزار مسکن ایجاد می شد به مرز یک میلیون می رسید که اینها همه انباشته شد و یک باره مسئله ایجاد کرد.

نیاز به مسکن تشخیص داده شد

وی با بیان اینکه بنا نداریم مثل پیشینیان باشیم و از کنار مسئله عبور کنیم تصریح کرد: نیاز به مسکن تشخیص داده شد، به لطف خدا زمین هم کم نداریم زمین هایی که ما ایجاد نکردیم وخداوند متعال به این کشور و منطقه داده است که باید درست از آن بهره برداری شود

. به گفته وی؛ زمین برای مسکن وجود دارد برای ساخت مسکن هم همت جوانان ما وجود دارد، اگر تسهیلات و امکانات باشد امکان ساخت مسکن دور از ذهن نیست لذا مسئله مسکن هم یکی از محورهای مورد تاکید است که من از دوستانی که مسئولیت دارند می خواهم نیاز شهرستان را ببینند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه روستایی حق ندارد به حاشیه شهر بیاید گفت: باید این امکان در فراهم شود، امکانات روستا اعم از برق و اقتصاد روستا فعال شوند ،اگر اقتصاد روستا را برای روستایی به نحوی کنیم حضور روستا برای آن صرف کند به حاشیه شهر مهاجرت نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: از ابتدای دولت این کار را دنبال میکنیم تا اقتصاد روستا برای روستایی ما صرف کنند وگرنه ما در خیلی از روستاها جاده و آب داریم، دیروز در آبرسانی ۱۷۶ روستا را افتتاح کردیم و همچنان آبرسانی ادامه دارد لذا به شما بگویم امروز در این جمع باشکوه به شما مردم شادگان بگویم که تا آخر دولت یعنی در همین چند سال هیچ روستایی در کشور بدون آب نخواهد ماند و مشکل آب پیدا نخواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دیروز برای افتتاح نیروگاهی حضور داشتم اظهار کرد: ظرف این یکسال و چندماه بیشتر از کل دوران دولت دوازدهم نیروگاه ساخته شده و بعد از این هم انشاالله ساخته خواهد شد؛ قصد داریم نیروگاه صنعتی را از خانگی جدا میکنیم یعنی اگر یک روزی هوا خیلی گرم شد شاهد قطعی برق در صنعت و خانه نباشیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ۳۴ هزار مگاوات برق را پیش بینی کرده ایم که ۱۰ هزار مگاوات آن برای بخش صنعتی است تصریح کرد: کارخانجات بزرگ باید از برق خانگی دست بردارند و برای خودشان مستقل شوند که این کار شروع شده است.

وی اضافه کرد: اکنون در فروردین، اردیبهشت و اوایل سال بسر می بریم که این وضعیت هوا در شادگان است و روزهایی که شما دارید تحمل میکنید ما هرگزقطعی برق را نداریم که یک ساعت آن هم مشکل ایجاد میکند‌‌. رئیس جمهور گفت:مسئله پایانی که می خواهم در جمع با صفای شما مردم شادگان عرض کنم این است که شادگان فرهنگ ، آداب و رسومی دارد،شعاری که امام جمعه شما گفت ” دین مداری و ولایتمداری ” نسبت به حمایت و وفاداری تان این از ویژگی های منطقه است؛ آنچه که دفاع مقدس و مقاومت را رقم زده این فرهنگ است. جوانهای عزیز ،دختر و پسران گرامی این فرهنگ ، پیشینه ، شعر ، هنر و توجه به آیات نورانی قرآن این ولایت مداری و توجه به ارزشهای دین با فرهنگ شما مردم عرب عجین شده است به نحوی که قابل انفکاک نیست.

وی افزود: در فرهنگ عرب ما امروز دین مداری و توجه به قرآن،شعر نجات بخش بشریت،مسائل، مشکلات و تنگناهای زندگی وجود دارد که اینها با فرهنگ،سنت، آداب و رسوم عجین شده که دشمن تلاش میکند در فضاهای فرهنگساز خودش که به ملت ها تحمیل می کند، ملت ها، فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها را از کارایی و کارآمدی بیندازد اما هرگز نخواهد نتوانست چون جوانهای ما این فرهنگ اصیل و آداب و رسومی که برخاسته از دین و دین مداری است را می دانند میتوانند کشور را مقاوم بسازند لذا در مقابل این هجوم حساس بیرحمانه ای که سینمای هالیوود و فرهنگ سازان حقنه میکنند باید این فرهنگ راه حفظ و ارتقاء داده شود زیرا رمز پیشرفت و موفقیت در این منطقه توجه به همین مسائل و اصول و مبانی خواهد بود .

آیت الله رئیسی گفت: دخترم و پسرم بدان دولت در کنار شما و حامی شما است تا این که بتوانید راه پیشرفت را در این منطقه با قوت ادامه دهید؛ به همه شما احترام می گذارم و دوستدار همه شما هستم ، خود را مخلص و در جایگاه خدمتگزاری شما می دانم و به مدیران دولتی هم عرض می کنم وقتی کسی وارد دفتر و اداره شما میشود باید آنقدر با روی باز با آن برخورد کنید که هرگز احساس نکند کار آن انجام نمی شود و نیاز به پارتی بازی دارد . آقای مدیر که به نام جمهوری اسلامی پشت میز نشسته اید کارمند عزیز، من و شما هیچ شأن جز برای نوکری مردم نداریم.

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا