رئیس جمهور در جمع مردم اهواز:مدیران باید در تراز مردم انقلابی خوزستان باشند

رئیس جمهور در جمع مردم اهواز گفت:مدیران باید در تراز مردم انقلابی خوزستان باشند.

بصیرت نو خوزستان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز پنج شنبه 7 اردیبهشت ماه در دیدار مردمی در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اهواز با بیان اینکه خوزستان دین خود را ادا کرده است اظهار کرد: امروز همه کشور به ویژه مسئولان باید نسبت به مردم وفادار، مقاوم و باصفای این استان ادای دین کنیم.

وی با بیان اینکه خوزستان در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی و رشادت را از خود نشان داد، تصریح کرد: ظرفیت‌های مهمی در این استان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به نیروهای جوان، کارآمد و اثرگذار اشاره کرد؛ بسیاری از جوانان برومند می‌توانند در این استان تأثیرگذار باشند.

رئیس جمهورگفت:  مسئله اشتغال یکی از مسائل مهم خوزستان و دارای اولویت است بنابراین استاندار و دیگر مسئولان استانی باید زمینه اشتغال را برای مردم این استان فراهم کنند؛ مدیران باید در استخدام‌ها از نیروی بومی بهره مند شوند چون بر نیروهای غیربومی اولویت دارند.

همه بخش ها در اشتغالزایی نقش آفرینی داشته باشند

آیت الله رئیسی با بیان اینکه همه بخش‌ها باید در کنار وزارت کار در اشتغالزایی نقش آفرینی داشته باشند، بیان کرد: مردم خوزستان و اهواز بدانید که این همه لطف و محبت شما را به وفاداری انقلاب مرتبط می دانم وگرنه من به غیر از یک طلبه خدمتگزار نیستم و مهمترین افتخار من نوکری برای شما مردم است؛ مهمترین افتخار من این است که برخی به من گفتند که از اول دولت هفت بار به خوزستان سفر کردید و در پاسخ گفتم برای رفع مشکلات این استان اگر لازم باشد ۷۰ بار سفر می‌کنم.

وی افزود: تا مشکل آب، برق، فاضلاب، اشتغال، جوانان و دیگر مسائل حل نشود نمی‌توانم آرام بگیرم چون مردم وفاداری خود را نشان دادند و حماسه ساز شدند؛ سخن از رأی نیست بلکه سخن از عهد است، به عهد باید پایبند بود، همان عهدی که مردم خوزستان با نظام و انقلاب دارند، من هم به عهدم با مردم خوزستان وفادار خواهم بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سهمیه اشتغال در خوزستان مورد توجه است اظهار کرد: سهم ۶۰ هزار نفری اشتغال این استان مورد توجه و تأکید قرار دارد؛ امروز صبح به بخش‌هایی مراجعه کردم که بسیاری از جوانان برای رفع بیکاری خود مراجعاتی داشتند، حتم بدانید که برای ما اولویت است و مدیران استان هم باید برای اشتغالزایی در بخش‌های مختلف توجه داشته باشند.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه برخی کارها در خوزستان دارای عقب ماندگی بودند تصریح کرد: فاضلاب اهواز نباید این گونه می‌بود که مردم این شهر با بارش باران دچار مشکل شوند؛ نزولات آسمانی به عنوان نعمت تلقی می‌شود، چرا مردم باید احساس مشکل کنند. کاری که در این دو سال انجام شده با ۳۰ سال کار برابری می‌کند؛ امروز ۱۵۰ جبهه کاری در اهواز ایجاد شده تا هرچه سریع‌تر مشکل فاضلاب حل شود.

به گفته وی؛ امروز یک هزار و ۷۰۰ روستا آبرسانی شده و از این بین ۱۷۶ مورد افتتاح شد.

وی افزود: در یک سال گذشته مطابق کل دولت دوازدهم نیروگاه سازی در کشور انجام شده است؛ در خصوص زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب مشکلات جدی داشتیم ولی کار با سرعت انجام شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خودم پیگیر مسائل استان خوزستان و بسیاری از نقاط کشور خواهم بود، عنوان کرد: در طرح غدیر، آبرسانی به چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مورد تأکید بودند که در فاز بعدی هم این کار را تکمیل می‌کنیم؛ اقدامات حوزه آب، برق و فاضلاب در دستور کار جدی دولت است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مدیران باید در تراز مردم انقلابی خوزستان باشند اظهار کرد: هر مدیری که روحیه تحولی ندارد و خسته ظاهر شده حتماً باید جای خود را به یک مدیر انقلابی متحول بدهد؛ به خاطر اینکه امروز به یک حرکت جهادی و انقلابی نیازمند هستیم، حرکت معمولی در خوزستان جواب نمی‌دهد.

وی افزود: در این دولت، برنامه مهم، اجرای عدالت است؛ فقر، تبعیض و فساد زیبنده نظام اسلامی نیست و این دولت مأموریت خود را مبارزه با فقر، فساد و تبعیض می‌داند. آنچه که امروز از جانب ملت، رهبری فرزانه انقلاب اسلامی، خانواده شهدا وظیفه ما است، توجه به این ارزش‌ها هست؛ عقب ماندگی به دلیل سال‌ها بی توجهی وجود دارد ولی امروز وظیفه سنگینی برعهده داریم و همگان در این رابطه باید تلاش کنند.

اختصاص دادن اراضی به افراد فاقد مسکن و واجد شرایط در خوزستان پیگیری می شود

رئیس جمهور با بیان اینکه در خوزستان زمین کم نداریم تصریح کرد: درخوزستان حل مشکلات صاحبان زمین و مسکن، زوج‌های جوان، خانواده‌هایی که جدید تشکیل شده و خانواده‌هایی که مدت هاست از مستأجری رنج می‌برند با امکانات موجود در استان کاملاً امکان پذیر است. حتماً اختصاص دادن اراضی به افراد فاقد مسکن و واجد شرایط در خوزستان پیگیری می‌شود. به دنبال انجام وعده خود در حوزه مسکن هستیم تا مردم مسکن را به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای تأمین آرامش خانواده‌ها داشته باشند؛ تسهیلات و زمین در اختیار مردم قرار می‌گیرد و به قول خود در زمینه ساخت مسکن پایبند هستیم.

آیت الله رئیسی گفت: بنده سرباز این نظام هستم و تلاش می‌کنم همچون سربازان مخلص نظام؛ شرمنده خون شهدا و مردم مخلص نشوم.

وی با اشاره به اینکه طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام در استان خوزستان مثل آب و فاضلاب اهواز، آبرسانی و برق رسانی وجود دارد ادامه داد: اولویت دولت به سامان رساندن این طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام است؛ اولویت تخصیص بودجه و اعتبارات تکمیل همین طرح‌ها است.

مردم خوزستان دشمن را ناکام گذاشت

رئیس جمهور خطاب به مردم خوزستان و عشایر غیوری که امام راحل و مقام معظم رهبری همواره به آنها افتخار می‌کند، بیان کرد: اینکه دشمن موفق نشد با وجود توطئه‌ها و فتنه‌ها بر این کشور و استان مسلط نشود چون مردم خوزستان دشمن را ناکام گذاشت؛ حقیقتاً در این فتنه‌ها و اغتشاشات اخیر مردم خوزستان دشمن را ناکام گذاشتند و رمز موفقیت و ایستادگی مردم این استان فرهنگ اسلامی، ایرانی و قومیت‌های مختلفی است که با فرهنگ انقلاب اسلامی و دینی عجین شده است.

رئیسی تاکید کرد: این فرهنگ اصیل باعث می‌شود که در مقابله هجمه‌ها و شبکه‌های معاند از این مردم صیانت شود؛ فرهنگی که علما، سرداران و مفاخر آن را ایجاد کرد و حتی باعث موفقیت در جنگ تحمیلی هم شد. چه چیزی دزفول، آبادان، خرمشهر، مسجدسلیمان و تمام نقاط، استان را مقاوم کرد که در این صحنه بمانند، فرهنگ مردم بود که باید به عنوان بزرگترین سرمایه از آن حفاظت و حراست کرد؛ دستگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و نهادهای مختلف باید از مبانی فرهنگی، آداب و رسوم این استان به عنوان سرمایه کشور مورد صیانت قرار دهند.

وی پیگیری مصوبات دور اول سفر ، ضرورت‌ها و اولویت‌های استان را جزو اولویت‌های خود دانست و گفت: باز شدن گره‌ها و مشکلات به دست توانای شما مردم و خدمتگزاری دولت امکان پذیر است؛ دشمن، آمریکایی‌ها و غربی‌ها گره از کار و زندگی هیچ کشوری از جمله ایران باز نکرده و باید روی پای خود بایستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه یقین داریم با اتکال به دست توانای مردم ایران گره‌ها گشوده می‌شود، ادامه داد: دختران و پسران خوزستانی آینده این کشور بسیار درخشان خواهند بود؛ دشمن برای ناامید کردن و ایجاد یأس در دل مردم تلاش می‌کند ولی دولت خدمتگزار برای ایجاد امید در مردم تلاش می‌کند.

وی گفت: از تمام مردم، اساتید، اقشار و علما برای حضور تقدیر و تشکر می‌کنم و به این استان وفادار خواهم ماند.

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا