سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفر ریاست جمهوری: سفر هیات دولت به خوزستان ویژه است

سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان، گفت: سفر هیات دولت به خوزستان ویژه است.

به گزارش بصیرت نو خوزستان ، عبداله افرازه شهاوند شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، از ویژه بودن این سفر نسبت سفرهای هیات دولت به دیگر استان ها به دلیل حضور ۱۵ وزارتخانه و ۶ معاون رییس جمهور و چند تن از مسئولان سازمان های ملی به خوزستان خبر داد و گفت: در سفر هیات دولت به دیگر استان ها معمولا ۵ تا ۶ وزیر، رییس جمهور را همراهی می کنند اما نگاه دولت به خوزستان دارای اهمیت بوده که این تعداد از وزرا و مسئولان ملی حضور پیدا می کنند، هیات وزینی در همه حوزه ها جهت رفع مشکلات به این استان سفر می کنند.

وی افزود: تلاش شده که هیات دولت در تمام جغرافیای استان خوزستان معطوف به حل مشکلات مهم هر شهرستان حضور فعال داشته باشند، به همین جهت وزرا و معاونین به فراخور پروژه ها و مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه مربوطه در هر شهرستان حضور پیدا می کنند.

سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به خوزستان در تشریح برنامه های سفر رییس جمهور نیز گفت: این سفر در سه قالب پروژه ای، دیدار عمومی و دیدار اختصاصی با اقشار خاص انجام می شود که رییس جمهور در برخی شهرها بازدید پروژه ای دارند و در برخی شهرها نیز دیدار عمومی و تعدادی از جلسات هم غیرعمومی و با افراد خاص است.

به گفته وی؛ وزرا و معاونین رییس جمهور نیز به تناسب اولویت بندی مشکلات و مسائل احصا شده شهرستان ها، در دو یا سه شهرستان حضور پیدا می کنند.

افرازه شهاوند در ادامه به حضور وزیر راه و نیرو در چندین شهرستان اشاره کرد و گفت: عمق مسائل و مشکلات هر شهرستان دلیل حضور پررنگ مسئولان ملی در آن شهرستان است. تلاش شده که وزرا و معاونین در تمام جغرافیای استان خوزستان حضور موثر و فعال داشته باشند.

وی در خصوص برنامه سفر رئیس جمهور اظهار کرد: این سفر از فرودگاه دزفول با استقبال رسمی آغاز می شود و پس از جشن احیای کارگاه های تعطیل شده در دزفول که ۱۶۰ کارگاه تعطیل شده در طول این دو سال احیا شده، به اندیمشک می روند و با مردم اندیمشک دیدار خواهند کرد. پس از آن نیز در شوش، فاز اول خط راه آهن حدفاصل شوش بامدژ به مساحت ۷۰ کیلومتر را به بهره برداری می رسد و پس از آن هم رییس جمهور وارد اهواز می شود و بعد از اقامه نماز در سالن مانیتورینگ سازمان آب و برق حضور پیدا می‌کنند و مدیران مربوطه به صورت مستند و تصویری در خصوص طرح‌های آبرسانی و میزان پیشرفت آخرین وضعیت اقدامات انجام شده و بخش فاضلاب ارائه گزارش دارند.

شهاوند به طرح های آبرسانی قرارگاه امام حسن (ع) به تعدادی از روستاها اشاره کرد و گفت: این طرح آبرسانی به یکی از روستاها به صورت مانیتورینگ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و رییس جمهور پس از این مراسم، ساعت ۱۷ در مصلی نماز جمعه اهواز با مردم دیدار خواهند کرد و پس از نماز مغرب و عشا با متنفذین، سران و بزرگان طوایف، علما و روحانیون و بخش‌های مختلف اجتماعی دیدار خواهند داشت.

وی در خصوص روز دوم سفر نیز عنوان کرد: صبح روز دوم با مردم شادگان در یک مکان ورزشی دیدار دارند و سپس در تالاب شادگان از نمایشگاه دستاوردهای بومی محلی بازدید می کنند. همچنین برنامه حضور در پروژه پالایشگاه گاز هویزه را در برنامه دارند و سپس در اهواز با فعالان حوزه های فرهنگی، مطالبه گران، نخبگان، کارآفرینان و فعالان حوزه اقتصادی دیدار خواهند داست. در پایان هم نشست خبری سفر و شورای اداری استان برگزار می شود. ضمن این که برنامه های خوبی هم برای تصویب پیشنهاد داده شده است که امیدواریم اعتبارات استانی و ملی اجازه مصوب شدن طرح های پیشنهادی را بدهد.

منبع: ایسنا

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا