برگزاری همایش بین المللی بهداشت محیط به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

ششمین همایش بین المللی و بیست و پنجمین همایش ملی بهداشت محیط به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان،  افشین تکدستان دبیر اجرایی ششمین همایش بین المللی و بیست و پنجمین همایش ملی بهداشت محیط اظهار کرد : خوزستان از استان هایی است که بزرگترین منبع آب سطحی و بزرگترین رودخانه را دارد همچنین دارای فعالیت کشاورزی بسیار گستره ای در سطح استان می باشد و حدود 25 درصد صنایع بزرگ را دارد.

تکدستان عنوان کرد : بعد از همایش بین المللی و بهداشت محیط سال گذشته به میزبانی کاشان، با انجمن علمی بهداشتی محیطی ایران در خصوص برگزاری این همایش در سالجاری به میزبانی خوزستان به توافق رسیدیم .

وی افزود : از سال گذشته کارهای برگزاری همایش را آغاز کردیم ، جلسات متعددی در مرکز تحقیقات فناوری زیست محیطی و گروه بهداشت محیط برگزار کردیم که در این جلسات محورهای اصلی همایش، نحوه داوری مقالات و تعداد مقالاتی که باید در این سه روز ارائه شود مطرح و مشخص شد .

دبیر اجرایی ششمین همایش بین المللی و بیست و پنجمین همایش ملی بهداشت محیط گفت : نقش بهداشت محیط در پیشگیری و کنترل بیماری مرتبط با عوامل محیطی که از بحث های روز جهان است یکی از محورهای اصلی همایش می باشد.

تکدستان اظهار داشت : چالش های ملی و بین المللی در علوم مهندسی بهداشت و محیط زیست ، راه های مقابله و مدیریت آن که بحث بسیار مهم در جهان و کشور ما از جمله همین استان می باشد از دیگر محورهای همایش است .

وی در ادامه افزود : اندازه گیری و پایش آلاینده های زیست محیطی که در آب های سطحی و زیرزمینی، در محیط های خاک ، هوا و مواد غذایی ، تصفیه و کنترل آلاینده های زیست محیطی با شیوه های نوین تصفیه با توجه به روش های جدیدی که در حذف این الاینده ها از محیط های آبی داریم همچنین تصفیه خانه های آب، انواع پساب های صنعتی، پساب های بیمارستانی ، هوا ، پسماندهای صنعتی ، پسماندهای شهری و پسماندهای بیمارستانی از دیگر محورها می باشد.

دبیر اجرایی ششمین همایش بین المللی و بیست و پنجمین همایش ملی بهداشت محیط گفت: تغییر اقلیم و تغییرات آب و هوا ، ارتباط با سلامت ، موضوعات دیگر بهداشت محیط از جمله بهداشت و ایمنی مواد غذایی که بحث روز جهان می باشد ، کنترل ناقلین و ارزیابی اثرات زیست محیطی محورهای همایش سال 1401 است .

تکدستان با بیان اینکه این همایش از 29 آذر ماه لغایت 1 دی ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و به صورت مجازی از طریق لینک اسکای روم برگزار می شود تصریح کرد : 320 مقاله در محورهای مختلف مهندسی بهداشت محیط به دبیرخانه رسید که با داوری در کل کشور و سرداورهایی مختلف که درسطح دانشگاه علوم پزشکی کشور داشتیم توانستیم 27 مقاله بصورت سخنرانی در قالب 6 پنل، 155 مقاله بصورت پوستر با موضوعا مختلف بهداشت محیط برای همایش ارائه دهیم.

وی افزود :20 سخنران کلیدی داشتیم ، از این تعداد 16 سخنران از کشورهای مختلف هستند که 4 نفر آنها سردبیر مجلات معتبر در علم بهداشت و محیط زیست هستند و 4 سخنران مدعو ایرانی نیز طی سه روز همایش حضور دارند .

دبیر اجرایی ششمین همایش بین المللی و بیست و پنجمین همایش ملی بهداشت محیط گفت: دو نشست علمی همایش در زمینه های نقش عوامل زمین راد ، سلامت و محیط زیست کلید زدیم که همزمان با ارائه مقالات در مدت زمان همایش برگزار خواهد شد.

تکدستان خلق ثروت و پویایی در رشته مهندسی بهداشت محیط را دیگر نشست این همایش خواند و عنوان کرد : علاوه بر این نشست ها کمیته عملی نیز دو کارگاه عملی در انتهای همایش از ساعت 18 الی 20 به شکل مجازی در زمینه چالش های پژوهشی در مطالعات انواع ریز پلاستیک ها و اثرات بهداشتی آنها در محیط های آبی و خاکی که از بحث های روز جهان است ارائه می کند.

وی افزود : نشست زمین شناسی سلامت ، روند کنونی و چالش های آن دیگرکارگاهی می باشد که در این همایش برگزار خواهد شد .

دبیر اجرایی ششمین همایش بین المللی و بیست و پنجمین همایش ملی بهداشت محیط گفت: با پیگیری های دبیر علمی همایش به همراه انجمن علمی بهداشت محیط ایران توانستیم دو سخنرانی آموزشی ویژه مربوط به اقتصاد سلامت و ارزیابی آن در همایش داشته باشیم

تکدستان در خصوص هدف از برگزاری همایش بیان کرد : ایجاد بستری جهت تبادل دستاوردهای علمی و ارائه آخرین تجارت پژوهشی اساتید، محققان و دانشجویان در حوزه های مختلف علم مهندسی بهداشت محیط زیست در سطح بین المللی و علمی از اهداف است و امیدواریم طی این سه روز بتوانیم از دستاوردهای جدید علم بهداشت محیط در بحث کنترل بیماری مرتبط بهره ببریم .

وی در پایان از تمامی دست اندرکاران برگزاری همایش قدردانی کرد .

خبرنگار معصومه مجدم

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا