اختصاص 3 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18 به خوزستان

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت : امسال تسهیلات تبصره 18 را برای حمایت از کسب و کارها، باشگاه داران و شرکت های دانش بنیان در مصوبه مجلس به 100 هزار میلیارد تومان رساندیم که حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان به خوزستان اختصاص پیدا کرد .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی ، رفع موانع و مشکلات باشگاه های ورزشی اهواز که صبح روز شنبه 19 آذر با حضور محمودی رئیس شورای شهر اهواز، بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، حسینی رئیس اداره ورزش و جوانان اهواز، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت، معاونین اداره و جمعی از باشگاه داران اهواز در هتل تختی برگزار شد اظهار کرد : امروز با باشگاه دارهای حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، کارون و باوی جلسه ای داشتیم . حدود 500 باشگاه در رشته های مختلف ورزشی ، بخش آقایان و بانوان بصورت خصوصی باشگاه داری می کنند که بار ورزش را به دوش کشیده اند و تعداد آنها در سطح استان نزدیک 1600 باشگاه است که باید به معیشت آنها توجه شود .

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت : باشگاه داران عمدتا ورزشکاران، قهرمانان و افتخارات استانی و ملی هستند که با کمترین بضاعت تلاش می کنند و بحران های زیادی از جمله افزایش قیمت ، بحران دو ساله کرونا و تعطیلی باشگاه ها را داشته اند .

یوسفی با اشاره به اینکه در این جلسه تصمیماتی گرفته شد، عنوان کرد : اولین نکته تعرفه گذاری است که هم باید ورزشکاران حمایت شوند که با این وضعیت اقتصادی برای آنها گران تمام نشود از طرفی هزینه باشگاه ها من جمله قیمت اجاره ملک و تجهیزات آنها در این چند سال اخیر شاید تا 20 برابر افزایش پیدا کرده که باید به آن توجه شود .

وی افزود : مقرر شد جلساتی به طور مداوم در سطح استان و کشور داشته باشیم تا مشکلات را در وزارت صنعت، معدن و وزارت ورزش و جوانان پیگیری کنیم .

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت : مورد دیگر تسهیلاتی بود که در تبصره 18 سال گذشته مبلغ 32 هزار میلیارد تومان برای کشور و 2 هزار میلیارد تومان برای خوزستان اختصاص دادیم و امسال این عدد را برای حمایت از کسب و کارها، باشگاه داران و شرکت های دانش بنیان در مصوبه مجلس به 100 هزار میلیارد تومان رساندیم که حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان به خوزستان اختصاص پیدا کرد و انتظار داریم مسئولین استانداری این اعتبار را جذب کنند تا مثل اعتبارات سال گذشته برگشت نخورد.

یوسفی بیان کرد : متاسفانه برای گرفتن تسهیلات آنقدر جلوی پای باشگاه داران و صنعتگران سنگ می اندازند در صورتی که می بینیم استان های دیگر این اعتبارات را جذب کرده اند بنابراین انتظار داریم برای جذب آن از هم اکنون اقدام شود تا تاخیری به وجود نیاید و دیگر اینکه شفاف سازی صورت گیرد که چه مبلغی به چه واحد و باشگاهی و به چه دلیل پرداخت شده است تا از اعمال سلیقه ها هم فاصله گرفته شود .

وی افزود : متاسفانه در مجلس قبل قانونی تصویب شد که شرکت های بزرگ دولتی باشگاه داری نکنند و این موضوع عملا برای ما در این مجلس و دولت مشکل به وجود اورد یعنی می بینیم برای بسیاری از تیم هایی که تحت پوشش شرکت های دولتی، نفتی، حفاری یا پتروشیمی از والیبال گرفته تا فوتبال دچار مشکل هستیم و برای تامین منابع مالی شان هر ماه از وزارتخانه ها خواهش می کنیم .

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت : این قانون در مجلس قبل مصوب شده که باید تلاش کنیم تا نقش مسئولیت های اجتماعی مخصوصا حمایت از ورزش های همگانی و ورزش های حرفه ای توسط وزارتخانه ها بخصوص شرکت های دولتی برگردد . از انجایی که این قانون نزدیک سه سال پیش در مجلس قبل مصوب شد عملا کار را سخت کرده و وقتی قانونی مصوب می شود اصلاح آن یک مقدار زمان می برد .

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا