تشکیل شعبه شورای حل اختلاف ورزش در خوزستان

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : هدف ما در قدم اول تشکیل دبیرخانه کمیته های انضباطی و اخلاق و موازی با آن تشکیل شعبه شورای حل اختلاف در امور ورزش است تا  مسائل خانواده ورزش قبل از اینکه وارد دادگاه و دادسرا شوند در شورای ویژه ورزش حل و فصل شود .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در جلسه هم اندیشی و هم افزایی با هدف ارتقاء ساماندهی کمی و کیفی دانش قضائی / حقوقی کمیته های انضباطی هیات های ورزش خوزستان که صبح امروز ( سه شنبه  یکم آذرماه ) با حضور مسئولین کمیته های حقوقی هیات های ورزشی در هتل تختی اهواز برگزار شد اظهار کرد : در قانون اساسی به عنوان مهم ترین سند حقوقی کشور که به بررسی اصلی ترین امور مملکت ما معطوف است ،در فصل سوم آن در کنار تعلیم و تربیت ، تربیت بدنی و ورزش نیز گنجانده شده است که این نشان دهنده جایگاه و اهمیت ورزش در کشور می باشد .

بنی تمیم بیان کرد : ورزش در موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی ، اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی کارکرد و اثرهای بی بدیل خود را نشان داده است .

وی با اشاره به اینکه تاکنون جلسه ای با این موضوع و اعضاء حداقل در خوزستان تشکیل نشده است خاطرنشان کرد : هدف ما در قدم اول تشکیل دبیرخانه کمیته های انضباطی و اخلاق و موازی با آن تشکیل شعبه شورای حل اختلاف در امور ورزش است تا  مسائل خانواده ورزش قبل از اینکه وارد دادگاه و دادسرا شوند در شورای ویژه ورزش حل و فصل شود .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : براساس آخرین گزارش حدود 210 پرونده حقوقی در مراجع قضائی داریم که در پی آن حدود 10 میلیارد و 300 میلیون تومان برداشت از حساب اداره کل بوده است اما با تلاشی که انجام داده ایم تقریبا 9 میلیارد تومان از این مبلغ برگشت داده شده است زیرا خیلی از برداشت ها ارتباطی با اداره کل ورزش و جوانان استان نداشته است .

بنی تمیم اظهار کرد : برداشت مبالغ از حساب اداره کل دو منشا داشته که منشا اول آن شکایت های افراد از هیات های ورزشی در سطح شهرستان ها و گاها در استان بوده است که نیروی انسانی استخدام شده ولی طبق قانون حقوق آن ها پرداخت نشده است و منشا دیگر مربوط به پیمانکارانی بوده که بیمه، مالیات و مباحث قانونی که باید به تامین اجتماعی پرداخت می کرده اند را انجام نداده اند به همین منظور تامین اجتماعی رای صادر کرده و از حساب اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برداشت شده است .

وی با بیان اینکه با توجه به گستردگی جامعه مخاطب ما و ضرورت اطلاع رسانی باید هم افزایی داشته باشیم خاطرنشان کرد: هنوز خیلی از مربیان و مدیران ورزشی ما اهمیت بار حقوقی که به دوش آنهاست نمی دانند بنابراین تقاضا داریم به گسترش فرهنگ آموزش و متوجه کردن دست اندرکاران ورزش از حق و حقوق که دارند کمک کنید .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در خصوص مصوبات جلسه گفت : دکتر شکوهی رئیس انجمن حقوق و ورزش کشور و دکتر فلاح مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان دو میهمان ما از خارج از استان هستند که حتما از روسای شهرستان ها، روسای هیات های ورزشی، مربیان و همکارانمان در اداره کل دعوت خواهیم کرد حضور داشته باشند که این بعنوان اولین مصوبه خوانده شد .

بنی تمیم در ادامه اظهار داشت : کارگروهی برای نظارت بر اماکن ورزشی اعم از موارد بهداشتی، حقوقی و دیونی که دارند تشکیل شده است .

وی افزود : بررسی نحوه نظارت و تاییدیه کارشناس های حقوقی از دیگر موارد می باشد که در حال حاضر بررسی نحوه نظر کارشناسان که در بخش های عمرانی ابتدا نقشه ها را ناظر حقوقی تایید کند یا اینکه قبل از تحویل موقت ، امضای کارشناس گرفته شود را جز مصوبات قرار می دهیم تا بتوانیم نتیجه مطلوبی کسب کنیم .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : با اجازه حضار دکتر مشعشعیان را به عنوان دبیر این دبیرخانه که اولین جلسه آن امروز تشکیل شد معرفی می کنیم انشااله همانطور که تا کنون کمک حال ما بوده اند من بعد هم بصورت عملیاتی وارد کار شوند و بتوانیم مسائل حقوقی و انضباطی را با ایشان انجام دهیم .

بنی تمیم در پایان عنوان کرد : هیات های ورزشی استان کمیته انضباطی دارند اما اگر لازم باشد کمیته حل اختلاف اداره کل با محوریت دکتر مشعشعیان را تشکیل خواهیم داد تا پیش از اینکه فدراسیون ها، دادگاه و دادسرا مسئله را دنبال کنند، اداره کل نیز تشکلی برای رسیدگی به این موضوعات داشته باشد .

خبرنگار : معصومه مجدم

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا