بسیج خدمتگزار ملت ایران / اجرای یک هزار و 935 برنامه به مناسبت هفته بسیج در خوزستان

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : از آنجایی که خدمتگزاری به مردم یک اولویت برای بسیجیان است از این رو هفته بسیج با شعار " بسیج خدمتگزار ملت ایران" نامگذاری شده است .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان، سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر ( عج) خوزستان در نشست خبری تشریح برنامه های هفته بسیج که صبح امروز (شنبه 28 آبان ماه ) در سالن جلسات مجتمع فجر اهواز برگزار شد اظهار کرد : هفته بسیج یک رویداد بسیار مهم است ، رویدادی که به عنوان یک الگوی نمونه در همه دنیا قابل تعمیم می باشد .

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه مکتب بسیج، مکتب خدمت، مکتب ایثارگری و خدمت بی منت به هم نوعان ، هم وطنان و همه افرادی است که نیازمند خدمات بسیج هستند، تصریح کرد : باید این رویداد را فرهنگ سازی کنیم و به اطلاع همه عزیزانی که طالب عرصه خدمت رسانی به مردم شریف و شایسته خدمت هستند برسانیم و بتوانیم عرصه را فراهم کنیم تا همه با این فرهنگ آشنا شوند .

وی افزود : یکی از مباحثی که در هفته بسیج بسیار مهم است و مطرح می شود، کارکرد و عملکرد بسیج می باشد .

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : هفته بسیج سال 1401 با شعار ” بسیج خدمتگزار ملت ایران” نامگذاری شده است زیرا خدمتگزاری به مردم یک اولویت برای بسیجیان است .

سردار شاهوارپور اظهار داشت : در هفته بسیج یک هزار و 935 برنامه در اقشار، پایگاه ها ، حوزه های مقاومت، رده های دانش آموزی و رده های بسیج دانشجویی در سراسر استان پیش بینی شده است که از این آمار 65 برنامه در رده های سپاه و معاونت ها، 85 برنامه رده های قشری و هزار و 785 برنامه در پایگاه ها ، نواحی و شهرستان ها پیش بینی شده است که در سطح محله، شهرستان و استان برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه اولین برنامه با عنوان سازندگی و پیشرفت امروز کلید خورد خاطرنشان کرد : ما 300 گروه جهادی برای 12 عرصه خدمت رسانی طی ده روز آماده کرده کرده ایم که امروز افتتاحیه این برنامه انجام شد و گروه های جهادی حضور پیدا کرده و رمز رزمایش نیز اعلام شد .

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : عرصه بهسازی و زیباسازی مدارس، عرصه خدمات کشاورزی – منابع طبیعی و آبخیزداری، عرصه خدمات علمی – آموزشی و پژوهشی، عرصه خدمات حمایتی ، عرصه خدماتی بهداشتی و درمان، عرصه فنی و حرفه ای و مهارتی، عرصه خدمات عمرانی و آبادانی روستایی و دیگر عرصه ها برای خدمت رسانی به مردم پیش بینی شده است .

سردار شاهوارپور با بیان اینکه بسیج، مسجدمحوری و جامعه اسلامی از دیگر برنامه های هفته بسیج می باشد عنوان کرد : تلاش هایی که پایگاه های ما در محلات برای توسعه خدمت رسانی ، اقدامات مفید و موثر فرهنگی انجام می دهند به صورت نمادین در روز دوشنبه دنبال می شود .

وی افزود : نوآوری و جهاد علمی یکی دیگر از محورهای اصلی و اساسی تلاش بسیجیان بویژه در حوزه دانش بنیان، اختراعات و پشتیبانی از گروه های عملی می باشد که نیازمند تسهیلگری هستند و بسیج آن ها را حمایت خواهد کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : مردم سالاری، ایران قوی و مستقل یکی دیگر از محورهای برنامه هفته بسیج می باشد .

سردار شاهوارپور بسیج را مظهر جهاد و شهادت خواند و تصریح کرد :  همه بسیجیان و پایگاه ها در مزار شهدا حضور پیدا می کنند ، مراسم غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهیدان در این روز انجام خواهدگرفت .

وی افزود : روز ششم با شعار ایمان و تربیت اسلامی نامگذاری شده است که در روز جمعه صالحین در مراکز نماز جمعه حضور پیدا می کنند و کار تربیتی که در مساجد انجام می شود را دنبال می کنند .

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : مقاومت و اقتدار ملی از دیگر محورهای اصلی و اساسی بسیج است به همین منظور گردهمای هایی در مرکز استان و در شهرستان ها پیش بینی کرده ایم و گردان های رزمی امام علی (ع)، امام حسین (ع)، بیت المقدس، کوثر و الزهرا تجمعی خواهند داشت که با برنامه ریزی انجام می شود .

سردار شاهوارپور بیان کرد : دوم آذرماه بسیجیان سراسر کشور با مقام معظم رهبری بصورت تصویری دیدار خواهند کرد که 340 هزار بسیجی در خوزستان با رهبر دیدار خواهند داشت.

وی افزود : بسیج خوزستان امسال در حوزه خدمت رسانی 360 کیلومتر آبرسانی روستایی انجام داده است که در هفته بسیج آبرسانی به 12 روستای شادگان انجام می شود .

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر ( عج ) خوزستان با بیان اینکه دشمن متوجه شد فکر جوان ایرانی پیشرفته و نوآور است و به سلاح ها، اختراعات و موفقیت های زیادی رسیده ایم ، تصریح کرد :دشمن نتوانست در جنگ سخت ما را شکست دهد به همین جهت به سمت جنگ نرم آمد و پول های سفر زائرین ایرانی به مکه و فروش نفت را به جای کمک به مسلمانان در اختیار آمریکا و اسرائیل قرار می دهد تا با ایجاد شبکه های مثل اینترنشنال و تقویت شبکه های مجازی ، فکر نوجوان و جوان ایرانی را مشغول چیزهای دیگر کند .

سردار شاهوار پور اظهار داشت : امن ترین کشور منطقه ایران است و رسالت رسانه های ایران این است تا چهره پلید دشمن را به مردم نشان دهند زیرا شیطان بزرگ امروز در حال توطئه است تا امنیت و آسایش مردم را برهم زند و البته بسیاری از نوجوانان و جوانان دشمن را شناخته اند اما برخی دیگر هنوز آگاهی ندارند و قطعا متوجه خواهند شد .

وی با اشاره به اینکه امنیت اتفاقی نیست خاطرنشان کرد : باید همه سازوکارها اعم از خود مردم تا نیروهای مسلح کنار هم قرار بگیرند تا امنیت برقرار شود.

 

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا