مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان:از مدیران اقدامی خارج از قانون نمی خواهیم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت : ما اقدامی خارج از قانون نمی خواهیم بلکه تنها از مدیران تقاضا داریم به وظایف قانونی خود و 30 درصد سهمیه ایثارگران توجه داشته باشند .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان، حسن نورانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که صبح امروز ( چهارشنبه 27 مهر) در استانداری برگزار شد ، عنوان کرد : ما که مسئولیت داریم مدیون شهدا و خانواده های آن ها هستیم و وظیفه بزرگی برعهده داریم زیرا که برای هر میز و صندلی مدیریتی 73 شهید داده ایم .

نورانی اظهار داشت : در خوزستان حدود 10 هزار و 500 پدر و مادر شهید ، 15 هزار و 800 فرزند شهید، 37 هزار جانبازقهرمان و هزار و 750 آزاده سرافراز داریم که مدیون همه آن ها هستیم .

وی افزود : ما در کشتی زندگی می کنیم که باید یکدست باشد نه اینکه یکسری دستگاه ها و مدیران به خانواده شهدا احترام بگذارند و عده ای دیگر توجه نکنند .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت : مدیران اگر قدر جایگاه خود را ندانند و مسئله ایثارگران را جدی نگیرند آن وقت به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات دولت مردمی دکتر رئیسی نخواهیم رسید .

نورانی با اشاره به اینکه حدود 10 هزار بیکار داریم و اکثر ملاقات های عمومی بحث اشتغال و تسهیلات است خاطرنشان کرد : ما اقدامی خارج از قانون نمی خواهیم بلکه تنها از مدیران تقاضا داریم به وظایف قانونی خود و 30 درصد سهمیه ایثارگران توجه داشته باشند .

وی افزود : براساس قانون این افراد باید تبدیل وضعیت شوند اما در استان تنها 20 درصد صورت گرفته است و مهلت آن تا پایان سال می باشد بنابراین باید تلاش کنیم این کار انجام شود و ایثارگران به حق خود برسند .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت : بند ل تبصره 9 قانون بودجه سال 1401 گفته است یک درصد بودجه دستگاه ها باید صرف ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت شود که این بودجه خوبی است تا این فرهنگ قوی را به جامعه بگوییم که از آسیب هایی که امروز به آن مبتلا هستیم جلوگیری کنیم .

نورانی عنوان کرد : بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی موظف به جمع آوری عملکرد دستگاه ها می باشد تا به مقام معظم رهبری و سران سه قوه اعلام کند که اگر دستگاهی کارش را انجام ندهند اما ما وظیفه خود را انجام داده و اعلام می کنیم .

وی در خصوص بحث مسکن ایثارگران افزود : قرار بود طی سه سال گذشته به  حدود 6 هزار نفر که فاقد مسکن هستند، زمین اهدا شود و بنیاد شهید وام های مسکن را آماده کرده اما در این بازه زمانی تنها حدود 700 نفر انجام شده بنابراین توجه خاصی می طلبد .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت : در خوزستان حدود هزار قبور شهدا وجود دارد که ساماندهی نشده اند اما با توجه ویژه استاندار خوزستان به این موضوع در سفرهای ریاست جمهور حدود 10 میلیارد تومان از بودجه نفت به این کار اختصاص داده شده که کارهای اجرایی آن انجام و بنیاد شهید نیز کار را شروع کرده است .

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا