ورزش بانوان از اولویت های مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان

مدیرکل ورزش و وجوانان خوزستان گفت : ورزش بانوان برای بنده یکی از اولیت ها است زیرا نگاه خانواده خصوصا مادر نسبت به ورزش بسیار تاثیر گذار است و از مهمترین موضوعات حوزه بانوان پرداخت ریالی سهم آنها از سرجمع اعتبارات ابلاغی است.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در حاشیه نمایشگاه دولت در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد : اداره کل ورزش و جوانان رسالت دارد در سه بخش عمده ورزش، عمرانی و جوانان فعالیت عمده ای داشته باشد .

بنی تمیم با بیان اینکه در بخش ورزش در پایان شش ماه دوم سال امتیاز نسبتا خوبی را کسب کردیم تصریح کرد :  و در 7 ماه مدت حضوربنده میزبان 32 رقابت مختلف ملی و بین المللی بودیم که میزبانی رقابت بین المللی کشتی جام تختی با معیار انتخابی تیم ملی و مسابقات بین المللی هندبال به میزبانی شوشتر از جمله این میزبانی ها بود .

این مقام مسئول گفت : میزبانی اردوهای تیم ملی رشته های مختلف مثل کشتی، تکواندو، دوچرخه سواری و … ، کسب مدال های قابل توجه توسط خانواده ورزش خوزستان ، عضویت در تیم های ملی، آموزش، استعدادیابی و نشست های تخصصی با تمام هیئت های ورزشی برای هدف گذاری سال 1401 از دیگر اقدامات در بخش ورزش بوده است .

وی افزود : از آن جایی که ورزش خوزستان جایگاه خیلی خوبی دارد ،حفظ جایگاه ورزش استان و ارتقاء آن از طریق استعدادیابی خصوصا بواسطه تفاهم نامه منعقد شده با آموزش و پرورش از مهمترین اهداف ما در حوزه ورزشی است .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : در بخش عمرانی 410 پروژه که مالکیت آنها مشکل داشت یا اعتبار لازم برای شروع مجدد را نداشتند بصورت نیمه کاره مانده بودند که موفق شدیم در این بازه زمانی 53 مناقصه برگزار کرده و اکثر پروژه هایی که خواب بودند مجدد فعال کنیم ، اکنون بخش عمرانی وضعیت نسبتا خوبی دارد .

بنی تمیم بیان کرد : روز چهارشنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان بصورت وبینار 13 پروژه عمرانی شامل 12 زمین چمن مصنوعی روباز در سطح استان و یک پارک ورزشی روباز در شهرستان آغاجاری افتتاح شد .

وی افزود : از زمان حضور در خوزستان یک برنامه جامعه ارائه کردیم که در بخش عمرانی رسیدن به سرانه متوسط کشوری ، راه انداختن مجدد پروژه های نیمه کاره رها شده و اتمام پروژه ها از اهداف اصلی ما است .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : قصد زیرسوال بردن عملکرد شخصی را نداریم و برعکس با توجه به برنامه دولت که اجازه احداث پروژه جدید را نمی دهد و تنها باید پروژه های نیمه کاره را به تمام برسانیم لذا وجود 410 پروژه نیمه کاره که از دوره گذشته باقی مانده اس را یک نقطه قوت می دانم .

بنی تمیم با اشاره به اینکه بخش جوانان از دیگر حوزه های کار می باشد خاطرنشان کرد : نخستین جشنواره رسم جوانمردی با تجلیل از خانواده پیشکسوتان و خانواده شهدا، جشنواره های مختلف در قالب ازدواج  آسان، ایجاد اشتغال و پیشگیری از اعتیاد از جمله مواردی بود که به همت معاون وقت جوانان برگزار شد و همچنان جای کار در بحث جوانان بسیار زیاد است .

این مقام مسئول عنوان کرد : ورزش بانوان برای بنده یکی از اولیت ها است زیرا نگاه خانواده خصوصا مادر نسبت به ورزش بسیار تاثیر گذار است و از مهمترین موضوعات حوزه بانوان پرداخت ریالی سهم آنها از سرجمع اعتبارات ابلاغی است.

وی با اشاره به اینکه به اذعان معاون وزیر ورزش و جوانان، معاون ورزش بانوان خوزستان از بهترین معاونت ها است تصریح کرد : ایشان همیشه مدافع خیلی خوبی برای ورزش بانوان می باشد و از ابتدای فعالیت بنده سهم بانوان را درخواست داشته اند . بنده در تمام ابلاغ اعتباری که به ما شده است و با معاونت ها براساس همفکری  با توجه به نیاز اقشار مختلف به توزیع آن پرداخته ایم سهمی برای بانوان اختصاص داده ام.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت  : 48 هزار و 341 ورزشکار سازمان یافته بانو، 6 میزبانی اردوی تیم ملی در رشته های دوچرخه سواری، کیک بوکسینگ، دو و میدانی نابینایان و کم بینایان، هندبال و دو میدانی جانبازان و معلولین، کسب 9 مدال طلا 4 نقره و 2 برنز در مسابقات لیگ کشور ، 50 مدال طلا 55 مدال نقره و 64 مدال برنز در مسابقات قهرمانی کشور، 6 مدال طلا 5 مدال نقره و 8 مدال برنز در رقابت های بین المللی از جمله دستاوردهای حوزه بانوان در سال 1400 می باشد که آمار قابل توجهی است .

بنی تمیم اظهار داشت  : طبق قانون هر مبلغ اعتباری که داده می شود حداقل 30 درصد ان اعتبار به بخش بانوان تعلق دارد که ما سقف اعتبارات را در نظر گرفتیم و به میزان اعتباری که داده میشود و نیاز ورزش بانوان سعی داریم بیش از مبلغ سقف پرداخت داشته باشیم .

این مقام مسئول عنوان کرد : در خصوص نظارت بر باشگاه ها ، رئیس اداره هر شهرستان و ناظرانی که وجود دارند وظیفه نظارت بر اماکن ورزشی برعهده آنها می باشد که براساس چهارچوب مشخص شده قانون اگر باشگاهی تخطی کرده باشد بر اساس قانون با آن برخورد خواهد شد .

وی افزود  : در بحث مدارس فوتبال باید از سوی هیئت ورزشی و بازرسی اداره کل نسبت به قیمت ها و عملکرد نظارت صورت بگیرد و تاکنون جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده است چنانچه گزارشی بوده بی تفاوت نبودیم و به آن رسیدگی شده است .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به اینکه از زمان شروع کار ما تقریبا از چمن ورزشگاه های تختی و غدیر چیزی باقی نمانده بود تصریح کرد : تیم استقلال خوزستان متقاضی بازسازی چمن به شرط استفاده از ان بود و قانون به ما این اجازه را داده است بر همین مبنا تفاهم نامه ای بصورت پیش نویس نوشته شد و کار را آغاز کردند . اکنون تقریبا هر دو چمن به صورت همزمان رشد کرده اند و امیدواریم تا پایان شهریور هر دو استادیوم بتوانند بصورت همزمان مسابقات لیگ دسته یک را میزبانی کنند .

بنی تمیم گفت : ورود بانوان در ورزشگاه به تازگی از سوی وزرات شروع شده است و قرار شده اگر استادیوم های دیگر شرایط داشته باشند از سوی وزارت ورزش و جوانان و حراست شرایط آن ها احصا شود .

این مقام مسئول بیان کرد : کاملا تابع قوانین و مقررات داخل کشور و بین المللی هستیم ، طبیعتا اگر بتوانیم شرایطی مهیا کنیم که از نگاه ناظرین وزارت ورزش و جوانان و دستگاه های متولی مورد تایید باشد در آن چهارچوب حرکت کرده و شرایط را فراهم خواهیم کرد.

 

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا