بازدید بازرس کل ویژه خوزستان از انبارهای اموال تملیکی استان

بازرس کل ویژه خوزستان از انبارهای سازمان اموال تملیکی در خوزستان بازدید کرد.

به گزارش بصیرت نو خوزستان  ، محمد آقاجری بازرس کل ویژه استان خوزستان بصورت سرزده از انبارهای سازمان اموال تملیکی در استان بازدید کرد و در این خصوص اظهار داشت : مرزهای آبی و خاکی وسیع ، گمرکات و بنادر متعدد در خوزستان باعث شده تا اموال متروکه و قاچاق در مقایسه با سایر نقاط کشور از حجم بیشتری برخوردار باشد.لذا نظر به اینکه طبق قانون وظیفه نگهداری و فروش کالاهای قاچاق و متروکه بر عهده سازمان اموال تملیکی است ، عدم برخورداری از مکانهای حفظ و نگهداری اموال یکی موضوعات اساسی بود که سالها باعث هدر رفتن اموال کالاهای زیادی اعم از غذایی و بهداشتی تا کالاهای لوکس ، پوشاک و… می گردید.

آقاجری بیان کرد : باتوجه به اهمیت موضوع، بویژه حجم بالای کالاهای رسوبی در گمرکات و انبارهای اموال تملیکی ، قوه قضاییه در دو سال اخیر یکی از اولویت های خود را تعیین تکلیف این اموال قرار داد و ضمن بررسی فرآیندهای قضایی و رفع اشکالات ، موانعی باعث اطاله رسیدگی و صدور حکم چنین کالاهایی وجود داشت که اهتمام جدی به رفع مشکلات ساختاری در سازمان اموال تملیکی، گمرکات و تعزیرات حکومتی جهت تسریع در تعیین تکلیف کالاهای قاچاق و متروکه به عمل اورد.

وی افزود : بازرسی خوزستان نیز به عنوان بازوی نظارتی قوه در استان طی گزارش های متعددی به وزارت اقتصاد و دارایی، قوه قضائیه و…یکی از مشکلات اساسی اموال تملیکی در استان خوزستان را عدم وجود سیستم انبارداری متناسب با شرایط اب و هوایی و نوع و حجم کالاها اعلام کرده و پیگیر رفع این مشکل نیز بوده است .

بازرس کل ویژه خوزستان گفت : با پیگیری های مدیران استان و پیگیری هایی که طی دو سال اخیر توسط قوه قضاییه صورت گرفت، امروز سیستم انبار و نگهداری مناسبی خریداری و تجهیز شده است که جا دارد از همه مسئولین امر بویژه اداره کل اموال تملیکی خوزستان تشکر و قدردانی کرد.

آقاجری اظهار کرد : ان شاالله سازمان‌ تملیکی بیش از پیش در نگهداری و امانت داری اموال مردم و بیت المال اهتمام جدی به عمل اورد .

وی در پایان افزود : بازرسی کل استان در راستای وظایف نظارتی خود تا ایجاد شرایط مطلوب موضوعات مربوطه را نظارت و پیگیری می کند.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا